רודפי הבצע

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רודפי הבצע
Les Morfalous
בימוי הנרי ורנוי עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי Alain Belmondo עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט הנרי ורנוי, מישל אודיאר, פייר סיניאק עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה Pierre Gillette עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ז'אן-פול בלמונדו
מישל קונסטנטין
מוזיקה ז'ורז' דלרו
צילום Edmond Séchan עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה צרפת, תוניסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה StudioCanal עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 28 במרץ 1984
משך הקרנה 95 דקות
שפת הסרט צרפתית
סוגה סרט הרפתקאות, סרט מלחמה, סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רודפי הבצע (צרפתית: Les Morfalous) הוא סרט פעולה - הרפתקאות צרפתי מ-1984, אשר בוים על ידי אנרי ורניי ומככב בו ז'אן-פול בלמונדו.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתוניס הצרפתית, בזמן מלחמת העולם השנייה, פלוגה של לגיון הזרים הצרפתי נשלחת לעיר אל קשור בשביל לחלץ מטען זהב בשווי שישה מיליון פרנק שנימצא בכספת בבנק בלב העיר ולהביא אותו למקום בטוח, הרחק מן הכוחות הגרמניים. ב-4 באפריל 1943, הפלוגה מגיע לעיר בשיירה רכובה וחונה בכיכר העיר לפני הבנק הצפון אפריקני המאוחד, שם הזהב נמצא. פלוגה גרמנית, שהתבצרה במבצר של העיר, מציבה מארב לשיירה ומצליחה להרוג את כל הפלוגה מלבד ארבעה לגיונרים. ארבעת הלגיונרים שמצליחים להינצל מסתתרים במלון נטוש בכיכר העיר. במלון הם מוצאים את ברל חייל מגושם ופחדן (מגולם על ידי ז'אק וילרט) מגדוד הארטילריה הקולוניאלי הצרפתי, אשר הסתתר בשירותים של המלון בזמן שהגדוד שלו נשחט על ידי הגרמנים.

רב-סמל אדוארד מאוזרד (מישל קונסטנטין), הלגיונר הבכיר מבין השורדים, מודיע לשאר שהם ממשיך במשימה. כשהוא ועוד אחד מן הלגיונרים מנסים להתגנב למשאיות הנטושות של הפלוגה ולפרוק את חומרי הנפץ, הגרמנים מזהים אותם ופותחים באש. אדוארד מצליח להימלט לתוך הבנק בזמן שהלגיונר השני נהרג בהתפוצצות המשאית.

סמל פייר גניור (ז'אן-פול בלמונדו) וברל יוצאים מן המלון מחופשים לחיילים גרמנים ומצליחים להשמיד את המבצר, בו מבוצרים הגרמנים, בעזרת התותחים הנטושים של הגדוד של ברל.

בבוקר פרנסואה דה לה רוש פריאון (פרנסואה פרו) מנהל הסניף הבנק מגיע עם אשתו ומציע לעזור ללגיונרים לחלץ את הזהב. אבל ריב מתפתח בין אדוארד, הרוצה להשלים את המשימה, לבין גניור, הרוצה לחלק את הזהב בין ארבעת החיילים. גניור מצליח לאחר קרב מכות לנעול את אדוארד במשרד המנהל ויוצא עם אשת המנהל לביתם בשביל להביא את המפתחות לכספת. בבית המנהל הוא מצליח לשבות את סרן אולריך דיטרל (פייר סמלר) קצין שריון גרמני, אשר מתברר שהוא המאהב של אשת המנהל.

כשגניור חוזר לבנק הוא מגלה שברל, שהופקד לשמור על אדוארד, שחרר אותו מפחד של משפט צבאי והוצא להורג, שאדוארד איים בהם עליו. אדוארד כולא במרתף הבנק את גניור, הקצין הגרמני ואת הלגיונר הנוסף, ששרד את המארב, מפני שהוא מצדד בגניור. אשת המנהל שמואסת בבעלה מחליטה לשחרר את הכלואים במחשבה שהם ייקחו אותה איתם.

בזמן שאדוארד, ברל ומנהל מעמיסים את הזהב שלושת הכלואים נמלטים בעזרת מפתח, שאשת המנהל הגניבה להם, וחוזרים לבית המנהל בשביל להביא את הטנק של אולריך. לאחר שאדוארד מסיים את העמסת הזהב, גניור ושני הנמלטים מגיעים עם הטנק. בקרב שפורץ אדוארד, ברל ואחד הנמלטים נהרגים ומשאית הזהב מתפוצצת.

גניור ואולריך מעמיסים את הזהב על הטנק אבל משאירים מספר מטילים לאשתו של פרנסואה, שאותה הם משאירים מאחור ויוצאים מהעיר דרומה במטרה לחמוק מהכוחות הלוחמים. בדרך אולריך מנסה לנטוש את גניור במדבר ולברוח עם הזהב. אבל גניור מצליח להתגבר עליו ומפקיר אותו בצד הדרך בזמן שהוא מנסה למצאו את דרכו בין הכוחות הלוחמים.

גניור מצליח להתחמק מן הכוחות הלוחמים ופוגש אדם אשר מוכן לקנות ממנו את הזהב. לאחר שהם מסכמים על מחיר גניור נועל את עצמו בטנק ומחכה שהקונה ישוב עם הכסף. כשהוא מתעורר שהוא נדהם לגלות שהוא מוקף בצבא הצרפתי. גניור מצליח לשכנע את מפקד הצבא שהוא ניסה למצוא את דרכו חזרה לקווים הצרפתיים. הגנרל ומנהל הבנק הצפון אפריקני המאוחד מודים לגניור אישית על כך שחילץ את הזהב.

הסרט מסתיים בציטוט מאת המשורר בלז סנדראד (לגיונר בעברו):

j'etais l'homme
le plus riche du monde,
l'or m'a ruine.

אני הייתי האיש העשיר בעולם,
הזהב הרס אותי.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]