קרב סן רומאנו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קרב סן רומאנו
Jacki Michel
מידע כללי
אמן פאולו אוצ'לו עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך יצירה 1456? עריכת הנתון בוויקינתונים
ממדים בס"מ
רוחב 358 ס״מ עריכת הנתון בוויקינתונים
גובה 180 ס״מ עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קרב סן רומאנו היא כינויו של טריפטיכון ציורים מאת צייר הרנסאנס האיטלקי פאולו אוצ'לו. הציורים מתארים אירועים הסובבים קרב בשם זה, שהתחולל בשנת 1432 בין כוחות פירנצה לכוחות מן העיר סיינה.

שלושת הפאנלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלושת הפאנלים של הציור מחולקים כיום בין שלושה מוזיאונים שונים:

  • הפאנל שנמצא בגלריה הלאומית בלונדון, בגודל 320X182 סנטימטר, מציג את ניקולו דה טולנטינו (Niccolò da Tolentino) במרכזו של קרב הפרשים. הציור עשוי בטכניקה של טמפרה עם שמן אגוזים ופשתן על עץ. הלוח מתוארך לשנים 1438-1440.
  • הפאנל שבגלריית אופיצי בפירנצה, בגודל 220X182 ס"מ, בטכניקה של טמפרה על עץ. השערת החוקרים היא כי הלוח צויר בין השנים 1435-1455. זהו הפאנל היחיד החתום בידי האמן.
  • פאנל ממוזיאון הלובר בפריז, בגודל 317X182 ס"מ, מציג את מיקלוטו דא קוטיניולה (Michelotto da Cotignola) ואת רגע ההכרעה בקרב. הוא מתוארך לשנת 1455.

רוב החוקרים קבעו כי סידור הפנאלים הוא (מימין לשמאל): לובר - אופיצי - הגלריה הלאומית, אולם גישה אלטרנטיבית מציעה לסדר את הפנאלים לפי זמנים: שחר (אופיצי) - צהריים (לובר) - דמדומים (הגלריה הלאומית). הציורים מציגים את נסיונותיו של אוצ'לו בתיאור פרספקטיבי. בייחוד בולט הדבר בעיצוב דמויות הסוסים, אשר חלקם מעוצבים בנוקשות גאומטרית מעט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קרב סן רומאנו בוויקישיתוף