ריצ'י טורס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ריצ'י טורס
Ritchie Torres
דיוקנו הרשמי של טורס בקונגרס, 2021
דיוקנו הרשמי של טורס בקונגרס, 2021
לידה 12 במרץ 1988 (בן 36)
ניו יורק, מדינת ניו יורק, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Ritchie John Torres עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת ניו יורק
עיסוק פוליטיקאי
מפלגה המפלגה הדמוקרטית
ritchietorres.house.gov
חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס ה-15 של ניו יורק
3 בינואר 2021 – מכהן
(3 שנים)
→ ג'ון סראנו
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ריצ'י טוֹרֶסאנגלית: Ritchie John Torres; נולד ב-12 במרץ 1988) הוא פוליטיקאי אמריקאי המכהן כחבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס ה-15 של מדינת ניו יורק. מחוז בחירה זה מצוי בתוך העיר ניו-יורק, וחולש על רוב הברונקס, בעיקר מערב ודרום הרובע. רוב האוכלוסייה במחוז בחירה זה היא לטינית, והאוכלוסייה השנייה בגודלה שחורה. לבנים, אסייאתים וקבוצות אתניות נוספות הן מיעוט קטן.

טרם היבחרו לקונגרס, היה טורס חבר מועצת עיריית ניו יורק, מ-1 בינואר 2014 ועד 31 בדצמבר 2020. טורס ומונדייר ג'ונס הם האפרו-אמריקאים ההומוסקסואלים הראשונים שנבחרו לקונגרס. כמו כן, טורס הוא האפרו-לטיני ההומוסקסואל הראשון המכהן בקונגרס בהיסטוריה של ארצות הברית.

נמנה עם הקבוצה הפרוגרסיבית של המפלגה הדמוקרטית, אך אוהד את ישראל באופן מובהק, בשונה ממרבית החברים האחרים בקבוצה זו.

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

טורס נולד בניו יורק. אביו הגיע מפוארטו ריקו, ונישא למי שלימים תהא אימו של טורס, אישה אפרו-אמריקאית. אמו גידלה אותו במיזם לדיור ציבורי בברונקס, ופעמים תכופות בילדותו הוא אושפז בשל מחלת האסתמה ממנה סבל. הוא למד בבית הספר התיכון ע"ש הרברט ליהמן, ובהמשך נרשם ללימודים באוניברסיטת ניו יורק, אם כי נשר מלימודיו הגבוהים בשל דיכאון קליני אשר העכיר על יכולותיו להשלים לימודי תואר ראשון.

בגיל 25 נבחר לראשונה למועצת העיר של ניו יורק, והיה לפקיד העירייה הצעיר ביותר. במהלך כהונתו התמקד במספר סוגיות כגון זכויות להט"ב בארצות הברית, דיור ציבורי בר-השגה, מתן סיוע לעסקים קטנים ובינוניים ומאבק בפשיעה ברחבי ניו יורק. בחודש מרץ 2019 החלו השערות לפיהן טורס עשוי להתמודד על ייצוג הקונגרס ה-15 של ניו יורק בבית הנבחרים של ארצות הברית, נגד נציג המחוז המכהן ג'ון סראנו. לאחר שסראנו הודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים, הכריז טורס ביולי 2019 באורח רשמי על כוונתו להתמודד על מקום בבית הנבחרים האמריקאי.

לאחר שניצח בבחירות מקדימות שנערכו במפלגה הדמוקרטית, גבר טורס על יריביו בבחירות הכלליות ונבחר אל הקונגרס ה-117 של ארצות הברית. בבחירות 2022 הצליח להיבחר מחדש לקונגרס ה-118 של ארצות הברית.

יחסו לישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

על אף שטורס שייך לאגף השמאלי במפלגה הדמוקרטית, הוא פרו-ישראלי, והתמודד עם הטרדות ברשתות החברתיות בשל הגנתו החזקה על ישראל. תמך פומבית[1] והצביע בעד חידוש מערכת ההגנה נגד טילים של כיפת ברזל של ישראל בספטמבר 2021.

בחודש מרץ 2022, הגיע טורס לשיחה בבית הכנסת המרכזי של מנהטן, והתייחס להצבעות בקונגרס על הסיוע הביטחוני לישראל. טורס אמר כי על יהודי אמריקה להיות מודאגים יותר מהרגשות האנטי-ישראליים בקונגרס, והזהיר את הקהילה היהודית להימנע משאננות בנושא תמיכה דו-מפלגתית בישראל. בקשר להצעה, שהתנגדו אליה תשעה חברים, אמר טורס כי "תשעה היום יכולים להיות 90 בעוד חמש שנים. זה יכול להיות 190 בעוד 10 שנים".[2]

לאחר מתקפת הפתע של חמאס על ישראל ובמהלך מלחמת חרבות ברזל הרבה טורס לתמוך בישראל ברשתות החברתיות ובהפגנות פרו-ישראליות וכינה את המתקפה כ"אכזרית, רצח עם, הקטלנית ביותר מאז שהוקמה ישראל". הוא גם תקף את ה"חוגגים את רצח-העם", כהגדרתו והדגיש שאף אחד לא ביקש מארה"ב הפסקת אש לאחר שאזרחיה נרצחו.[3] על הקשר בין אונר"א וחמאס אמר שאונר"א משרתת את חמאס בכך שהיא מאפשרת לו לפעול נגד היהודים ונגד ישראל, בעוד אונר"א אחראית לחיי הפלסטינים ומלמדת אותם שנאה, ושנאה, הוא אומר, לעולם לא תוביל לשלום.[4] היריבות בינו לבין אלכסנדריה אוקסיו-קורטז בנושא זה הוצגה בכותרת ראשית בניו-יורק טיימס.[5]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ https://twitter.com/repritchie/status/1440376513799417868, Twitter
  2. ^ Rep. Torres urges American Jews to worry more about anti-Israel sentiment in Congress, The Forward, ‏2022-03-24 (באנגלית)
  3. ^ אלכסנדרה לוקש, "כשאמריקנים נרצחו, לא ציפו להפסקת אש. למה היחס לישראל שונה?": חבר הקונגרס בריאיון מיוחד, באתר ynet, 12 בנובמבר 2023
  4. ^ Congressman Ritchie Torres at the International Summit for a Future Beyond UNRWA, נבדק ב-2024-03-01
  5. ^ Two Young Democratic Stars Collide Over Israel and Their Party’s Future