רוסנדאל (כדורגל)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רוסנדאל
Roosendaal Boys Combinatie
תאריך ייסוד 31 ביולי 1912
תאריך פירוק 14 ביוני 2011
אצטדיון פאסט&גוד
(תכולה: 4995)
מאמן Rob Meppelink עריכת הנתון בוויקינתונים
ליגה ליגת המשנה ההולנדית עריכת הנתון בוויקינתונים
https://www.rbcvoetbal.nl/
תלבושת
תלבושת בית
תלבושת חוץ
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

איחוד בני רוסנדאלהולנדית: Roosendaal Boys Combinatie) ומוכר גם בשם RBC הוא מועדון כדורגל הולנדי חובבני מהעיר רוסנדאל שבצפון בראבנט, בעברו שיחק בליגת העל ההולנדית והעפיל לגמר הגביע ההולנדי וכיום משחק במסגרת הליגה ה-7 החובבנית.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המועדון הוקם ב-31 ביולי 1912 כאקסלסיור וב-1920 שינה את שמו כדורגל ואתלטיקה רוסנדאל בעקבות הדמיון לאקסלסיור רוטרדם וביולי 1927 שינה את שמו פעם נוספת לשמו הנוכחי.

עם הקמת מערך הליגות המקצועניות ניסתה הקבוצה להרשם למערך הליגות ושובצה בדרג ה-3, בסיום עונת 1956/57 העפילה לליגת המשנה בה שיחקה עד לעונת 1968/1969 אז סיימה אחרונה ונשרה לליגה ה-3, עקב הירדה החליטה הנהלת הקבוצה לפרוש מהליגות המקצועניות ולחזור למודל של קבוצת חובבים.

ב-1983 עם ההחלטה על הרחבת ליגת המשנה, החליטה הקבוצה להרשם פעם נוספת לליגות המקצועניות וזכתה בכרטיס לליגת המשנה. בשנת 1986 חוללה הקבוצה סנסציה כאשר העפילה לראשונה בתולדותיה לגמר הגביע ההולנדי מליגת המשנה, בגמר הפסידה לאיאקס בתוצאה 0–3. הקבוצה המשיכה לשחק בליגת המשנה כאשר ברוב עונותיה היא מבלה בחלק התחתון של הטבלה. את עונת 1999/2000 סיימה הקבוצה במקום ה-6 אך בזכות הישג בפלייאוף הדירוג, העפילה לפלייאוף העלייה בו גברה על אקסלסיור רוטרדם, זוולה ועל קמבור מהליגה הבכירה והעפליה לראשונה לליגה הבכירה. עונת הבכורה של הקבוצה בליגה הייתה לכישלון והיא סיימה במקום האחרון כשלזכותה 4 ניצחונות בלבד. בעונת החזרה של הקבוצה לליגה המשנה הצליחה הקבוצה לשחזר את ההצלחה וסיימה במקום ה-3 המוביל לפלייאוף, גם הפעם צלחה את שלב הפלייאוף כאשר גברה על קמבור ואמן מליגת המשנה ועל דן בוס מליגת העל ושבה לליגה הבכירה בתום עונה אחת. הסיבוב השני של הקבוצה בליגה הבכירה נמשך כ-4 שנים ובסיומן חוותה עונת בלהות, כאשר סיימה במקום האחרון עם ניצחון בודד שהוא הגרוע ביותר בליגה ההולנדית בכל הזמנים ועם כ-90 שערי חובה ונשרה לליגת המשנה. בעונה הבאה הצליחה הקבוצה להעפיל לשלב הפלייאוף פעם נוספת מהמקום ה-3 אך כשלה להעפיל. ב-2011 נקלעה הקבוצה לחובות כבדים וב-14 ביוני של אותה השנה הוכרזה כפושטת רגל, עקב כך נשלל ממנה רישיון הליגות המקצועניות ונאסר עלייה לשחק בליגה מקצוענית. בספטמבר 2011 הוקמה הקבוצה מחדש בליגה החובבנית ה-9. המועדון ניסה להתמזג עם מועדונים אחרים מהאזור על מנת לחזור לכדורגל המקצועני אך לא הושגו הסכמות וכיום הקבוצה משחקת בליגה ה-7 החובבנית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רוסנדאל בוויקישיתוף