קימברלי ויאט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קימברלי ויאט
Kimberly Wyatt
לידה 4 בפברואר 1982 (בת 42)
וורנסבורג, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Kimberly Kaye Wyatt עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2001 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים Warrensburg High School עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה R&B עכשווי עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים אינטרסקופ רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קימברלי ויאטאנגלית: Kimberly Wyatt; ‏נולדה ב־4 בפברואר 1982) היא רקדנית וזמרת אמריקאית, חברה בלהקת הפופ המצליחה הפוסיקט דולז.

חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויאט נולדה בוורנסבורג, מיזורי, עיירה קטנה ליד העיר קנזס. אביה הוא נהג משאית ואמה נוסעת איתו. לפני שהחלה לרקוד היא ניסתה לשחק טי-בול (בייסבול לגיל צעיר), כדורסל והייתה גם חברה בצופים, אך כולם הסתיימו ללא הצלחה.

ויאט החלה לרקוד בגיל 7. כשהייתה בת 14 היא הרוויחה מלגה ללימודים בבית הספר הנודע ללימוד ריקודי בלט של ג'פרי שבניו יורק ובמרכז ללימודי ריקוד בברודוויי. כשהייתה בת 17 היא סיימה תיכון וטסה ללאס וגאס כדי להיבחן כרקדנית באוניות ובבתי קזינו. היא עבדה כרקדנית על האונייה "אקספלורר אוף דה סיס" של רויאל קריביאן, שהייתה אז האונייה הגדולה ביותר בעולם. עבודתה כרקדנית על אונייה זו איפשרה לה לבקר במרבית דרום אירופה.

בשנת 2001 עברה לגור בלוס אנג'לס כדי לפתח את הקריירה שלה כרקדנית, אף על פי שקיבלה הצעה מ"הובארד סטריט דאנס קומפני" שבשיקגו. בשנת 2003, קימברלי השתתפה בצילומי הווידאו קליפ "Shut up" של הבלאק אייד פיז, והייתה הכוריאוגרפית ורקדנית בצילומי הקליפ "Shut up" מאלבום הסולו הראשון של ניק לאשיי. במהלך צילומי הווידאו, הכוריאוגרפית רובין אנטין, המייסדת של הפוסיקט דולז הציעה לקימברלי להצטרף ללהקה. הכינוי שלה הוא "Punky Doll". כמו שאר חברות הלהקה, היא עובדת שכירה בחברת אינטרסקופ. לאחר שכרמית בכר עזבה את הלהקה, החלה ויאט לשיר את קטעי הסולו שלה.

ב-26 בפברואר 2010, הודיעה ויאט על עזיבתה מהלהקה. ויאט סיפרה כי היא עזבה את הלהקה כיוון שהיו בה קשיים והיא לא הייתה מרוצה שתפקידה בלהקה. כיום משמשת ויאט כשופטת בתוכנית הריקודים הבריטית "Got to Dance". ב-2 במאי 2010, הוציאה ויאט את הסינגל "Candy" בשיתוף עם הראפר אגרו סנטוס. השיר משמש כפסקול לסרט "סטריטדאנס".

בנוסף, הוציאה מספר סינגלים מתוך אלבום סולו עתידי שלה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קימברלי ויאט בוויקישיתוף