קרלי רוז סוננקלר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קרלי רוז סוננקלר
Carly Rose Sonenclar
לידה 20 באפריל 1999 (בת 25)
ניו יורק, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2006
עיסוק זמרת
סוגה פופ, נשמה
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים סייקו מיוזיק עריכת הנתון בוויקינתונים
http://carlyrosesonenclar.com/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קרלי רוז סוננקלראנגלית: Carly Rose Sonenclar; נולדה ב-20 באפריל 1999) היא זמרת ושחקנית אמריקאית יהודיה. התפרסמה בשל השתתפותה בעונה השנייה של תוכנית המציאות "אקס פקטור אמריקה", שם סיימה במקום שני.

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרלי רוז נולדה למשפחה יהודית בניו יורק. ומתגורר כיום בכפר ממרונק במחוז וסטצ'סטר, ניו יורק. היא החלה לשיר בגיל שנתיים, וחיקתה כמה מהמבצעים בשנותיה הראשונות של תוכנית המציאות "אמריקן איידול". היא לקחה שיעורי שירה, ריקוד, פסנתר ומשחק רבים, ואחת המורות שלה קישרה אותה עם סוכנות כישרונות בעיר ניו יורק, שהחתימה אותה. יש לה אח גדול, ראסל, שסיים את לימודיו באוניברסיטת דלאוור. היא לוקחת שיעורי פסנתר ומלחינה שירים, ושרה את ההמנון הלאומי במרכזי ספורט.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחילת קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סוננקלר החלה את הקריירה המקצועית שלה בשנת 2006 בעיבוד בימתי של "ליל הצייד", בפסטיבל התיאטרון המוזיקלי בניו יורק, בו גילמה את התפקיד הראשי של פרל. באותה שנה, היא עשתה את הופעת הבכורה שלה בברודוויי במחזמר "עלובי החיים" בתור קוזט הצעירה. בשנת 2009 היא הופיעה בסיבוב ההופעות הארצי של "בית קטן בערבה", המחזמר, בכיכובה של מליסה גילברט שגילמה את התפקיד הראשי של קארי. בשנת 2011 הופיעה לראשונה בטלוויזיה בדמותה של גילדה פליפ בעונה השלישית של סדרת הטלוויזיה "חברת החשמל" של רשת PBS.

סוננקלר הופיעה בשני סרטים עלילתיים, "יומני האומנת" (2007) בכיכובה של סקרלט ג'והנסון, בתור אחת הילדות של המטפלת, ותפקיד קטן בסרט "אחוות הג'ינס 2" (2008). בנוסף, עשתה הופעות אורח רבות בטלוויזיה.

The X Factor ולאחר מכן[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-12 בספטמבר 2012 סוננקלר הלכה לאודישן לעונה השנייה של תוכנית המציאות "The X Factor אמריקה", שם נבחנה עם השיר "Feeling Good", שבוצע במקור על ידי נינה סימון. המפיק אל איי ריד אמר לה "את יכולה להיות בת 13, אבל הנשמה שלך זקנה!", וסיימון קאוול העביר אותה עם "4,883 כן", וסוננקלר עברה לשלב הבא. לאחר האודישן הראשון המוצלח שלה, היא התקדמה במהלך היום הראשון של "מחנה האתחול" של אקס פקטור, שם שרה את "Pumped Up Kicks" עם בי מילר. מתוך 120 המתמודדים שנבחנו, היא הייתה בין השישים שהתבקשה להמשיך. בסיום השלב היא נבחרה להיות אחת משש המתמודדות בקטגוריית "בני נוער" שהוזמנו להופיע בשלב בתי השופטים של התחרות. בשלב זה, היא ביצעה את שירם של להקת הפופ קארמין, "Brokenhearted" מול המנטורית שלה בריטני ספירס והשופט האורח Will.i.am. גם ספירס וגם Will.I.am הגיבו בחיוב לביצוע שלה. לאחר מכן, התקדמה בשלב הבא ל- Top 16, שם ביצעה את "Feeling Good" של הראפר פלורידה, אחר כך בסבב ה- Top 13, שם ביצעה את "It Will Rain" של הזמר ברונו מארס. כשסוננקלר הגיעה לסבב ה - Top 12 - שם ביצעה את "My Heart Will Go On" של סלין דיון - אז נחשף שהיא האדם השני עם הכי הרבה הצבעות בתחרות עד כה, אחרי טייט סטיבנס. אותה הבחנה הושגה שוב לאחר שעברה לסבב ה - Top 10.

ב-21 בנובמבר היא ביצעה את השיר "Over the Rainbow" מתוך הסרט הקוסם מארץ עוץ, על ביצוע זה קיבלה שבחים ותרועות מכל ארבעת השופטים, והפכה למתמודדת שקיבלה הכי הרבה הצבעות באותו לילה. ב-28 בנובמבר היא ביצעה את "Rolling in the Deep" של אדל, ואז נשלחה נשירות לסיבוב ה - Top 6 הראשונים, והפכה שוב למתמודדת עם מספר ההצבעות הרב ביותר בתחרות. ברבע הגמר שרה את השירים "As Long as You Love Me" של ג'סטין ביבר וביג שון ואת "If I Were a Boy" של ביונסה, ומוקמה במקום השני עם מספר ההצבעות הרב ביותר. בחצי הגמר שרה את השירים "Your Song" של אלטון ג'ון ואת "Imagine" של ג'ון לנון, וקיבלה את מירב הצבעות השופטים והקהל ועלתה ישירות לגמר. באירוע הגמר שנערך ב-20 בדצמבר 2012 שרה תחילה את השיר "Feeling Good", אותו שרה גם באודישן הראשון שלה, שרה לצדה של ליאן ריימס את "How Do I Live", את "הללויה" של לאונרד כהן ואחרון את "All I Want for Christmas Is You" של מריה קארי. סוננקלר סיימה את התחרות במקום השני אחרי המנצח טייט סטיבנס.

ב-2013 הוציאה את השיר "Unforgettable" שנכתב על ידה, וידאו קליפ לשיר פורסם ביוטיוב ב-1 ביולי. הקליפ זכה ליותר מ-400,000 צפיות ביוטיוב.

ב-13 באוגוסט 2013 הוציאה את השיר המקורי השני שלה "Fighters", וידאו קליפ הועלה באותו התאריך, הקליפ זכה למעל 350,000 צפיות.

ב-2014 הוציאה את הסינגל הרשמי ראשון שלה "Everybody's Watching" והועלה "קליפ סטודיו" רשמי לשיר ביוטיוב ב-29 באוקטובר.

בנוסף להוצאת הסינגל הרשמי, פרסמה הזמרת הודעה שהיא עובדת על אלבום אולפן חדש. על פי שמועות האלבום עתיד להתפרסם בשנת 2015.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קרלי רוז סוננקלר בוויקישיתוף