רחל סילבצקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רחל סילבצקי
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 6 באוגוסט 1945 (בת 78)
ניו יורק, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Rachel Werzberger עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
קישורים חיצוניים
פייסבוק sylvtsky
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רחל סילבצקי (נולדה ב-6 באוגוסט 1945) היא עורכת אתר ערוץ 7 באנגלית. לשעבר יו"ר אמונה - תנועת האשה הדתית לאומית ועורכת ראשית של אתר האנגלית של ערוץ שבע.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולדה בניו יורק, בכ"ז באב ה'תש"ה. למדה בבית הספר דתי לבנות "אסתר שיינפלד" והייתה פעילה בתנועת הנוער "בנות אגודת ישראל". במהלך שנים אלה הייתה שותפה[דרושה הבהרה] במאבק למען יהדות רוסיה ובהתרמה למאבק במיסיון בישראל. נישאה לדב סילבצקי, לימים מייסד מכללת אמונה ותלמידו של הרב משה פיינשטיין ובוגר ישיבה אוניברסיטה. למדה מתמטיקה בסיטי קולג של ניו יורק וזכתה לחברות בארגון מצטיינים פי בטה קאפה ובסיום ברמת summa cum laude ובמקביל לימודי קודש בבית המדרש למורות בקולג' שטרן שם נתנה את נאום התלמיד המצטיין וקבלה את פרס התנ"ך בטקס הסיום. לאחר מכן קבלה תואר שני ביהדות בטורו קולג'.

עלתה לארץ עם משפחתה ב-1971 ולאחר שנה במרכז הקליטה בפרדס חנה שם לינדה מתמטיקה בתיכון אלישבע של תנועת אמונה, עברה לירושלים. לימדה ורכזה מתמטיקה באולפנת חורב בירושלים, העבירה סדנאות לשיפור ההוראה בעיירות פיתוח מטעם האונ. העברית שם עבדה גם בצוות בניית תכ"ל במתמטיקה, עבדה כרכזת אקדמאית בסניף טורו קולג' בירושלים שם פיתחה תוכנית להוראת ספרות לר"מים, וכן תוכנית של מנהיגות חינוכית ותוכנית לעולים מרוסיה. פיתוח מסלול התואר לרבנים נעשה יחד עם נחמה ליבוביץ'.

נבחרה[דרושה הבהרה] ליו"ר אמונה, תנועת האישה הדתית-לאומית, ובמסגרת פעילותה בארגון הקימה מוסד בית לנדי לילדים צעירים עם בעיות נפשיות באבן שמואל סייעה לקדם אירועים כגון יום 'נשים לומדות תורה' בבנייני האומה, עם 40 שיעורים ואלפי נשים, הקמת 30 מעונות יום, תמיכה בחברון, צמצום של 20 מיליון שקלים בחובות הארגון. ותוספת משמעותית למספר החברות בו.

ניהלה[דרושה הבהרה] את כפר הנוער בכפר חסידים שם הקימה את ישיבת נחלת ישראל ומסלול תורה ומדע והוציאה את הכפר מחובות כבדים שמצאה בהגעתה. בעת יציאתה לפנסיה נתבקשה על ידי הנהלת ערוץ שבע להיות עורכת אתר האנגלית, זאת עשתה בהתנדבות כ-6 שנים ולאחר מכן המשיכה כיועצת בכירה ועורכת מאמרי דעות ויהדות. היום חברת דירקטוריון ערוץ הכנסת וועד המנהל של מכללת אורות ישראל, חברת עמותה פעילה בעמותת תורה מציון.

מתגוררת בירושלים ואם לשלושה. בנה עקיבא, הוא יועץ משפטי של מועצות גוש עציון והשומרון. בתה ד"ר זהבה נביס היא רופאת שיניים המתגוררת בגוש עציון ועו"ס במקלט לנשים בבית שמש, בנה הרב אב"י, הוא ר"מ וראש כולל בישיבת מרכז הרב שנשוי לבתו של הרב יעקב שפירא.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.