קלווין קליין (חברה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קלווין קליין
נתונים כלליים
מייסדים קלווין קליין עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1968–הווה (כ־56 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת אם PVH עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה ניו יורק עריכת הנתון בוויקינתונים
ענפי תעשייה אופנה, תעשיית הביגוד עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצרים עיקריים ביגוד, בושם עריכת הנתון בוויקינתונים
מנכ"ל שריל אבל-הודג'ס
 
www.calvinklein.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
חנות של קלווין קליין בהונג קונג
הלבשה תחתונה לנשים מתוצרת קלווין קליין

קלווין קליין בע"מאנגלית: Calvin Klein Inc. היא חברת אופנה אמריקאית. החברה נודעה בשנות ה-80 של המאה ה-20 בהלבשה התחתונה ובבגדי ג'ינס שייצרה. בנוסף לביגוד לבני כל הגילים, החברה מייצרת מוצרי עור, אבזרי אופנה, נעליים, ריהוט לבית, בשמים, קוסמטיקה, תכשיטים ושעונים.

החברה נוסדה בשנת 1968 על ידי קלווין קליין ובארי שוורץ (אנ'), ובשנת 2003 נרכשה על ידי חברת PVH (אנ') תמורת כ-700 מיליון דולר. מטה החברה שוכן במידטאון מנהטן שבניו יורק.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

החברה נוסדה בשנת 1968 על ידי קלווין קליין ובארי שוורץ. קליין עסק בעיצוב בחברה ואילו שוורץ התמקד בניהול העסקי שלה. תחילה מכרה החברה מעילי נשים, בהמשך התפתחה לביגוד ספורט, ובשנות ה-70 צברה פופולריות ומכרה קולקציות הכוללות מגוון רחב של בגדי נשים. בתקופה זו השיק קליין גם את קולקציות מכנסי הג'ינס הידועות שלו, ובחר בדרכי פרסום חדשניות יחסית לשיווקן – פרסומות בעלות אופי מיני ופרקטי. בשנת 1977 הגיעו הכנסות החברה ל-30 מיליון דולר (שהם 134 מיליון דולר בערכי 2022). לסל המוצרים הנושאים את שם החברה נוספו צעיפים, נעליים, חגורות, פרוות, משקפי שמש ומצעים. ב-1982 החל קליין לעצב תחתוני גברים ושיווק גם אותם באופן חדשני, בכך שהפך את תחתוני הגברים ממוצר פונקציונלי ופשוט למוצר אופנתי ונחשק.

בסוף שנות ה-80 נקלעה החברה למשבר כספים, ממנו נחלצה בשנות ה-90 הודות להצלחת קווי ההלבשה התחתונה, בגדי הספורט והבשמים. בשנות ה-90 עיצב ג'ון ורוותוס (אנ') בחברה תחתוני בוקסר צמוד לגברים, שלפרסומם שימש הדוגמן מארק וולברג.[1]

החברה הרחיבה את עסקיה מעבר לארצות הברית, וכיום קיימים סניפים של החברה גם באירופה, אסיה ויפן. החברה כוללת שלושה ענפים: קולקציית קלווין קליין לגברים, נשים ובית; cK לגברים ונשים; ו"ג'ינס cK" לגברים, נשים וילדים.

חלק ממסעות הפרסום החדשניים של החברה, כגון פרסומות מ-1993 בהן הופיעה קייט מוס בעירום בסגנון ה"הרואין שיק" (אנ'), עוררו ביקורת, ובכלל זה ביקורת של נשיא ארצות הברית ביל קלינטון על השימוש בסגנון זה; וכן פרסומות משנת 1995 שכללו מתבגרים בסצנות מיניות שונות.

בשנת 2003 נרכשה החברה על ידי חברת PVH תמורת כ-700 מיליון דולר.[2] קליין המשיך לעבוד בחברה, אך צמצם פעילותו בה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Wilson, Eric (12 במאי 2010). "Stretching a Six-Pack". The New York Times. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ Marsh, Lisa (18 בדצמבר 2002). "Phillips-Van Heusen Snags Calvin for $400M in Cash". New York Post. {{cite news}}: (עזרה)