קיץ (סרט, 1930)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קיץ
Summer
בימוי אב אייוורקס
הופק בידי וולט דיסני
מוזיקה קארל וו. סטלינג
אנימטור אב אייוורקס
וילפרד ג'קסון
לס קלארק
ג'ק קוטינג
פלויד גוטפרדסון
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה אולפני וולט דיסני
חברה מפיצה סרטי קולומביה
הקרנת בכורה 16 בינואר 1930
משך הקרנה 5:51 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט מצויר עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט קודם הגמדים העליזים
סרט הבא סתיו
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קיץאנגלית: Summer) הוא סרט הנפשה קצר שיצא ב-16 בינואר 1930, כאשר הוא הופק על ידי וולט דיסני ובוים על ידי אב אייוורקס. זהו סרט ההמשך של "זמן אביב" (1929). אורכו 6 דקות.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הקצר מתחיל בכמה זחלים שרוקדים לעבר כמה פרחים. הזחלים נכנסים לפרחים, ואז יוצאים מהפרחים כפרפרים. הם עפים ומאביקים כל פרח שהם חולפים עליו. כמה פרפרים עפים על ענף אבל מפריעים למקלון עם רגליהם. המקלון מאיים עליהם בשיניו. ואז המקלון רוקד ונופל לתוך נהר. שפירית עפה מעל הנהר, מלווה שתי פרות משה רבנו. שתי חיפושיות זבל משחקות עם כדור צואה על הקרקע. הן מאבדות את כדור הצואה, שמתנגש בגזע עץ ומתפוצץ. כאשר הוא מתפוצץ, חלקיו הופכים לחרקים מעופפים קטנים, שרוקדים. כך עושים ארבעה זבובים על פרח. לאחר מכן הזבובים נושאים איתם קורי עכביש ומשחקים בקפיצה עם עכביש, אך העכביש אוכל את הזבובים. העכביש רוקד על קורי העכביש. אולם, קורי העכביש נקשרים לעץ והעץ נופל עליו. כך מסתיים הסרט.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

Motion Picture News (1 בפברואר 1930): "פשוט גדול. ועדיין הם באים! הצעיר הזה, בשם וולט דיסני, עוזר לספק לאומה שלמה עומס מתמיד של צחוקים. הסרט קיץ סדרת סימפוניות טיפשיות מוסיף עוד אחד לרשימה ארוכה של קטעים מענגים של הומור מצויר. האנימציה של אב אייוורקס היא חכמה בקיצוניות. הוא מקבל את הסיטואציות המגוחכות ביותר מהדמויות שלו, שעם המוזיקה הנוספת המתוזמנת והנבחרה כהלכה, הופכות את הגלגלת האחת הזו בדיוק למה שהיא."[1]

וראייטי (26 בפברואר 1930): "טוב בכל מקום. יצירת דיסני בסדרת סימפוניות טיפשיות. התנגדות אחת היא שהיא דומה יותר מדי למהדורה קודמת של אותה יצרנית בשם זמן אביב. בשתי היצירות מציינים רוחות מזג אוויר באמצעות חרקים, צמחים מזנקים ומתעוותים, ובאופן דומה. עם זאת, יש לו את הצחוקים שלו. התפיסה של זחלים ופרפרים כדי לבטא את החופש של הקיץ המוזיקלי נושא צחוקים משלו, שהם בעצם רוח ההנפשה הנוכחית. העיבוד המוזיקלי של קארל וו. סטלינג קליל, אוורירי וקצבי."[2]

מדיה ביתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הקצר הופץ למדיה ביתית ב-19 בדצמבר 2006, באוצרות וולט דיסני: עוד סימפוניות טיפשיות, כרך ב'.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "קיץ", במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)
  • "קיץ", במסד הנתונים הקולנועיים KinoPoisk (ברוסית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Corking Comedies Highlight Short Releases". Motion Picture News: 80. 1 בפברואר 1930. נבדק ב-23 בפברואר 2020. {{cite journal}}: (עזרה)
  2. ^ "Talking Shorts". Variety: 24. 26 בפברואר 1930. נבדק ב-23 בפברואר 2020. {{cite journal}}: (עזרה)