קרמיין פלקונה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קרמיין פלקונה
Carmine Falcone
הופעה ראשונה Batman #405 (1987)
יוצרים פרנק מילר, דייוויד מאזוצ'לי עריכת הנתון בוויקינתונים
גילום הדמות ג'ון דומן, גות'אם
טום ווילקינסון, באטמן מתחיל
ג'ון טורטורו, באטמן (2022)
דיבוב ג'ייסון ג'יי לואיס, ליגת הצדק בפעולה
מידע
סטטוס פעיל
גזע בן אנוש
מקצוע מנהל משפחת פשע, מנהל מועדון
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים גות'אם סיטי עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
אויבים באטמן, סלבטורה מרוני עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קרמיין פלקונהאנגלית: Carmine Falcone) הוא דמות בדיונית בחוברות הקומיקס של באטמן בהוצאת DC קומיקס. הוא אויב של באטמן אבל חבר קרוב של משפחת ויין.

היסטוריה פרסומית[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרמיין פלקונה הופיע לראשונה בסיפור בן ארבעה חלקים באטמן: שנה ראשונה שנכתב על ידי פרנק מילר ודייוויד מאזוקצ'אלי ב-1987.[1]

בקומיקס, פלקונה הוא ראש משפחת פשע רב עוצמה המכונה "הרומאי", כאשר אחיזת החנק שלו על הפשע המאורגן של גות'אם סיטי מכונה "האימפריה הרומית" לפחות פעם אחת. ב-באטמן: שנה ראשונה, הפנטהאוז שלו מעוצב בסגנון אדריכלי רומי.

פלקונה הופיע במיני-סדרה באטמן: ליל כל הקדושים הארוך מאת ג'ף לוב וטים סייל. הדמות מבוססת על דמותו של דון ויטו קורליאונה בגילומו של מרלון ברנדו בסרט "הסנדק" משנת 1972. לואב הצהיר בראיון שהוא מקביל את משפחת פלקונה לזו של משפחת קורליאונה: כוחו וחוכמתו של פלקונה דומים לוויטו קורליאונה, אישיותו ומראהו של בנו אלברטו לזה של פרדו קורליאונה, והמזג של בתו, סופיה פלקונה, תואם לזה של סוני קורליאונה, בתו של ויטו. לבסוף, הגירוש של בנו הבכור מריו לסיציליה, המראה הפיזי והרצון לתת לגיטימציה למשפחת פלקונה הם כולם תכונות משותפות עם מייקל קורליאונה.

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפלאשבק ב"ליל כל הקדושים הארוך", הגנגסטר וינסנט פלקונה מביא את בנו הגוסס, קרמיין (שנורה מספר פעמים על ידי יריבו, לואיג'י מרוני), אל תומאס ויין. מחשש שמרוני יסיים את העבודה בבית חולים ציבורי, הוא מתחנן בפני ויין, אחד הרופאים הטובים בעיר, לבצע ניתוח באחוזת ויין. ברוס ויין הצעיר צופה באביו מציל את חייו של פלקונה. שנים מאוחר יותר בהלוויה של תומאס ומרתה וויין, קארמיין פלקונה, כהכרת תודה על כך שתומס הציל את חייו וכיום חלק ממשפחת הפשע של אביו, אומר לברוס שהוא תמיד יכול לבקש ממנו טובה אם יזדקק לכך. ב-באטמן: שנה ראשונה, פלקונה מוצג כדמות החזקה ביותר בעיר גות'אם, עם ראש העיר הלא מזוהה, מועצת העיר, נציבת ה-GCPD ג'יליאן ב. לוב, הבלש ארנולד פלאס, והרבה מכוח המשטרה של גות'אם בכיסו והכל. מהתלבושות הפליליות של העיר שבשליטתו. כוחו מותקף עם הגעתו של באטמן המשגיח המסתורי, שהוא למעשה ברוס עצמו. בסצנה אחת, באטמן קורס בפומבי את מסיבת ארוחת הערב של פלקונה כדי להכריז שכל המשתתפים המושחתים יובאו לדין. למרות ניסיונותיו הנואשים של לואב לעצור אותו, התקפותיו של באטמן על ארגונו של פלקונה הופכות גסות עוד יותר; בשלב מסוים, לאחר שהוא לקח את המכונית של הגנגסטר והשליך אותה לנהר, באטמן פולש לביתו של פלקונה, פושט אותו לתחתוניו ומשאיר אותו מרותק למיטתו. מושפל, פלקונה מחליט להרוג את באטמן. עם זאת, באטמן חומק בזמן, ומשפיל את פלקונה עוד יותר בכך שהוא מציל את קאטוומן כאשר המאפיונר ועוזריו תופסים אותה מנסה לשדוד אותם. תוך כדי כך, קאטוומן משאירה את פלקונה מצולק לצמיתות כשהיא מגרדת אותו עם ציפורני המתכת של החליפה שלה.

לבסוף, פלקון מצווה על אחיינו ג'וני ויטי לחטוף את משפחתו של הבלש ג'ים גורדון, בעל בריתו של באטמן, אך הניסיון סוכל. כאשר החקירות של גורדון והתובע המחוזי הארווי דנט מתחילות לאיים על כוחו, פלקון מורה על פגיעה לא מוצלחת בג'וני מחשש שהוא עלול לדבר. הפגיעה הכושלת גורמת לכך שמשפחת פלקון מסתבכת במלחמת אספסוף עם הבוסית של ויטי, קרלה בשיקגו, שלמרות היותה אחותו של קרמיין זועמת על מעשיו של אחיה. המלחמה משמשת רק כדי להפחית עוד יותר את השפעתו של פלקונה בגות'אם. במהלך ליל כל הקדושים הארוך, משפחת פלקון המוחלשת ממוקדת על ידי רוצח סדרתי בשם הולידיי. פלקונה מפגין את תכליתו באמצעות שילוב זהיר של רצח והשפעה כדי להגן על משפחתו מחקירת המשטרה. המצב משתנה כאשר באטמן ודנט מגלים את אחד מהמחסנים של פלקון, המכיל מיליוני מזומנים מאוגרים. הם שורפים את הכסף, פוגעים בפלקונה שהוא לא יכול להתעלם ממנו. זה דוחף אותו לנקוט בצעדים נואשים, לשכור "פריקים" מחופשים בצורה של מה שהופך להיות גלריית הנוכלים של באטמן. כועס על מאמציו של דנט לשבש את פעולותיו (ומשוכנע שדנט הוא חג בסתר) הוא משכנע את יריבו לשעבר סאל מרוני להרוג את דנט בעודו עומד למשפט על רצח. פלקון מארגן למארוני להשיג בקבוקון חומצה, אותו הוא משליך על דנט במהלך הליך בבית המשפט ב-2 באוגוסט, יום הולדתו של פלקון. החומצה מעוותת את הצד השמאלי של פניו של דנט, מה שמוביל לכך שהוא הופך לדו פרצוף. בשיאו של הסיפור, Two-Face מוביל את שאר גלריית הנוכלים של באטמן (המורכבת מאשת חתול, ג'וקר, כובען מטורף, פינגווין, Poison Ivy, Scarecrow וסולומון גרונדי) על פשיטה על הפנטהאוז הפרטי של פלקונה. דו פרצוף אז הורג את פלקונה באופן אישי בעקבות הטלת מטבע שנוחת על הצד המצולק. בנו של פלקונה, אלברטו, מודה בסופו של דבר בכל הרציחות בחג בניסיון להתקבל לעסק המשפחתי. ב-Batman: Dark Victory, מקום קברו של פלקון נשדד וגופתו נעלמת. האצבע שלו נחתכת ונשלחת לבתו, סופיה ג'יגנטה, המנהיגה החדשה של משפחת פלקונה. היא מזהה את זה כ"מסר בסגנון ישן", המסמל שמישהו מנסה לקחת הכל מהפלקונס. אלברטו מופקד במעצר בית כדי לשמור עליו, והוא מתחיל לשמוע את קולו של אביו בבית. בסופו של דבר, גופתה של התובעת המחוזית המושחתת ג'ניס פורטר, בת בריתה לשעבר של קרמיין, מגיעה למיטתו של אלברטו בזמן שהוא ישן. אביו מופיע במראה, קורא לו כישלון, ומאיץ בו להתאבד. כשהוא יודע שאביו סולד מהתאבדות, אלברטו מגלה שהקול הוא חלק מתחבולה, ויורה במראה: קולו של אביו מתגלה כאיש לוח השנה, שיורה בו כשהוא מנסה להימלט. כאשר באטמן וגורדון חוקרים, הם מוצאים מעברים סודיים לאיש לוח השנה כדי לנוע בחופשיות בבית. לאחר מכן הם למדים שדחליל שרך את הסיגריות של אלברטו ברעלן פחד. רק עד הסוף מתגלה כי ל-Two-Face יש את גופתו של פלקונה ברשותו, לאחר שהקפיא אותה באמצעות הטכנולוגיה הקריוגנית של מר פריז. סלינה קייל מבקרת בקצרה את הקבר בסיום הסיפור, שם מתגלה שהיא מאמינה שפלקונה הוא אביה הביולוגי ונחושה ללמוד את האמת

הלידה מחדש של DC[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב"לידה מחדש של די-סי", כחלק מקו העלילה של "מלחמת הבדיחות והחידות", המתרחשת לאחר אירועי שנת האפס, נוצר קשר בין פלקונה לג'וקר עם הוראות קפדניות להרוג את החידות תוך שעה. אנשיו בסופו של דבר לא מצליחים להשלים את המשימה, מה שהוביל את הג'וקר להתנקש בחייו של פלקונה. לאחר מכן הפינגווין משתלט על האינטרסים העסקיים שלו בשמו של ג'וקר.

52 החדש[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2011, "The New 52" הפעיל מחדש את ההמשכיות של היקום של DC Comics. פלקונה מופיע בגיליון השני של "באטמן נצחי". הוא מתואר כמאפיונר לשעבר שנחוש להחזיר לעצמו את האימפריה שלו לאחר שהנציב גורדון, האיש שלקח ממנו הכל, מופל לרצח המוני. מזימתו של פלקונה להשתלט מחדש על גות'האם סיטי מתקדמת היטב, שכן נראה שהוא שולט בראש עיריית גות'אם, סבסטיאן הארדי (שהצליח להישאר בתפקיד חמש שנים הודות להשפעתו של פלקונה), תוך שהוא מנצל את נפילתו של גורדון כדי לשחד חברי ה-GCPD לעשות את העבודה המלוכלכת שלו. בזמן שפלקונה וראש העיר האדי מורים למשטרה לצוד את באטמן, חיילי משפחת פלקונה מתחילים לתקוף מחסני נשק השייכים לאויב הגדול שלו- הפינגווין. לאחר שג'ייסון בארד ו-ויקי וייל השיגו הוכחה לקשר של נציב המשטרה החדש של ג'ק פורבס עם פלקונה, הם סוחטים את האדי לוותר על פלקונה, וכתוצאה מכך שפורבס נעצר על פשעיו, זה גם מאפשר ל-GCPD לעצור גם את פלקונה. בסיום הסיפור מתגלה שפלקונה לא היה מודע למזימה הגדולה יותר נגד באטמן, ופשוט הודיע לו שתהיה לו הזדמנות להכות במכתב אנונימי ששלח לו הקלומאסטר.

משפחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

וינסנט פלקונה - אביה של קרמיין ומייסד משפחת הפשע פלקון.

קרלה ויטי - אחותה של קרמיין והבוס של משפחת הפשע ויטי בשיקגו.

לואיזה פלקונה - אשתו של קרמיין ואם שלושת ילדיו. מקום הימצאה הנוכחי אינו ידוע.

ג'וני ויטי - בנה של קרלה ואחיין של קרמיין. חלק ממשפחת ויטי בשיקגו.

לוסי ויטי – בתה של קרלה ואחיינית של קרמיין.

סופיה פלקונה - בתו של קרמיין שמשתלטת על תפקיד הבוס של משפחת פלקונה. מאוחר יותר מריו משנה באופן חוקי את שמה של אחותו לסופיה ג'יגנטה כדי שיוכל לנקות את שם המשפחה מפשעיה.

אלברטו פלקונה - בנו הבלתי כשיר של קרמיין, אשר נואש להתקבל למשפחה.

מריו פלקונה – בנו של קרמיין ואיש עסקים מצליח המבקש לתת לגיטימציה למשפחת פלקון, גם אם זה אומר לפנות לאחיו.

סלינה קייל - בתו לכאורה של כרמין, אם כי הורתה אף פעם לא מוכחת בוודאות.

קיטרינה פלקונה - נכדתו המנוכרת של קרמיין ואמנית בריחה מיומנת שהופכת להיות הצד והחניכה של קאטוומן.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Batman: Year One Easter Egg Neatly Shown in Carmine Falcone Set Photo, epicstream.com (באנגלית)