רופאים (ספר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רופאים
Doctors
מידע כללי
מאת אריך סגל
שפת המקור אנגלית
סוגה רומן
הוצאה
הוצאה ספרית מעריב
הוצאה בשפת המקור Ploys, inc
תאריך הוצאה 1988
מספר עמודים 632
הוצאה בעברית
הוצאה ספרית מעריב
תאריך 1991
תרגום גבי פלג
מהדורות נוספות
תאריך מהדורה ראשונה 1991
תאריך מהדורות נוספות 2017
מספר כרכים 1
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 001177924, 003958147

רופאים (באנגלית: Doctors) הוא ספר מאת אריך סגל, שיצא לאור בשנת 1988. סגל חקר את חיי הרופאים לפני כתיבת הספר, ואת ההשראה לכתיבת הספר הוא קיבל מהספר "נקמה עדינה" של צ'ארלס לבּרון. הספר מתמודד עם שאלות אתיות, ביניהן המתת חסד וניסויים בבעלי חיים. כמו כן עולות בספר סוגיות שונות כגון מעמד האישה, גזענות, מאבקיו הנפשיים של המתמחים, התמודדותם של נפגעי מלחמות ועוד.

תוכן הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר עוסק בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת הרווארד בשנת 1962, עם הבלטה של שתי דמויות ראשיות: ברני לווינגסטון ולורה קסטליאנו. ברני ולורה גדלו בשכנות ותמיד שאפו להיות רופאים. במהלך הספר הקורא מלווה את ברני ולורה בילדותם והתבגרותם עד לשלב בו הם מצאו את עצמם בפקולטה לרפואה של הרווארד עם שאר הסטודנטים לרפואה. בפקולטה לרפואה הם חווים אירועים וסוגיות שונות וכן פוגשים את שאר הדמויות שבספר שגם שואפים להיות רופאים: בנט לנדסמן, סת' לזרוס, האנק דוויר, מורי איסטמן, פיטר ויימן וגרטי אנדרסון. לאחר סיום הלימודים פונה כל אחת מהדמויות לתחום אחר ברפואה (רפואת ילדים, רפואה משפטית, פסיכיאטריה, ועוד). רופאים אחרים שמשאירים רושם על הקורא הם: לואיס קסטליאנו אביה של לורה, הולמס דיקן בית הספר לרפואה של הרווארד, אנדרו הימרמן, מרשל ג'פה ופול רודס. הספר יצא ב 2017 בהדפסה חדשה בהוצאת כתר הוצאה לאור.

עלילת הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה מתחלקת לשני חלקים עיקריים: החלק הראשון סוקר בהרחבה את ילדותם והתבגרותם של לורה וברני בברוקלין של תחילת המאה העשרים ואת תקופת לימודיהם והתמחותם ברפואה. חלק זה משמש גם כסקירה כללית על תולדות המאה העשרים בארצות הברית. חלקו השני של הספר עוסק בעלילות השונות שחוו ברני ולורה לאחר שסיימו את לימודי הרפואה שלהם ופנו לעסוק במקצוע זה, כמו גם את עלילותיהם של חבריהם למחזור הלימודים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • רופאים, באתר OCLC (באנגלית)
ערך זה הוא קצרמר בנושא ספרים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.