רן מרגליות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
רן מרגליות
לידה 18 ביולי 1988 (בן 35)
תחום מרוץ אופני כביש
מאזן מדליות
מתחרה עבור ישראלישראל ישראל
מרוץ אופני כביש
אליפות ישראל בדואתלון
כסף 2006 [דרוש מקור] דואתלון
אליפות ישראל עילית
ארד 2010 אופני כביש
Giro del Emilia
זהב מלך ההר 2010 [דרוש מקור] אופני כביש
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רן מרגליות (נולד ב-18 ביולי 1988) הוא מנכ״ל עמותת ״ברטלי נוער בתנועה״. מרגליות הוא יזם חברתי ו-רוכב אופניים ישראלי, שהתחרה בעבר באופני כביש תחת קבוצת הרכיבה המקצוענית הדנית Team Saxo-Bank לצד אלוף ה-טור דה פראנס אלברטו קונטדור. בשנת 2014 ייסד מרגליות את קבוצת הרכיבה המקצוענית הישראלית, Israel Cycling Academy ושימש כמנכ״ל הקבוצה מ-2014 ועד 2018. בשנת 2016 יזם את פרויקט הבאת מרוץ ה-ג׳ירו דה איטליה לישראל. בינואר 2019 הקים מרגליות את עמותת ״ברטלי נוער בתנועה״ שמפעילה ארגון נוער חינוכי בכפרי נוער, פנימיות ומרכזים קהילתיים ברחבי הארץ.

ב-2011 מרגליות היה לרוכב האופניים הישראלי הראשון שחתם בקבוצת UCI ProTour.

רקע משפחתי[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרגליות נולד בתל אביב, אביו בני מרגליות שימש כיועץ ארגוני בחיל האוויר הישראלי ואמו ד"ר אדוה מרגליות, שימשה כד"ר לחינוך ומרכזת תוכנית מצוינים במכללת אחוה. למרגליות אח ואחות הצעירים ממנו.

ילדות ונעורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כילד גדל בבסיסים שונים של חיל האוויר הישראלי, משפחתו עברה דירות מדי כמה שנים בהתאם לשיבוצי תפקידו של אביו. כשהיה בן 12, עבר לעיר מודיעין והיה חלק מהמחזור הראשון של בית הספר הדמוקרטי בעיר. בגיל 14, עבר ללמוד בבית הספר עירוני ב' על שם יצחק רבין, שם סיים תיכון במגמת תקשורת. מרגליות התגייס במרץ 2007, במעמד של ספורטאי מצטיין. במסגרת שירותו התחיל כמורה חייל לקליטת עלייה בחיל החינוך, לאחר מכן עבר לשרת ביחידת גלי צה"ל.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוכב אופניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרגליות במהלך רכיבת כביש

בשנת 2004 מרגליות ניצח לראשונה את אליפות ישראל לנערים. בשנת 2005 הצטרף לקבוצת הנוער הבלגית Performance Cycling Team בה רכב גם ב-2006.

ב-2007 הצטרף לקבוצת ה-U23 (עד גיל 23) הבלגית United Cycling team.

ב-2008 חתם בקבוצת ה-U23 הספרדית Saunier Duval. בהמשך, בשנת 2009 חתם בקבוצת ה-U23 הספרדית Fuji-Trasmiera.

בתחילת 2010 רכב בנבחרת הפיתוח הבינלאומית של האיגוד הבינלאומי לאופניים- UCI. בחצי השני של אותה שנה–רכב כסטאג'ר (Stagaire) בקבוצת ה Footon Servetto (קבוצה מדרג ה-UCI ProTour, הליגה הבכירה בעולם). כמו כן, ב-2010 הקים מרגליות, יחד עם ניב ליבנר, את מועדון הרכיבה הישראלי: Israel Go Pro הידוע בשמו: IGP,[1] שמאז התפתח להיות אחד המועדונים הגדולים בישראל.

בשנת 2010, ניצח יחד עם ניב ליבנר במרוץ קטעים לזוגות "טור דה ישראל" שכלל ארבעה קטעים מכפר גלעדי ועד אילת. ליבנר ומרגליות ניצחו גם בכל ארבעת הקטעים היומיים.[2]

ב-2011 עבר מבחנים ורכב כסטאג'ר בקבוצת Saxo Bank Sungard (קבוצה מדרג ה-UCI ProTour, הליגה הבכירה בעולם), שנוהלה על ידי ביארן ריס ורכב בה באותה עת, בין היתר, אלברטו קונטדור.

ב-2012 רכב כמקצוען בקבוצת Saxo Bank, ששינתה את שמה במהלך העונה לקבוצת: Tinkoff-Saxo. בעצם חתימתו על חוזה בקבוצת Saxo Bank, היה לרוכב הישראלי הראשון שחתם על חוזה בקבוצת World Tour.[3] במהלך 2012 עבר מרגליות תאונת דרכים באיטליה במהלך אימון שגרתי.[דרוש מקור] זמן השיקום היה ארוך, ולכן בסוף שנת 2012, החליט לפרוש מרכיבה מקצוענית ולעבור תחום האימון והניהול המקצועי באופני כביש.

מנהל קבוצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2013 סיים בהצלחה קורס Sports Directors של האיגוד הבינלאומי לאופניים- UCI.

לאחרי שפרש מרכיבה מקצוענית, הקים יחד עם איש העסקים הישראלי רון בר און את קבוצת הרכיבה הישראלית המקצוענית.

ב-2014 החל לנהל את הקבוצה הישראלית המקצוענית הראשונה, Israel Cycling Academy, (ב-2015 ו-2016 מדרג Continental ומ-2017 בדרג Continental Pro) והמשיך בתפקיד זה עד דצמבר 2018.

ב-2016 גייס את איש העסקים הקנדי סילבן אדמס להשקיע בקבוצה ושכנע אותו לקחת חסות על הבאת מרוץ הג׳ירו דה איטליה לישראל.

ב-2019 ייסד את עמותת ״ברטלי נוער בתנועה״ המפעילה תנועת נוער חינוכית ראשונה מסוגה בישראל, המשתמשת במסעות רכיבת אופני שטח ככלי להעצמה ולצמצום פערים בקרב בני נוער מרחבי החברה הישראלית. העמותה מפעילה 9 מרכזי רכיבה חינוכיים, הממוקמים בכפרי נוער, בפנימיות רווחה וברשויות מקומיות ברחבי הארץ. בני הנוער שלוקחים חלק בתוכנית החינוכית השנתית של ברטלי, עוברים הכשרות מקצועיות בתחום ההדרכה ומכונאות האופניים וזוכים להתנסות בתפקידי הובלה, מנהיגות ואחריות.

עיתונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

משנת 2012 משמש כפרשן הטור דה פראנס בערוץ הספורט, ספורט 5.

חיים פרטיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2014 נישא מרגליות לשני טנזר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רן מרגליות בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ קבוצת האופניים Israel Go Pro יוצאת לדרך, באתר Shvoong.co.il‏, 16 בפברואר 2010
  2. ^ טור דה ישראל: ניב ליבנר ורן מרגליות ניצחו, באתר ynet, 11 במרץ 2010
  3. ^ יהודה גרשוני רכב בקבוצה מקצוענית מהדרג הגבוה ביותר ב-1984, אך באותה עת לא היה קיים ה-World Tour