רופרט פנפאד'ר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רופרט פנפאד'ר
Rupert Pennefather
פנפאד'ר ואלינה קוג'וקארו בבלט המלכותי בבלט "יהלומים"
פנפאד'ר ואלינה קוג'וקארו בבלט המלכותי בבלט "יהלומים"
לידה 7 במאי 1981 (בן 42)
מיידנהד, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים בית הספר טרינג פארק לאמנויות הבמה עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רופרט פנפאד'ר (אנגלית: Rupert Pennefather; ‏נולד ב־7 במאי 1981) הוא רקדן בלט בריטי, רקדן ראשי לשעבר בלהקת "הבלט המלכותי".

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פנפאד'ר הצטרף ללהקה בשנת 1999 וקודם לדרגת רקדן ראשי לצד זוגתו ל-פה דה דה הבלרינה לורן קות'ברטסון ביוני 2008, לנוכח הצלחתם הרבה בביצוע הבלט "רומיאו ויוליה" בבית האופרה המלכותית, קובנט גארדן. פנפאד'ר עזב את הלהקה באוגוסט 2015.

הוא צבר שבחים רבים בקריירה שלו למרות מספר כישלונות, בין השאר אי הערכה שנתית בבית הספר המלכותי לבלט, בגיל 12, והתבקש לעזוב את בית הספר לחינוך לאמנויות בטרינג בגיל 15. פנפאד'ר המשיך את אימוניו בעיר הולדתו מיידנהד בהוראת חברת הבלט המלכותי לשעבר ג'ולי רוז, ובזכות עקשנותו התקבל ללהקת הבלט המלכותי בשנת 1999.

פנפאד'ר נפצע בגיד בהיותו רקדן סולן בשנת 2002 והושבת למשך 18 חודשים. לאחר החלמה מלאה בשנת 2004 הוא נבחר לתפקיד ראשי בתור "פריז" בבלט "רומיאו ויוליה" על ידי הבלרינה סילבי גיים, ובתור "אמינטה" בבלט "סילביה" על ידי מוניקה מייסון, שאף הוכח כפריצת דרך בקריירה שלו.

לפנפאד'ר פוטנציאל להיכנס לקאנון רקדני הבלט הבריטיים הגדולים לצידם של טובים וחשובים כמו אנתוני דוול, דייוויד וול ו-ג'ונתן קואופ, לאור העובדה שזוגתו לפה דה דה, לורן קות'ברטסון, אף היא ילידת בריטניה. התקשורת הבריטית אף מניחה שהם אנתוני דוול ואנטיונט סיבלי הבאים, או כדבריו של קואופ: "הם מאוד מסונכרנים אחד עם השנייה... אני די מתרגש מזה".


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רופרט פנפאד'ר בוויקישיתוף
  • רופרט פנפאד'ר, במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)
ערך זה הוא קצרמר בנושא מחול. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.