רחמים (סרט, 2007)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רחמים
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי יניב אמודאי
הופק בידי גלית בנגלס כהן, עדו צוקרמן
תסריט יניב אמודאי
עריכה יצחק צחייק, יניב אמודאי, סטיב סבן
שחקנים ראשיים יגאל עדיקא
שלום אסייג
מוזיקה יסמין לוי
צילום יואב קוש
מדינה ישראלישראל ישראל
הקרנת בכורה 2007
משך הקרנה 96 דקות
שפת הסרט עברית
דף הסרט ב־IMDb

רחמים הוא סרט קולנוע ישראלי מסוגת קומדיה שחורה משנת 2007 בכתיבה ובימוי של יניב אמודאי, עם יגאל עדיקא ושלום אסייג בתפקידים הראשיים[1].

העלילה היא על עובד ניקיון, רווק בודד, המעביר את זמנו בחלומות בהקיץ על הלוויה המפוארת שתיערך לו, ומסתבך עם רוצח שכיר שלומיאל נשוי, ולא באושר, לאישה הממררת את חייו, שמחליט להפוך את חלומו של ה"לוזר" למציאות[1].

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רחמים רחמים (יגאל עדיקא) הוא רווק בן 36 שגר עדיין עם הוריו מסעודה (ג'וליה מסלאווי) ויוסף (יוסף קמר). הוא בחור בודד שעובד בניקיון בקניון. אין לו חברים או חברות אבל כולם בשכונה אוהבים אותו כי הוא עוזר לכולם ובעיקר לאלמנה גב' וודלמן (מרתה רתיק) שמתאבלת כל הזמן על בעלה יעקב (צביקה הדר) שנהרג בתאונת עבודה בחברת החשמל. רחמים אוהב לצפות אתה בטלנובלה "איזבלה", מתאהב ב"איזבלה" (מורן אטיאס) ומפנטז עליה. הוא רוצה שתהיה לו הלוויה מפוארת כשימות. בדמיונו הוא צועד בבית הקברות עם איזבלה כשכל אנשי השכונה מלווים אותם ומריעים להם.

משה (שלום אסייג) עובד לפרנסתו כרוצח שכיר בשרותו של אריה (דרור קרן). הוא נשוי לשלומית (פלורנס בלוך) שממררת את חייו. יום אחד הוא מגיע לחסל את עו"ד וינגרטן כשרחמים מנקה באותו החדר. לאחר חיסול העו"ד הוא רוצה לחסל את רחמים אך יש מעצור באקדחו. רחמים מבקש שיהרוג אותו והוא מוכן לשלם לו 40,000 ש"ח כדי שיערכו לו הלוויה מכובדת. הם הולכים לבנק ומשה "משכנע" את המנהל כץ (סימון רוזנפלד) ומזכירתו שושי (אופירה רחמים) לתת לרחמים את כספו.

בינתיים מראה משה לרחמים את שגרת עבודתו. הוא מחסל את ראש הוועד משיח (גברי בנאי) במכוניתו ועוד אחד שהוא זורק את הגופה לבאר עמוקה. הוא מחבב את רחמים הבתול ולוקח אותו לבית בושת אך רחמים נמלט משם.

משה מציע לרחמים שיחסל אותה בדירתה של האלמנה וזה ייראה כמו שרחמים הציל את האלמנה משודד ויגדיל את מספר הנוכחים בהלוויה אך כשהם מגיעים לבית האלמנה מסתבר להם שהיא כבר מתה לפני מספר ימים ומעלה צחנה.

אריה מודיע למשה כי עליו לחסל את רחמים שהיה עד ראייה לחיסול העו"ד ועליו לעשות זאת ב"שושו".

משה לוקח את רחמים לבית הבאר ורחמים מודה לו שהוא החבר היחיד שיש לו וכי הוא מוכן להיהרג בתנאי שיאמר עליו קדיש. נשמעת ירייה ומשה מתחיל לומר קדיש.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
יגאל עדיקא רחמים
שלום אסייג משה
ג'וליה מסלאווי מסעודה רחמים
יוסף קמר יוסף רחמים
דרור קרן אריה מאפיונר
מורן אטיאס איזבלה שחקנית טלנובלות
פלורנס בלוך שלומית אשתו של משה
סימון רוזנפלד מר כץ מנהל סניף בנק
אופירה רחמים שושי מזכירת סניף בנק
מרתה רתיק שרה וודלמן
צביקה הדר יעקב וודלמן
גברי לוי שלמה משיח ראש ועד השכונה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]