רוס ספאנו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רוס ספאנו
Ross Spano
דיוקנו הרשמי של ספאנו בקונגרס ה־116
דיוקנו הרשמי של ספאנו בקונגרס ה־116
דיוקנו הרשמי של ספאנו בקונגרס ה־116
לידה 16 ביולי 1966 (בן 57)
טמפה, פלורידה, ארצות הברית
שם מלא וינסנט רוס ספאנו
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת המדינה של פלורידה
עיסוק פוליטיקאי
מפלגה המפלגה הרפובליקנית
דת בפטיזם[1]
אתר האינטרנט הרשמי של רוס ספאנו
חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס ה־15 של פלורידה
3 בינואר 20193 בינואר 2021
(שנתיים)
→ דניס רוס

וינסנט רוס ספאנואנגלית: Vincent Ross Spano; נולד ב־16 ביולי 1966) הוא פוליטיקאי אמריקאי המכהן כחבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס ה־15 של מדינת פלורידה, מאז 2019. באוגוסט 2020 הפסיד את מועמדות המפלגה הרפובליקנית לייצוג המחוז בבית הנבחרים, וכהונתו תמה עם התפזרות הקונגרס ה-116 של ארצות הברית[2].

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוס ספאנו נולד בטמפה ומתגורר בהווה ביישוב דובר הסמוך לעיר הולדתו. את לימודיו התיכוניים השלים בבית הספר התיכון ברנדון. מאוחר יותר החל ללמוד באוניברסיטת דרום פלורידה, שם השלים לימודי תואר ראשון בהיסטוריה בשנת 1994. ב־1998 סיים בכבוד לימודי משפטים באוניברסיטת המדינה של פלורידה. בעת היותו סטודנט באוניברסיטה זו היה בצוות דיוני בתי המשפט של האוניברסיטה ונמנה בין עורכי כתב-העת המשפטי לענייני משפט בינלאומי פומבי.

בשנת 2012, אחרי הסידור מחדש של מחוזות הבחירה בבית הנבחרים של פלורידה, התמודד ספאנו לבית המחוקקים מטעם מחוז הבחירה ה־59. עם כארבעים אחוזים מקולות הבוחרים בבחירות המקדימות הרפובליקניות, נבחר למועמד המפלגה הרפובליקנית ובבחירות הכלליות גבר על יריבו מהמפלגה הדמוקרטית עם 51% בפער זעום בן 1,051 קולות. בין הוועדות בהן היה חבר בבית הנבחרים של פלורידה נמנית הוועדה לבחירת שופטים פדרליים של פלורידה.

בעת שירותו בבית המחוקקים הגה ספאנו מספר רב של חקיקה בנושא סחר בבני אדם. הוא נתן את חסותו להצעת חוק שתאפשר לשופטים "להפוך הרשעות פליליות מסוימות אם יוכל הנאשם להוכיח כי ביצע מעשיו בכפייה", שכן מצב זה עשוי להתקיים כאש מישהו נסחר שלא כחוק. ב־2017 נתן ספאנו את חסותו להחלטה שהצהירה כי צפייה בפורנוגרפיה גורמת למשבר בבריאות הציבור.

בשנת 2018 התמודד ספאנו לבית הנבחרים של ארצות הברית במחוז הקונגרס ה־15 של מדינת פלורידה. בפריימריז הרפובליקני גבר על עמיתו ניל קומבי עם 44% מקולות הבוחרים[3]. בבחירות הכלליות ניצב בפני מועמדת המפלגה הדמוקרטית קריסטן קרלסון בבחירות הכלליות. הוא גבר עליה כשלו 53% מהקולות בעוד קרלסון גרפה כ־47%[4]. הייתה זו מערכת הבחירות הצמודה ביותר במחוז הקונגרס מזה 26 שנה, מאז צ'ארלס קנדי נבחר בפער של 5% ב־1992.

במהלך היבחרו לקונגרס ב־2018, הלווה ספאנו למטה הבחירות שלו למעלה מ־100 אלף דולר אמריקני יותר ממה שדיווח כ"מימון אישי" – מה שמשך את תשומת־לב העיתונות שכן מסמכי גילוי פיננסיים שהגיש ספאנו הצביעו על כך שלא היו באמתחתו הכספים הדרושים להלוואות בסכום המדווח. מאוחר יותר נודע כי הכספים שספאנו הלווה למעשה הוקצו לו מידי חבריו[5]. בדצמבר 2018 כתב ספאנו בהצהרה לתקשורת כי מימון הקמפיין שלו "עשוי להפר את חוק מימון הבחירות הפדרלי". בנובמבר 2019 דווח כי מחלקת המשפטים של ארצות הברית מנהלת חקירה פלילית בענייניו של ספאנו על רקע הפרות אפשריות של חוק מימון הבחירות. פרשה זו העיבה על שאיפותיו להיבחר לתקופת כהונה שנייה בבית הנבחרים, ובאוגוסט 2020 הפסיד את מועמדות המפלגה הרפובליקנית לסקוט פרנקלין[6].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רוס ספאנו בוויקישיתוף
  • אתר האינטרנט הרשמי של רוס ספאנו בבית הנבחרים (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ההשתייכויות הדתיות של חברי הקונגרס ה־116 של ארצות הברית, מסמך מאת Pew Research Center (באנגלית)
  2. ^ ברנדן פרינגטון, Scott Franklin beats US Rep. Spano in Fla. GOP primary, באתר ABC News‏, 19 באוגוסט 2020 (באנגלית)
  3. ^ רוברטו רולדן Ross Spano Beats Out Neil Combee To Be Republican Nominee For U.S. Rep Seat, באתר wusfnews‏, 28 באוגוסט 2018 (באנגלית)
  4. ^ לנגסטון טיילור, Florida election results: Follow Governor, U.S. Senate and all races here, באתר טמפה ביי טיימס, 6 בנובמבר 2018 (באנגלית)
  5. ^ ויליאם מארץ', Missing: Ross Spano’s financial disclosure required to run for Congress, באתר טמפה ביי טיימס, 3 בנובמבר 2018 (באנגלית)
  6. ^ דייוויד ויגל, Rep. Spano, facing probe of possible 2018 campaign finance violations, is ousted in Florida GOP primary, באתר וושינגטון פוסט, 19 באוגוסט 2018 (באנגלית)