רועי אופנהיים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רועי אופנהיים
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 29 באוגוסט [1975] (בן 48)
ישראלישראל תל אביב-יפו, ישראל
מוקד פעילות תל אביב, ישראל
עיסוק מוזיקאי, מעבד מוזיקלי, מנצח
כלי נגינה פסנתר, סקסופון, חצוצרה
שיתופי פעולה בולטים תזמורת המהפכה, התזמורת הסימפונית חיפה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רועי אופנהיים (נולד ב-1975) הוא מוזיקאי, מעבד מוזיקלי, מרצה ומנצח ישראלי.

הוא מייסד שותף של תזמורת המהפכה וכמו כן הוא ראש המסלול לקומפוזיציה לאמנויות המסך והבמה בבית הספר למוסיקה רימון, ולשעבר מנצח הבית והמנהל המוזיקלי בפועל של התזמורת הסימפונית חיפה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רועי אופנהיים נולד בתל אביב. למד פסנתר אצל אביבה יניב, ומנגן גם בסקסופון ובחצוצרה. בשירותו הצבאי עמד בראש יחידת סיור מוטסת. בשנים 1997–1999 למד בבית ספר למוזיקה רימון במחלקה לקומפזיציה. בשנים 2000–2004 למד בבית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית בירושלים ובחוג לקומפוזיציה אצל יצחק סדאי וניצוח באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים בכיתת מנדי רודן ויבגני צירלין. בשנים 2005–2007 למד לתואר מוסמך בפילוסופיה וחינוך באוניברסיטה העברית ולתואר מוסמך בניצוח בכיתתו של מנדי רודן. השלים דוקטורט בבית הספר לחינוך בהנחיה עדנה אולמן-מרגלית ויונתן כהן בנושא "חקירה פנומנולוגית של החוויה המוזיקלית כחוויה אנושית ייחודית וחשיפת התנאים האפריוריים שלה, תוך ניסיון להציג השלכות על מושג האדם".

ב-2004 זכה אופנהיים בתחרות למנצחים צעירים על שם ריקרדו מוטי ובאותה השנה אף הקים יחד עם זוהר שרון את תזמורת המהפכה והוא משמש בתפקיד המנצח ונמהל אמנותי שותף שלה. במסגרת תפקידו בתזמורת המהפכה העלה עשרות פרוייקטים רב תחומיים וייחודיים, ביניהם הטרילוגיה הישראלית: התרנגולים: הרמיקס, קונצ'רטו לגשש ותזמורת, ויוסי בנאי ותזמורת המהפכה, וכן את המופעים "לנוע בלי לזוז" ו"מצבי רוח". ב-2024 ביים בשיתוף עם איתי זבולון את המופע "הבשורה על פי מונטי פייתון", שאת הרעיון לו פיתח ביחד עם זהר שרון, שותפו לתזמורת המהפכה ומלחין המופע. בנוסף ניצח על התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, הקאמרטה הישראלית ירושלים, הסינפונייטה הישראלית באר שבע, התזמורת הקאמרית הישראלית וסימפונט רעננה.

כמו כן ניצח גם על "אופרה בגרוש" של תיאטרון הקאמרי ועל המחזמר "בילי שוורץ" של תיאטרון חיפה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תבנית:פרופילי מוזיקאים