רוקי בי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רוקי בי
רוקי בי
רוקי בי
רוקי בי
שם לידה רועי אסייג
מוקד פעילות ירושלים
תקופת הפעילות מ-2000
עיסוק ראפר, מפיק מוזיקלי, תקליטן
סוגה היפ הופ ירושלמי, אלקטרוני, פסיכדלי, דאב, רגאיי
שיתופי פעולה בולטים מארקי פאנק

רוקי בי הוא שם הבמה של רועי אסייג, ראפר, מפיק מוזיקלי ותקליטן ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת דרכו, בעשור הראשון של המאה ה-21, הקים יחד עם די ג'י THC selector יואב רבן את ההרכב "Ninjah Sound System", הרכב דאב ורגאיי, בהרכב זה שימש כראפר. מאוחר יותר, עם הצטרפותו של חברם עמית אי, שינו את שם ההרכב ל"אריות ירושלים".

ב-2002 פרסם אסייג DJ-Set בשם "לא חוקי 008". הסט הוקלט בפאב הזאזא הירושלמי, במסגרת סדרת הוצאות רשת של הלייבל הירושלמי "מקלטתקליטים". בשנת 2003 הוציא באותו הלייבל עם הרכב "כישלון" עם בנימין אורן וגבי קריכלי את האלבום "צרוב", אלבום אלקטרוני מאולתר שהוקלט בהופעות חיות. באותו שנה רוקי היה ממקימי הקולקטיב "מקלט מוצאי שבת" יחד עם מארקי פאנק, אם סי קלין, רבל סאן, סגול 59, וולטר, אם סיריוס, וסקולמאסטר, ערב קבוע של פריסטייל היפ הופ בפאב הדיוואן שהוציא מיקסטייפ בשנת 2003, שתיעד את התתרחשות באותם ערבים.

ב-2003, יצא בלייבל "Audio Collage" אלבום הבכורה של רוקי בי, "ניצחון". האלבום היה בין אלבומי ההיפ הופ הראשונים בישראל ששילב אלמנטים של מוזיקה אלקטרונית, דאנסהול ודאב. באותה תקופה, ניסה רוקי בי להקים את ההרכב "מורכב שלם". ההרכב לא הוציא קטעים לאור והתפרק לאחר תקופה קצרה.

ב-2006, יחד עם המפיק מארקי פאנק, הוציא רוקי בי אלבום משותף בשם "שושנת הרוחות". האלבום יצא בלייבל "אגיטפופ" . האלבום היה לאחד מהאלבומים היחידים שהופצו בלייבל. באותה שנה, ראה אור אלבום משותף של רוקי בי יחד עם "בן יהוה" גבריאל בן חורין מלהקת ישראל (להקה), בשם "שירים למאמין". האלבום יצא בלייבל האינדי המחתרתי "מ.ר.י".

ב-2010 הוציא את האלבום "לא בשביל משהו", יחד עם מפיק המוזיקה האלקטרונית "גבי להלה". לאחר מכן יצר את ההרכב נפט יחד עם המפיק גוביבוש, ביחד הם הוציאו ב-2015 אלבום בשם "מת" בלייבל הבריטי Generation Bass, ההרכב התפרק בעקבות מעבר של הצמד לברלין והופיע פעם אחת נוספת בפסטיבל החזית בירושלים ב-2015.

לאחר המעבר לברלין הוא המשיך תחת שם האמן Tropikal Camel, פרויקט אלקטרוני שמשלב השפעות ערביות וצפון אפריקאיות, הפרויקט הוציא שלושה אלבומים, והופיע ברחבי העולם.

ב-2020, הוציא מיני-אלבום משותף יחד עם חבר ההרכב פלא אוזן, הראפר רויסון, בשם "עבד עברית".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

[1] האם ירושלים מצליחה להשפיע על ההיפ־הופ שלה