רות קופל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רות קופל
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1895
גרמניה
פטירה 1975 (בגיל 80 בערך)
ירושלים
לאום ישראלית
תחום יצירה ציור
זרם באמנות ציור בוטאני
יצירות ידועות

מגדיר הצמחים הראשון לצמחי ארץ ישראל

FLORA PALESTINA
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רות קופל גרמנית: Ruth Koppel;‏ 18951975[1]) הייתה ציירת בוטנית ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קופל התגוררה בבארן שבגרמניה ועבדה כציירת מדעית, בתחום הרפואה, באוניברסיטת פרנקפורט[2].

בשנת 1933 עלתה לארץ ישראל עם בעלה, רב-החובל מרטין קופל[3] והשניים עברו להתגורר בחיפה. במרפסת ביתה, ברחוב מסדה 17, התקיימו הלימודים של הכיתות הראשונות במה שעתיד להפוך לבית ספר "חוגים".

לפני עידן הצילום הדיגיטלי, נהגו במחלקה לבוטניקה להיעזר בכישרונם של ציירים מומחים שתחום התמחותם היה ציורי בוטניקה וצמחים. קופל עמדה בעצמה על ההבדל שבין ציור הצמחים לצילומם. לדעתה, דווקא הציור מתאים יותר למטרה המדעית משום שיש בו אפשרות אלימיניציה של פרטים בלתי חשובים, והדגשת הקווים האופייניים[4].

קופל איירה את מגדיר הצמחים הראשון לצמחי ארץ ישראל אשר יצא לאור בשנת 1938 על ידי הבוטנאים מיכאל זהרי, אלכסנדר אייג, ונעמי פיינברון דותן מהאוניברסיטה העברית[5] וכן מגדירים נוספים. ציוריה של קופל, לצד אלה של האמנית ברכה אביגד, הופיעו ברוב ספרי הבוטניקה שראו אור בעברית וכן ב"פלורה פלסטינה" (FLORA PALESTINA)[6]. בין עבודותיה היו האיורים שליוו את מגדיר הפטריות של טשרנה רייס, "כמהין ופטריות" (הוצאת תרשיש, ירושלים תשי"ב, 1951)[7].

ציוריה זכו להופיע בתערוכות שונות[8]. ביניהן, התערוכה שהוצגה בשנת 1951 בבצלאל[9] והתערוכה שהתקיימה בשנת 2002 בגן הבוטאני בירושלים בה הוצגו מאה ציורים ממיטב עבודותיה של קופל[10].

בשנותיה המאוחרות גרה בירושלים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]