רותי שץ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רותי שץ
לידה 1973 (בת 51 בערך)
קבוצת כנרת, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רותי שץ (נולדה ב-1973) היא במאית, מפיקה, תסריטאית ועורכת קולנוע, בעלת החברה האמריקאית Yulari Films והחברה הישראלית Fig Films.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שץ נולדה וגדלה בקבוצת כנרת בשם רות שץ. אחיה הוא האמן הפלסטי זמיר שץ והיא נכדתו של אהרון (אצקה) שץ, אדריכל ופסל. היא למדה במחזור ה' של בית הספר סם שפיגל לקולנוע ולטלוויזיה.

בשנת 1999 היא חברה לבמאי עדי ברש והשניים ביימו ביחד את סרטם הראשון "יהלומים וחלודה" (Diamonds and Rust), המתעד את חייהם של 38 פועלים מרחבי העולם החיים בנמיביה בתנאי עבודה מחפירים בעוד מעבידם מתעשר מהיהלומים אותם הם שואבים. הסרט הופק עבור הערוץ הראשון, ערוץ TVOntario הקנדי, הערוץ הצרפתי arte וערוץ סאנדנס (Sundance Channel) ובתמיכת הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה וקרן סורוס על שם ג'ורג' סורוס. בכורת הסרט התקיימה במרכז ז'ורז' פומפידו שבפריז וזיכתה את שץ וברש בפרס איגוד היוצרים הצרפתי העולמי (SCAM) וכן בפרס golden gate בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בסן פרנסיסקו.

בשנת 2002 ביימה עבור הסדרה של ערוץ 2 (קשת) 'המתנדבים' את הפרק "מסכות" העוסק בדיאלוג בין נשים מוכות וגברים מכים, שתי הקבוצות נמצאות במקלטים.

"גן" (Garden), סרטה השני, יצא ב-2004; הסרט עוסק בשני נערים פלסטינים שברחו מהבית לאחר התעללות וניצול מיני והתפרנסו מזנות בגן החשמל בתל אביב. הסרט נתמך על ידי קרן סאנדנס מיסודו של רוברט רדפורד, קרן מקור הישראלית, קרן AlterCiné הקנדית, ערוץ 8 ישראל ועשר תחנות אירופאיות שונות (בהן arte france, yle finland, tv2 denmark ועוד). הסרט הוקרן בלמעלה ממאה פסטיבלים ברחבי העולם ביניהם סאנדנס,[1] לוקרנו, הוט דוקס ואידפא וזכה בפרסים רבים ביניהם פרס הסרט והבימוי בפסטיבל הגאה במדריד, פרס ראשון בפסטיבל הגאה בטורינו ופרס המצוינות ביאמגטה יפן.

בשנת 2009 שץ וברש ביימו סרט עבור ערוץ 10 בשם "מתאגרף בתשובה", על דרכו של יורי פורמן מתאגרף יהודי בלרוסי שעבר לברוקלין והחל תהליך הפיכה לרב במקביל להפיכתו לאלוף העולם באיגרוף למשקל בינוני.

בשנת 2011 יצא הסרט "רחוקים" (The Collaborator and his Family) בבימויה והפקתה של שץ ובן זוגה עדי ברש. "רחוקים" מספר את סיפורו של איברהים, משתף פעולה לשעבר שמנסה לזכות בהכרה ולקיים את משפחתו בכבוד בתחנה המרכזית הישנה בתל אביב. הסרט הוא קופרודוקציה ישראלית-אמריקאית של יס דוקו, PBS, ‏global voices האמריקאי ובשיתוף פעולה עם הבמאי והמפיק זוכה פרס אוסקר האמריקאי רוס קאופמן (Ross Kauffman). הסרט זכה במספר פרסים בראשם הפרס הראשון בפסטיבל יאמאגטה בניצוחו של ראש חבר השופטים אטום אגויאן, [2] פרס התחקיר ופרס מטעם חבר השופטים בפסטיבל דוקאביב.

שץ ביימה והפיקה את הסדרה "איכילוב": עונה 1 שודרה ביס דוקו וערוץ 2 (רשת) 2014-2013; עונה 2 בערוץ 2 (רשת) 2017-2016.

מאז 2006 מרצה על קולנוע דוקומנטרי ומעבירה סדנאות פיצ'ינג בבית ספר לקולנוע סם שפיגל, ומשמשת כיועצת לשיווק סרטי תעודה בעבור במאים ומפיקים בישראל ומחוצה לה מאז 2005.

שץ חברה באיגוד היוצרים הצרפתי scam מאז 2001 ובאגודת העיתונאים בתל אביב.

ב-2018 שודרה סדרה נוספת שלה ושל ברש בערוץ רשת 13 בשם "אמבולנס".

גלריית תמונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רותי שץ בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]