קצה הנצח

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קצה הנצח
Edge of Eternity
מידע כללי
מאת קן פולט
שפת המקור אנגלית
סוגה היסטוריה
נושא המלחמה הקרה עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום התרחשות אנגליה עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה Plaza & Janés עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 2014
מספר עמודים 1108
הוצאה בעברית
הוצאה הוצאת מודן
תאריך 2014
תרגום נורית לוינסון
סדרה
סדרת ספרים המאה העשרים
ספר קודם שקיעת העולם
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 003711417
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קצה הנצחאנגלית: Edge of Eternity) הוא הספר השלישי בטרילוגיה של קן פולט על המאה עשרים אחרי הספרים "נפילת ענקים" ו"שקיעת העולם". בטרילוגיה סוקר פולט את ההיסטוריה של העולם דרך עיניהם של מספר משפחות בארצות הברית, באנגליה, בגרמניה וברוסיה. הרקע ההיסטורי של הכרך הראשון הוא מלחמת העולם הראשונה, של השני מלחמת העולם השנייה ושל השלישי – נשוא ערך זה – תקופת המלחמה הקרה.

הכרך הנוכחי עוסק במחצית השנייה של המאה העשרים, החל ממשבר הטילים בקובה ועד לנפילת חומת ברלין. בין היתר עוסק הספר בממשל קנדי בעת משבר הטילים בקובה, בברית המועצות של חרושצ'וב, ובמזרח גרמניה תחת שלטון האימה של השטאזי ועד לנפילת חומת ברלין, מאבק השחורים בארצות הברית לשוויון, קנדי, מרטין לותר קינג וכדומה. בספר מובאים מאורעות חשובים רבים בתקופת המלחמה הקרה ובסוף יש פרק מיוחד על בחירתו של ברק אובמה לנשיא ארצות הברית.

הספר עוסק בחייהן של הדמויות, שמקושרות ביניהן בשל אירועי המלחמה הקרה. מלבד אירועים פוליטיים וציבוריים כולל הספר גם את סיפוריהן האישיים של הגיבורים, לדוגמה, כמה מגיבוריו מקימים להקת רוק מצליחה, ומופיעים ברחבי העולם במהלך הספר; אחרים מסיירים בעולם בתור עיתונאים או בתור עוזרים לאישים פוליטיים בכירים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באמריקה ג'ורג', בנו של גרג פשקוב, אפרו אמריקאי, נכד של משפחת פשקוב הלבנה, יוצא למסע כנגד אפליית השחורים באמריקה. במסע הוא פוגש את מריה, גם היא פעילה נגד האפליה. שניהם נפצעים על ידי בריונים לבנים. אחרי תקופה שניהם מגיעים לוושינגטון - ג'ורג' משמש כעוזרו של התובע הכללי בוב קנדי (אחיו של הנשיא גון פון קנדי) שיוצא במסעי הבחירות שלו נגד האפליה הגזעית. ג'ורג' משמש גם כמתווך סודי בין בוב למרטין לותר ומדווח לו בשם בוב על חקירות שה-FBI מנהל נגדו, ומשתתף פעיל בהפגנות באלבמה, שם נפצע. מריה החלה לעבוד במחלקת העיתונות של הבית הלבן. הנשיא קנדי פוגש אותה ומתחיל לשכב עימה מדי שבוע בסודיות. אחרי שנעלמה לכמה ימים ג'ורג' מגיע לביתה ומגלה שעברה הפלה ומבין שהיא כבר מאוהבת במישהו ולא תחזור אליו. אחרי רציחתו של הנשיא הוא מגיע לביתה ומגלה חדר הנצחה לנשיא ומבין שהיא הייתה מאוהבת בנשיא ואף התעברה ממנו.

שניהם פועלים כדי שרוברט קנדי יבחר לאחר רציחתו של אחיו אבל ריצ'רד ניקסון נבחר כנשיא ומריה, כעובדת בבית הלבן, מדליפה את כל השערוריות שניקסון עושה עד להתפטרותו. אחת הפרשות שהדליפה כונתה פרשת ווטרגייט. אחרי התפטרותו הם מרגישים שהגשימו יחדיו חלום ומחליטים להתחתן. ב-2008, כשאובמה נבחר לנשיא, הם יושבים שניהם מול הטלוויזיה ונזכרים בכל אלה שלמענם נלחמו.

במזרח גרמניה רבקה הופמן, מורה בגרמניה המזרחית, מוזמנת למשטרה החשאית ומגלה את בעלה הנס שעובד שם ומבינה שהוא התחתן איתה רק כדי לרגל אחריה. היא זורקת אותו מהבית והוא מבטיח לה שיתנקם בה ובמשפחתה. הוא דואג לפטרה מעבודתה והיא לא מצליחה למצוא עבודה אחרת. ואלי אחיה מנגן בגיטרה ושר בעיקר שירים אמריקאיים הנחשבים כחתרנים. כשהופיע במועדון הצטרפה אליו קורלין, גם היא צעירה ממזרח גרמניה. כשהם שבים מהמועדון פוגש אותם הנס ושובר לואלי את הגיטרה היחידה שהייתה לו. רבקה מחליטה לעזוב את מזרח גרמניה ובדיוק באותו הזמן נבנתה חומת ברלין כך שנמנעה ממנה היציאה. היא החלה להכיר את ברנד, מנהל בית הספר שבו עבדה, והחליטו לברוח. בעת הבריחה הם השתלשלו בחבל מבנין בצד המזרחי של החומה וכשברנד ירד ירה שוטר על החבל והוא נפל ושבר את אגן הירכיים ונשאר רתוק לכיסא גלגלים. ואלי מכניס להריון את קורלין ומחליט גם הוא לערוק למערב. קורלין לא מסכימה להצטרף אליו והוא נוסע במכונית במהירות לעבר שומרי הגבול ופוגע והורג אחד מהם וכך מצליח לברוח למערב. קורלין לא שומרת לו אמונים והיא מתחתנת עם כומר.

ואלי מצטרף ללהקת פופ ביחד עם בן דודו דייב ויליאם. הלהקה מתפרסמת מאוד ושיריה נהפכים ללהיטים. ואלי בטוח כל הזמן שקורלין עדיין אשתו עד שהוא מקבל ממנה מכתב המודיע לו שעזבה אותו. הוא נשבר ומתחיל לעשן סמים. דייב מתאהב בפיף, נערה שמצטרפת אליהם, ולבסוף היא בוגדת בדייב ויוצאת עם ואלי. דייב נוסע לגרמניה להשתתף בהלווייתה של מוד, אחות סבו הרוזן פיץ. כשהוא מגיע לשם הנס השוטר נטפל אליו ולוקח ממנו תמונות משפחתיות שהעביר למערב. בגלל פיף הלהקה מתפרקת. בעת ועידת הפסגה לשלום מסתנן ואלי לגרמניה שם הוא פוגש את בתו אליס שהלחין עליה שיר ואת אמו. ואלי מופיע ליד חומת ברלין מהצד המערבי של החומה ומצדה השני אמו ובתו שומעת את השירים. לאחר נפילת החומה הוא מתאחד עם בני משפחתו.

ברוסיה דימקה דבורקין עוזרו של הנשיא חרושוצוב מוציא את אחותו העיתונאית טניה מן הכלא לאחר שנעצרה משום שהייתה ביחד עם ואסילי שהוציא עיתון מחתרתי, כשלמעשה טניה היא זו שהייתה עורכת העיתון. ואסילי נשלח לסיביר וטניה נשלחה לסקר בקובה את הקומוניזם, שם היא נמצאת בדיוק בעת הגעת הטילים הגרעיניים, ומסקרת את הדרמה מקרוב. כשהיא חוזרת לרוסיה היא נפגשת עם ואסילי שמוסר לה כתבי יד שכתב כספר נגד הקומוניזם. היא מעבירה את כתבי היד למערב, שם הם מודפסים באלפי עותקים.

בעת ועידת הפסגה בווינה הוא פוגש את נינה ומתאהב בה מיד. לאחר שנכנסה להריון החליט להתחתן איתה. דימקה מונה על העברת הטילים לקובה. הוא מנהל את המבצע בכוחנות וכל מי שנחשד בחתרנות נשלח מיד לסיביר. בקרמלין הוא פוגש את נטליה שעובדת כעוזרת, ולמעשה יודעת את כל מה שמתרחש מתחת לפני השטח, והם מתאהבים אבל היא לא יכולה להתחתן איתו משום שהיא פוחדת מבעלה. דימקה דואג שיחסלו את עסקיו של בעלה עד שהוא הסכים לגרש אותה. חרושוצוב מגלה לדימקה שנינה היא פילגש של אחד הגנרלים בצבא, כתוצאה מכך הוא עוזב אותה ומתחתן עם נטליה.

טניה מקשרת בסוף המלחמה הקרה בין קצינים פולניים לקם דויאר עוזרו של ניקסון שמצליח להבריחם מגרמניה.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האמריקאיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הגרמנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • רבקה הופמן מורה מזרח גרמנית במזרח ברלין. הייתה נשואה להנס, שהתגלה כסוכן שטאזי. נחושה לברוח למערב גרמניה
  • וולי פרנק זמר צעיר ואחיה החורג של רבקה. עובר למערב גרמניה כדי להפוך כוכב פופ בינלאומי
  • לילי פרנק אחותם הצעירה של וולי ורבקה, שדרכה למחות כנגד הממשלה הקומוניסטית היא שירת שירים חתרניים
  • הנס הופמן בעלה של רבקה
  • קרולין קונץ זמרת
  • דייב ויליאם בן דודו של ואלי, מוזיקאי צעיר שהופך כוכב פופ בינלאומי ומפיק מוזיקלי

הרוסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]