רימוני תעשיות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רימוני תעשיות בע"מ
נתונים כלליים
סוג חברה ציבורית
בורסה הבורסה לניירות ערך בתל אביב (RIMO, רימוני) עריכת הנתון בוויקינתונים
מוטו Because we always deliver
מייסדים יותם רימוני
תקופת הפעילות 1954–הווה (כ־70 שנה)
חברות בנות
  • רימוני פלסט בע"מ
  • מטלפלסט אינג'נירינג בע"מ (MPE)
מיקום המטה ישראלישראל מודיעין, ישראל
ענפי תעשייה תעשיית פלסטיק
שווי שוק 448 מיליון ש"ח (25 באפריל 2024)
הכנסות 213 מיליון ש"ח (2022)[1]
רווח תפעולי 52.4 מיליון ש"ח (2022)[1]
רווח 47.8 מיליון ש"ח (2022)[1]
הון עצמי 157 מיליון ש"ח (2022)[1]
סך המאזן 230 מיליון ש"ח (2022)[1]
יו"ר לילך אשר טופילסקי
מנכ"ל דני רימוני
עובדים 370 (אפריל 2023)
 
www.rimoni-ind.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רימוני תעשיות בע"מ היא חברה ציבורית ישראלית העוסקת בייצור תבניות לתעשיית פלסטיק ובהזרקת חלקים מדויקים רוויי פלסטיק, לצד פיתוח ועיצוב מוצרים. החברה מספקת את מוצריה בעיקר לתעשיות הרכב, הרפואה, האלקטרוניקה, המזון והחקלאות.

החברה נסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

החברה נוסדה בידי יותם רימוני, שניהל אותה עד 2020. מנכ"ל החברה הנוכחי הוא בנו, דני רימוני. יו"ר החברה הנוכחית היא לילך אשר טופילסקי.[2]

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מייסד החברה, יותם רימוני רכש את השכלתו בבית ספר מקצועי, ועבד בתחילת דרכו בתעשייה הצבאית, כאשר החליט לפנות לדרך עצמאית ב-1954 הפכה התעשייה הצבאית ללקוחה הראשונה של המפעל. בשנת 1966 התאגדה החברה.

ב-1973 עברה רימוני לפתח תקווה, והחלה לייצר תבניות לתעשיית הפלסטיק ועיבוד שבבי סדרתי עבור לקוחותיה.

ב-1979 נרכשה מכונת הזרקת הפלסטיק הראשונה, ורימוני החלה להציע שירות משולב של ייצור תבניות ושל ייצור חלקים מפלסטיק בהזרקה.

בניו של יותם, רפי, גדי ודני הצטרפו לחברה. רפי רימוני הקים את מפעל הפלסטיק וגדי רימוני פיתח ביחד עם יותם את מפעל התבניות. עם פרישת יותם מתפקיד המנכ"ל בשנת 2020, מונה דני רימוני במקומו, תפקיד בו הוא משמש עד היום.

בשנת 1995, לאחר הנפקת החברה בבורסה לניירות ערך בתל אביב, הוחלט על הקמת מפעל נוסף בצפון, שמוקם בתחילה בפארק התעשייה בתל חי ובהמשך עבר לאזור התעשייה הצפוני של קריית שמונה. בתחילה נשכרו 4,000 מ”ר, לאחר 8 שנים השטח נרכש והוכפל וכיום חולש המפעל על 14,000 מ”ר.

בשנת 1999 רכשה החברה את חברת EOR שיצרה מסנני דלק לרכב ומיזגה אותה לחברת רימוני. כיום ייצור המסננים הוא מחלקה במפעל רימוני בקריית שמונה. באותה שנה הוקמה חברת MPE – Metal Plast Engineering יחד עם שתי שותפות, “שירן הנדסה”, ו ”לב מבלטים”. החברה עוסקת בשיווק מכלולים מורכבים מחלקי פלסטיק ומתכת לתעשיית הרכב.

בשנת 2017 רכשה החברה את פעילות חברת “פרידריך תעשיות פלסטיק”. בנוסף לפעילות רכשה רימוני את מרבית הציוד של פרידריך, ואפשרה לעובדי החברה להשתלב במפעל בקריית שמונה ואכן מספר עובדים נקלטו ברימוני צפון.[3]

באותה שנה רכשה החברה את פעילות חברת הפיתוח “שירן הנדסה”, שכללה גם את רכישת החלק של שירן בחברת MPE. אחרי הרכישה הועברה חברת MPE ממשרדיה ביקנעם למשרדי שירן הנדסה בנשר[4]

באותה שנה עברו מטה החברה ומפעל הייצור למשכנם החדש באזור התעשייה במודיעין.

בשנת 2019 רכשה החברה את חברת אר. פי. אם תעשיות פלסטיק בע"מ, שעסקה בייצור של מוצרים בתחום ההיגיינה בטכנולוגיה של הזרקת פלסטיק.[5]

בשנת 2020 קרן פימי רכשה 37.5% ממניות החברה מידי בעלי חברת רימוני.[6] בניו של מייסד החברה, האחים דני, רפי וגדי רימוני, מחזיקים ב-29.52% ממניות החברה.

מפעל רימוני במודיעין

תחומי מומחיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עיקר פעילות העיצוב ופיתוח מתבצעת באתרי הקבוצה במודיעין ובנשר.

ייצור התבניות של החברה מבוצע במודיעין ומאפשר ייצור תבניות מדויקות ומורכבות לתעשיית הפלסטיק ותבניות מרובות שקעים-cavities שמיועדות לייצור סדרות ארוכות במיוחד.

טכניקת הזרקת הפלסטיק משמשת בשני אתרי ייצור בישראל, במודיעין ובקריית שמונה, בשטח של 21,000 מ"ר. בנוסף החברה משתפת פעולה עם מפעלי ייצור בצ'כיה, פולין וסין. לחברה כ־130 מכונות הזרקה, בעלות כוח נעילה מ-35 טון עד 500 טון. רימוני מפעילה שני חדרים נקיים לתעשייה הרפואית.

מחלקות הרכבה ואוטומציה הכוללים מערך אוטומציה - רובוטים, קובוטים, מערכים פנאומטיים ואלקטרוניים להרכבה נקייה ללא מגע יד אדם, הרכבות ידניות הדורשות דיוק ובקרה אנושית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רימוני תעשיות בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]