קן קנדי (מדען)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קן קנדי
Ken Kennedy
לידה 12 באוגוסט 1945
וושינגטון די. סי., ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 7 בפברואר 2007 (בגיל 61)
יוסטון, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
ענף מדעי מדעי המחשב
מקום לימודים
מנחה לדוקטורט ג'ק שוורץ עריכת הנתון בוויקינתונים
מוסדות אוניברסיטת רייס עריכת הנתון בוויקינתונים
תלמידי דוקטורט קתרין מקינלי, Apan Qasam, Anshuman Dasgupta, Ulrich Kremer, Lorie M. Liebrock, Anirban Mandal, Reinhard von Hanxleden, Linda M. Torczon, Mary Wolcott Hall, David Callahan, John Allen, Jayashree Ramanathan, F. Kenneth Zadeck, Hausi A. Muller, Keith D. Cooper, Scott C. Marks, Thomas E. Shields, Scott Warren, Rodney Farrow, Allan Porterfield עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
  • Programming Languages Achievement Award (1999)
  • פרס ולס מקדוול (1995)
  • עמית ACM
  • עמית IEEE עריכת הנתון בוויקינתונים
תרומות עיקריות
פיתוח שפות תוכנה ותוכנה לעיבוד מקבילי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קן קנדיאנגלית: Ken Kennedy;‏ 12 באפריל 1945 - 7 בפברואר 2007, יוסטון) הוא מדען מחשבים אמריקאי, המתמחה באלגוריתמי מהדרים ועיבוד מקבילי.

חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

קן קנדי נולד בוושינגטון די. סי. ולמד באוניברסיטת רייס אותה סיים בשנת 1967 עם תואר בהצטיינות במתמטיקה. הוא המשיך לאוניברסיטת ניו יורק בה סיים תואר שני בשנת 1969 ותואר שלישי בשנת 1971.

לאחר הלימודים הוא חזר לאוניברסיטת רייס והחל ללמד בפקולטה למדעי המחשב בה התמנה לפרופסור בשנת 1980. בשנת 1987 הוא הקים מרכז מחשבים שמשנת 2007 נקרא על שמו.

במהלך עבודתו הוא פרסם כ-200 מאמרים. הוא כתב מספר מערכות תוכנה לעיבוד מקבילי, מעבדים שעובדים בשפת תכנות פורטרן ומערכות מבוססות MATLAB.

בשנת 1990 קן קנדי נבחר לאקדמיה לאומית להנדסה. הוא היה חבר במספר אגודות מקצועיות. בשנת 1995 הוענק לו פרס מקדוואל, הפרס הגבוה ביותר של אגודת המחשבים של IEEE. בשנת 2005 הוא נבחר לאקדמיה האמריקאית לאמנויות ולמדעים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]