קרוליין ריאה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קרוליין ריאה
Caroline Rhea
לידה 13 באפריל 1964 (בת 60)
מונטריאול/וסטמאונט–נוטרדאם-דה-גרייס, קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Caroline Gilchrist Rhea עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה קנדה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1986 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
http://www.carolinerhea.com/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קרוליין גילכריסט ריאהאנגלית: Caroline Gilchrist Rhea; נולדה ב-13 באפריל 1964) היא שחקנית וסטנדאפיסטית קנדית, המוכרת בעיקר מתפקידה בתור הילדה ספלמן בסדרה "סברינה המכשפה הצעירה" (1996–2003) ובתור הקול של לינדה פלין-פלטשר בסדרת ההנפשה "פיניאס ופרב" (2007–2015).

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריאה נולדה בפרבר ווסטמאונט, קוויבק, קנדה. אמה, מרגו, היא מיילדת ואביה, דייוויד, הוא גינקולוג. יש לה גם שתי אחיות גדולות, סינתיה וסיליה. היא למדה בבית ספר פרטי לבנות בשכונתה, ולאחר מכן למדה באוניברסיטת דלהוסי בפרובינציית נובה סקוטיה ולאחר מכן המשיכה את לימודיה באוניברסיטת אריזונה.

הוריה של ריאה אובחנו כחולי בסרטן בהפרש של שבוע במהלך שנת 2006. אמה, אובחנה כחולה בסרטן השד ואביה, חולה בסרטן ריאות. דייוויד מת 10 חודשים לאחר מכן; מרגו מתה שש שנים מאוחר יותר.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1986 עברה לניו יורק על מנת לפתח קריירה כשחקנית וכקומיקאית, היא במספר מועדוני סטנד-אפ מוכרים, בין היתר עם הקומיקאים מארק מרון, כריס רוק, ג'ים גפיגן ולואי סי. קיי., לאחר מכן עברה ללוס אנג'לס.

ב-1995 הופיעה בדמותה של קרול גרין בקומדיית המצבים קצרת הימים של NBC "Pride & Joy", שם גילמה את אשתו של ג'רמי פיבן. בשנת 1996 לוהקה לאחת הדמויות הראשיות בסדרה הפופולרית "סברינה המכשפה הצעירה", שם גילמה את הילדה ספלמן, דודתה של סברינה עד 2003.

ב-1999 ביצעה תפקיד קטן בסרט "איש על הירח". ב-2004 שיחקה בסרט חג המולד "Christmas with the Kranks".

ב-2005 שיחקה את החברה הטובה של הת'ר לוקליר בסרט "הגבר המושלם", היא שיחקה בשלושה פרקים של "החיים היפים של זאק וקודי" וגם דיבבה את לינדה פלין-פלטשר בכל עונותיה של סדרת ההנפשה ב"פיניאס ופרב".

משנת 2004 עד 2006 היא הנחתה את שלוש העונות הראשונות של תוכנית המציאות האמריקאית "לרדת בגדול".

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2007 החלה במערכת יחסים עם הסטנדאפיסט האמריקאי קוסטקי איקונומופולוס (אנ'), ממנו יש לה ילדה, אווה (אוקטובר 2008). ריאה ואיקונומופולוס נפרדו בשנת 2010.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.