רובן גזריאן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רובן גזריאן
Ռուբեն Ղազարյան
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 8 בנובמבר 1971 (בן 52)
ירוואן, ברה"מ עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות היילברון, אינגולשטאדט עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
עיסוק מנצח
כלי נגינה כינור עריכת הנתון בוויקינתונים
שיתופי פעולה בולטים התזמורת הקאמרית הישראלית
www.rubengazarian.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רובן גזריאןארמנית: Ռուբեն Ղազարյան; נולד ב-8 בנובמבר 1971) הוא מנצח ארמני.

לימודים וקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גזריאן נולד בירוואן ואת שיעורי הכינור הראשונים קיבל מאביו בגיל ארבע. לאחר מכן למד בקונסרבטוריון ע"ש צ'ייקובסקי במוסקבה, לאחר מכן בקונסרבטוריון הממלכתי של ירוואן עם רובן אהרוניאן מרביעיית בורודין ולבסוף באוניברסיטת פליקס מנדלסון ברתולדי למוזיקה ולתיאטרון בלייפציג. את לימודיו סיים בשנת 1998 בציון הגבוה ביותר.

עד 1992 היה לגזריאן חוזה מיוחד עם התזמורת הקאמרית הממלכתית של ארמניה והיה כנר בשלישיית הפסנתר הממלכתית של הרדיו והטלוויזיה הארמנית. לאחר מכן הצטרף לתזמורת הסימפונית של לייפציג ככנר ראשי. בשנת 1999 נבחר גזריאן למנצח הראשי והיה המנצח הראשי הצעיר ביותר בגרמניה באותה תקופה.

בספטמבר 2002 זכה רובן גזריאן בתחרות הניצוח הבינלאומית הראשונה ע"ש גאורג שולטי בפרנקפורט. מ-2002 עד 2018 היה מנצח ראשי ומנהל אמנותי של התזמורת הקאמרית של וירטמברג בהיילברון. משנת 2015 ועד סוף 2020 היה המנהל האמנותי של התזמורת הקאמרית הגיאורגית באינגולשטאדט. מאז ספטמבר 2020 הוא גם מנהל מוזיקלי כללי תיאטרון אלטנבורג גרה עם תקופת חוזה ראשונית של ארבע שנים.

כמנצח אורח רובן גזריאן הוביל תזמורות אירופאיות מובחרות ובהן תזמורת רדיו שטוטגרט, התזמורת הסימפונית של קלן, תזמורת הרדיו של פרנקפורט, התזמורת הסימפונית של המבורג, תזמורת התיאטרון הממלכתי של קאסל, התזמורת הסימפונית הגרמנית, תזמורת המוזיאון של פרנקפורט, התזמורת הממלכתית של הסן, התזמורת הפילהרמונית של צפון מערב גרמניה, התזמורת הלאומית של ליון, התזמורת הפילהרמונית של ורוצלב, התזמורת הפילהרמונית של בלגרד, התזמורת הקאמרית של ציריך ותזמורות רבות נוספות. בארץ ניצח על התזמורת הסימפונית חיפה, התזמורת הסימפונית ירושלים, הקאמרטה הישראלית ירושלים והתזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון. גזריאן ניצח גם על מספר רב של הקלטות אולפן והקלטות של ביצועים חיים עבור תאגידי השידור השונים בגרמניה, באיטליה ובצרפת.

באפריל 2024 התמנה למנהל המוזיקלי של התזמורת הקאמרית הישראלית, הוא יתחיל את תפקידו מעונת 2024 - 2025.

כיום מתגורר בגרמניה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]