RM (ראפר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף קים נאם-ג'ון)
RM
김남준
לידה 12 בספטמבר 1994 (בן 29)
Dongjak District, סיאול, קוריאה הדרומית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה 김남준 עריכת הנתון בוויקינתונים
שם במה RM עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות קוריאה הדרומית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2010 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים Global Cyber University, Apgujeong High School עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קיי-פופ עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת קוריאנית, אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים ביג היט אנטרטיינמנט עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
פרופיל ב-IMDb
חתימה חתימה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קים נאם-ג'וןקוריאנית: 김남준; נולד ב-12 בספטמבר 1994), הידוע בשם הבמה RM, הוא ראפר, זמר-יוצר ומפיק מוזיקלי דרום קוריאני. RM הוא מנהיג להקת הבנים הדרום קוריאנית BTS.

RM פרסם את המיקסטייפ הראשון שלו, RM, בשנת 2015. בשנת 2018, הוא פרסם את המיקסטייפ השני שלו, Mono, שהגיע לשיאו במקום ה-26 בבילבורד 200 האמריקאי והפך לאלבום הסולו הקוריאני שקיבל את המיקום הגבוה ביותר בתולדות המצעד. RM ערך את הופעת הבכורה הרשמית שלו כסולן בשנת 2022 עם יציאת אלבום האולפן שלו Indigo, שבין היתר השתתפו בו אריקה באדו, אנדרסון פאאק, מהליה, קולדה. האלבום הגיע למקום השלישי במצעד הבילבורד 200, והפך למיקום הגבוה ביותר בכל הזמנים במצעד לאלבום של סולן קוריאני.[א] הוא גם שיתף פעולה עם אמנים רבים כמו ליל נאז x, וורן ג'י, פול אאוט בוי.

ביוגרפיה והשכלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קים נאם-ג'ון נולד ב-12 בספטמבר 1994, בסאנגדו-דונג (אנ'), מחוז דונג'אק (אנ'), סיאול שבדרום קוריאה וגדל במחוז אילסאן (אנ'), קויאנג, לשם עברה משפחתו כשהיה בן ארבע או חמש. ל-RM יש אחות אחת, הקטנה ממנו בארבע שנים והוא משתייך לקלאן הגנגניונג קים (אנ'). כילד, RM למד אנגלית על ידי צפייה בקומדיית המצבים האמריקאית "חברים" עם אמו.[1][2] כשהיה בן שתים עשרה למד בניו זילנד במשך ארבעה חודשים.[2]

בגיל 11, RM החל להתעניין במוזיקת היפ הופ לאחר ששמע את השיר "Fly" של להקת אפיק היי (אנ'). RM הרגיש שהשיר מנחם ומעודד אותו, ולכן החליט לבחון לעומק את ז'אנר ההיפ הופ. הוא נחשף למוזיקה של הראפר האמריקאי אמינם על ידי המורה שלו בבית הספר וכתוצאה מכך החל להתעניין בליריקה. באותה תקופה החל RM לכתוב שירים. הוא היה כותב מילים שלדעתו "מגניבות" ושיתף אותן עם חברים, וסיפר שהשירה שלו הפכה למילים כשהיא שולבה עם מוזיקה. ב-2007, כתלמיד שנה א' בחטיבת הביניים, החל לשיר ראפ בחוגי היפ-הופ מקומיים, יצר את ההקלטה הראשונה ללחן שלו עם התוכנה אדובי אודישן והופיע לראשונה ב-2008. RM הפך לפעיל יותר בסצנת ההיפ-הופ הקוריאנית (אנ') המחתרתית תחת הכינוי "ראנץ' רנדה", והוציא מספר שירים ושיתופי פעולה עם ראפרים מחתרתיים אחרים, כמו זיקו (אנ'). כסטודנט, הוא כתב שירה ולעיתים קרובות קיבל פרסים על כתיבתו. הוא פרסם את עבודתו באתר שירה מקוון במשך שנה, וזכה להצלחה מתונה. כתוצאה מכך שאף RM להמשיך בקריירה ספרותית אך מאוחר יותר התחרט.

בבית הספר, דירוג מנת המשכל של RM היה 148 ובמבחני הכניסה לאוניברסיטאות בדרום קוריאה (אנ') שבוחנים תחומים כמו שפה, מתמטיקה, שפה זרה ומדעי החברה, הוא קיבל ציון באחוזון העליון של המדינה.[1][3] מכיוון שהוריו התנגדו בתוקף להתעניינותו בקריירה מוזיקלית בשל הישגיו האקדמיים, RM בתחילה הניח את המוזיקה בצד כדי להתמקד בלימודיו. בסופו של דבר הוא שכנע את אמו לאפשר לו להיות ראפר, כששאל אותה האם "היא רוצה שיהיה לה בן שיהיה ראפר במקום הראשון, או תלמיד במקום ה-5,000".

במרץ 2019, לאחר שסיים את לימודיו באוניברסיטת הסייבר העולמית עם תואר בשידור ובבידור, RM נרשם ללימודי תואר שני במנהל עסקים, פרסום ובידור באוניברסיטת האניאנג לסייבר (אנ').

שם[עריכת קוד מקור | עריכה]

RM בחר בשם Rap Monster (ראפ מונסטר - מפלצת ראפ), בתקופתו חניכתו לאליל נוער. השם נבחר בהשראת השיר "Rap Genius" של סן E (אנ'). המילים הכילו קטע שבו סן E מצהיר שצריך לקרוא לו "מפלצת ראפ" מכיוון שהוא "עושה ראפ ללא הפסקה". הוא אימץ את התואר כשם במה כי הוא הרגיש שזה "מגניב". מאוחר יותר, RM סיפר שיש לו יחסי אהבה-שנאה עם השם, והוא מרגיש שהשם שבחר אינו בעל משמעות עמוקה עבורו.

הוא שינה רשמית את שם הבמה שלו ל-"RM" בנובמבר 2017, לאחר שהחליט ש"ראפ מונסטר" כבר לא מייצג את מי שהוא או את המוזיקה שהוא יוצר.[4] בראיון ל-Entertainment Tonight (אנ') ב-2019, RM הצהיר כי השם "יכול לסמל הרבה דברים" ו"יכול להיות שיש לו עוד משמעויות מגוונות". משמעות אחת שהוצעה היא "אני האמיתי" (Real Me).

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

RM בצילומים לקליפ "Idol", 19 ביולי 2018.

2010–2013: הצטרפות לביג היט אנטרטיינמנט והופעת בכורה עם BTS[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2009, ביצע RM אודישן בחברת התקליטים ביג דיל רקורד, עבר את הסיבוב הראשון יחד עם סמואל סאו (אנ') אך נכשל בסיבוב השני. עם זאת, בעקבות האודישן, הראפר סליפי (אנ') החליף פרטים עם RM, והזכיר אותו מאוחר יותר בפני מפיק ביג היט אנטרטיינמנט פידוג. בשנת 2010, סליפי יצר קשר עם RM, ועודד אותו לעשות אודישן אצל מנכ"ל ביג היט, באנג סי-היוק. באנג הציע ל-RM, אז בן 16, להצטרף לחברת התקליטים, RM קיבל מיד את ההצעה ללא ידיעת הוריו. באנג ופידוג החלו מיד בהקמת להקת היפ הופ שבסופו של דבר תהיה להקת הקיי-פופ המצליחה BTS.

RM התאמן במשך שלוש שנים יחד עם הראפר מין יון-גי והרקדן ג'ונג הו-סוק, שנודעו מאוחר יותר כשוגה וג'יי-הופ, בהתאמה. במהלך תקופת החניכה שלו שנמשכה שלוש שנים, RM הופיע בחמישה שירי טרום-בכורה ב-2010 ו-2011. בנוסף RM עסק בכתיבת שירים ללהקת הבנות גלאם (אנ') והיה שותף בכתיבת סינגל הבכורה שלה, "Party (XXO)", שיר פרו-להט"בי שזכה לשבחים על ידי בילבורד כ"אחד השירים הכי חדשניים מבין שירי הקיי-פופ של להקות הבנות בעשור האחרון." ב-13 ביוני 2013, RM ערך את הופעת הבכורה שלו עם BTS ומאז הפיק וכתב מילים לשירים רבים באלבומים שלהם. ב-29 באוגוסט 2013, RM ביצע את הפרומו למיני-אלבום הראשון של BTS ?O!RUL8,2, אשר שוחרר כטריילר לקראת יציאת המיני-אלבום ב-11 בספטמבר, וזהו הסולו הראשון שלו לאחר הופעת הבכורה.

2014–2016: שיתופי פעולה ראשונים כסולן, RM, ו-Problematic Men[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-20 באוגוסט 2014, שוחרר אלבום האולפן הראשון של BTS, Dark & Wild, הכולל בתוכו את "?Intro: What Am I to You", סולו-ראפ שבוצע על ידי RM. דרך תוכנית הריאליטי American Hustle Life, RM יצר קשר עם וורן ג'י, שהציע לכתוב מקצבים ל-BTS. בראיון למגזין הקוריאני Hip Hop Playa, וורן ג'י סיפר שהוא התיידד עם BTS דרך התוכנית ושמר על קשר עם הלהקה לאחר שחזרו לדרום קוריאה. ב-4 במרץ 2015, לקראת המיקסטייפ הראשון שלו, RM הוציא סינגל עם וורן ג'י ששמו, "P.D.D (Please Don't Die)", לאחר הצעה של וורן ג'י לשתף פעולה. הסינגל משקף את רגשותיו של RM כלפי מי ששנאו וביקרו אותו באותה תקופה. באותו חודש, RM שיתף פעולה עם קבוצת ההיפ הופ MFBTY (אנ'), EE ודינו ג'יי בשיר "Bucku Bucku". הוא הופיע בקליפ של השיר וגם הופיע בקליפ לשיר נוסף של MFBTY, "Bang Diggy Bang Bang". RM יצר לראשונה יחסי עבודה מתמשכים עם טייגר JK (אנ'), חבר ב-MFBTY, לאחר שנפגש עימו והביע הערצה כלפיו בתוכנית טלוויזיה בשנת 2013, כאשר טייגר JK עסק בקידום שירו "The Cure".

RM לוהק כאורח קבוע בתוכנית הוראייטי (אנ') הקוריאנית Problematic Men (אנ'), שבה המשתתפים קיבלו מגוון פאזלים ובעיות לפתור ולעבוד עליהן על ידי דיון במחשבות ובחוויות שלהם. שידור התוכנית החל ב-26 בפברואר 2015; עם זאת, RM עזב את התוכנית לאחר 22 פרקים עקב סיבוב ההופעות העולמי של BTS, ‏The Red Bullet Tour (אנ').

ב-17 במרץ 2015, RM הוציא את מיקסטייפ הסולו ראשון שלו, RM (אנ'), שדורג במקום ה-48 בדירוג "50 אלבומי ההיפ הופ הטובים ביותר לשנת 2015" של Spin (אנ'). המיקסטייפ התייחס למגוון נושאים, כמו העבר של RM בשיר "Voice" ורעיון האינדיבידואליות בשיר "Do You". בשיר "God Rap", RM מתאר את עצמו כאתאיסט, המאמין שרק הוא יכול לקבוע את גורלו. העבודה על המיקסטייפ נמשכה כארבעה עד חמישה חודשים, כאשר RM עובד עליו במקביל לעיסוקו כמנהיג BTS. בשנה שלאחר מכן, RM דיבר על כך שהוא כתב בעיקר על הרגשות השליליים שנשא, כמו כעס וזעם, אבל הצהיר שהשירים אינם "100% תחת שליטתו" ושהוא חש שחלקים רבים מהמיקסטייפ היו "בוסריים". הוא גם הוסיף שהוא מקווה שהמיקסטייפ הבא שלו יהיה משהו שהוא עבד עליו בעצמו. לאחר שחרורו של RM, הוא השתתף יחד עם קוון ג'ין-אה (אנ') בסינגל "U" של פרימרי. באוגוסט, RM שיתף פעולה עם מארוול ושר את הפסקול של הסרט ארבעה מופלאים בגרסה הקוריאנית. הפסקול יצא כסינגל בשם "Fantastic" בהשתתפות מנדי ונטריס (אנ') דרך מלון (אנ'), נאבר מיוזיק (אנ'), ג'ני ופלטפורמות מוזיקה אחרות. באוגוסט 2016 הוציא הצמד הום (אנ') סינגל בשם "Dilemma", אשר הופק על ידי RM ובאנג סי-היוק.

2017–הווה: Mono ושיתופי פעולה נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

RM בטקס פרסי המוזיקה של סיאול ב-19 בינואר 2017

במרץ 2017, RM שיתף פעולה עם הראפר האמריקאי ווייל (אנ') בשיר בעל מסר חברתי בשם "Change",[5] שיצא להורדה דיגיטלית חינמית יחד עם קליפ שצולם שבועיים לפני יציאת השיר. RM החליט על הנושא של "Change", ואמר שלמרות ששני הראפרים שונים מאוד, המשותף ביניהם טמון בעובדה שגם לאמריקה וגם לדרום קוריאה יש מצב פוליטי וחברתי דומה, ושניהם רוצים שהעולם ישתנה לטובה. חודש לאחר מכן, השתתף RM בשיר "Gajah" יחד עם גאקו (אנ') מהצמד דינמי דואו (אנ'). בדצמבר, RM שיתף פעולה ברמיקס לשירם של פול אאוט בוי "Champion". השיר הגיעה למקום ה-18 במצעד השירים מתחת להוט 100 של בילבורד ועזר ל-RM להגיע למקום ה-46 במצעד "Emerging Artists" בשבוע של השמיני בינואר 2018. ב-27 בדצמבר, השיר הגיע למקום השני במצעד שירי הרוק הדיגיטליים, ובכך RM עשה היסטוריה כאמן הקיי-פופ הראשון שנכנס למצעד.

RM הוציא את המיקסטייפ השני שלו, Mono (אנ'), שקיבל את הכינוי "פלייליסט", ב-23 באוקטובר 2018. עם יציאת המיקסטייפ, RM הפך לאמן הקוריאני הראשון שדורג במקום הראשון במצעד "Emerging Artists" האמריקני. פלייליסט התקבל בברכה על ידי המבקרים, ששיבחו את RM על כך ש"חשף את חוסר הביטחון העמוק שלו בשירים כמו 'טוקיו' ו'סיאול'". השיר "סיאול" הופק על ידי צמד האלקטרופופ הבריטי, הונה (אנ'), שגילו לראשונה את RM לאחר שראו אותו ממליץ על המוזיקה שלהם בטוויטר ובסופו של דבר פגשו אותו בסיאול לאחר אחת ההופעות שלהם. בנובמבר, RM שיתף פעולה עם טייגר JK בשיר "Timeless" שמופיע באלבומו של טייגר JK, Drunken Tiger X: Rebirth Of Tiger JK. טייגר JK ציפה שהמילים שיכתוב לו RM יכילו שבחים עצמיים, שהיו טרנד הראפ באותה תקופה; במקום זאת, RM כתב על העזיבה של טייגר JK את שמו המקורי (Drunken Tiger - נמר שתוי) ומשמעות העזיבה.

ב-25 במרץ 2019, הודיעו הונה ש-RM יופיע ברמיקס לשירם "Crying Over You" יחד עם הזמרת BEKA. השיר היה אמור לצאת בינואר 2019 אך נדחה עקב "נסיבות בלתי צפויות" ויצא ב-27 במרץ. RM השתתף גם בגרסה הסינית יחד עם ביבי זאופ (אנ') שהחליף את BEKA. באותו יום הוציאה ביג היט את השיר "Persona" (אנ') כטריילר לאלבום ה-EP של BTS, Map of the Soul: Persona, שבוצע כסולו על ידי RM. "Persona" הופיע לראשונה במקום ה-17 במצעד השירים של בילבורד ביוטיוב. שלושה חודשים לאחר מכן, ב-24 ביולי 2019, RM השתתף ברמיקס הרשמי הרביעי לשיר "Old Town Road" של ליל נאז X, שיצא תחת השם "Seoul Town Road", בו הוא "החדיר את הסגנון שלו באנגלית עם טונג דרומי טוב באופן מפתיע". ב-29 בדצמבר, פורסם ש-RM יופיע ברצועה של יונאה (אנ') "Winter Flower",השיר יצא ב-6 בינואר 2020. RM הופיע גם ב-"Don't", הסינגל המוביל באלבום הסולו השני של הזמרת הקוריאנית eAeon שיצא ב-30 באפריל 2021.

2022: הופעת בכורה כסולן[עריכת קוד מקור | עריכה]

RM נואם במהלך מסיבת עיתונאים בבית הלבן ב-31 במאי 2022.

במהלך חגיגות יום השנה התשיעי של BTS ביוני 2022, הודיע RM שחברי הלהקה יתמקדו בקריירות סולו משלהם וכי פרויקטים עתידיים ישוחררו כאלבומים מסחריים עם פעילויות קידום מכירות, במקום מיקסטייפים חינמיים או לא מקודמים. ב-1 בספטמבר השתתף בסינגל "Sexy Nukim" (אנ') של להקת הקיי-פופ אלטרנטיבי, באלמינג טייגר (אנ'). ב-2 בדצמבר RM הוציא את אלבום הבכורה שלו Indigo (אנ') שיצא כאלבום סולו, יחד עם הסינגל המוביל "Wild Flower" בו משתתפת יוג'ין (אנ'). באלבום משתתפים אמנים רבים כמו אריקה באדו בשיר "Yun", אנדרסון פאאק בשיר "Still Life", מהליה ופול בלנקו בשיר "Closer", קולדה בשיר "Hectic" ועוד.[6] האלבום הגיע למקום השלישי במצעד הבילבורד 200, מה שהפך אותו לסולן הקוריאני עם המיקומים הגבוהים ביותר בתולדות המצעד.

ב-14 במרץ השתתף RM בשיר "Smoke Sprite" של זמרת האינדי רוק סו יון והופיע בקמפיין אביב/קיץ 2023 של בוטגה ונטה (אנ') בסוף אותו חודש, לאחר שהשתתף בתצוגת סתיו 2023 של המותג בשבוע האופנה במילאנו חודש קודם לכן. ברביעי במאי פורסם האלבום Love Part 2 של קולדה ובו שיתוף פעולה עם RM בשיר "Don't Ever Say Love Me".

אמנותיות והשפעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

RM ב-07 במאי 2017 (יום השנה החמישי להקמת BTS)

RM בעל קול בריטון. בשנת 2017, מגזין ההיפ הופ האמריקאי XXL (אנ') כלל אותו ברשימת "10 הראפרים הקוריאנים שכדאי להכיר", כשהכתב פיטר א. ברי מצהיר כי "לרוב RM מצליח לעמוד בשמו (מפלצת ראפ)". ברי תיאר את RM כ"אחד הראפרים המיומנים ביותר, המסוגל ללהטט במגוון רחב של סגנונות מוזיקליים ללא מאמץ". קריסטל טאי מ-South China Morning Post (אנ') ציינה ש-RM "קיבל שבחים רבים על הזרימה הטבעית והמילים שלו". כשדיברו על העבודה של RM, ביאנקה מנדז מ-Vice כתבה ש"סגנון השירה שלו מזכיר קצת את My Beautiful Dark Twisted Fantasy אבל הוא קרוב יותר לארל סווטשירט ו-צ'אנס הראפר ברוחו". בינואר 2020, הוא קודם לחבר מלא באיגוד זכויות היוצרים של קוריאה למוזיקה (אנ').

בסקר שנערך על ידי גאלופ קוריאה, RM דורג במקום ה-12 במדד מיהו אליל הנוער האהוב ביותר לשנת 2018 ובשנת 2019 דורג במקום ה-11. ב-24 באוקטובר 2018 זכה יחד עם שאר חברי BTS, במדליית הוואוואן להצטיינות תרבותית (אנ') על תרומתו להפצת התרבות הקוריאנית. ביולי 2021 מונה RM, יחד עם שאר חברי BTS, לשגריר נשיאותי מיוחד "לתרבות ולדורות הבאים" בידי נשיא דרום קוריאה, מון ג'יאה-אין, על מנת לעזור "להוביל את סדר היום העולמי לדורות הבאים" ו"להרחיב את המאמצים הדיפלומטיים ומעמדה העולמי של קוריאה הדרומית בקהילה הבינלאומית".[7]

ב-1 ביוני 2023, RM מונה לשגריר יחסי הציבור של סוכנות שרידי החפירה והחקירה במשרד ההגנה הלאומית הדרום קוריאני. מטרת הסוכנות היא למצוא ולזהות שרידים של ותיקי מלחמה ממלחמת קוריאה.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאז 2018, RM מתגורר בהנאם-דונג (אנ'), סיאול, דרום קוריאה עם חבריו ללהקה. בנובמבר 2019, הוא קנה נכס במחוז יונגסאן (אנ') בסיאול תמורת 4.9 מיליארד וון דרום קוריאני, ומכר אותו שנה לאחר מכן תמורת 5.8 מיליארד וון. ביוני 2021, נחשף כי הוא קנה בית נוסף בהנאם-דונג בשווי 5.7 מיליון דולר.

בריאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2018 RM עבר ניתוח מחיצה (אנ') עקב סטיית מחיצת האף (אנ') שלו, ולקח פסק זמן קצר מפעילות הלהקה על מנת להתאושש מהניתוח.

פילנתרופיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם: פילנתרופיה של BTS

ליום הולדתו ה-25, RM תרם 100 מיליון וון דרום קוריאני לבית הספר סאמסון בסיאול כדי לעזור לתלמידים לקויי שמיעה לקבל חינוך מוזיקלי.[8] בדצמבר 2020, מועצת האמנויות של קוריאה הכתירה אותו כאחד מעשרת פטרוני האמנויות שלה לשנת 2020 כהוקרה על תרומתו של 100 מיליון וון למוזיאון הלאומי לאמנות מודרנית ועכשווית (אנ') למטרות הדפסה והפצה של ספרי אמנות נדירים לבתי ספר וספריות באזורים כפריים והרים. בספטמבר 2022, RM תרם 100 מיליון וון לטווח של שנתיים רצופות למטרות שימור ושיקום נכסי תרבות מעבר לים, באמצעות המשרד למינהל למורשת התרבות והקרן למורשת תרבות מעבר לים. התרומה הראשונה שלו, שנעשתה במקור באופן פרטי, שימשה לטיפול בחווארות (אנ') שהיו בבעלות מוזיאון האמנות של מחוז לוס אנג'לס באותה תקופה, בעוד שתרומתו משנת 2022 שימשה ליצירת חוברת אמנות המציגה ציורים קוריאניים.

שירות צבאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-22 בנובמבר 2023, הודיעה ביג היט באמצעות ויורס (אנ') ש-RM, יחד עם חבריו ללהקה V, ג'ימין וג'ונגקוק, החלו בתהליך הגיוס לביצוע שירות החובה הצבאי (אנ') שלהם. את שירותו הצבאי החל RM ב-11 בדצמבר כחייל בשירות פעיל.

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עמוד ראשי
ראו גם – פרסים ומועמדויות של BTS
פרס שנה קטגוריה מועמד\ים \ עבודות תוצאה
פטרון פרס האמנויות 2020 פטרון השנה לאמנות קים נאם-ג'ון זכייה
פרסי המוזיקה של פאקט (אנ') 2023 המוזיקה הטובה ביותר (חורף) "Wild flower" מועמדות
פרס בחירת כוכב המעריצים - פרטני RM מועמדות
פרס גראמי פרס גראמי לאלבום השנה Music of the Spheres (ככותב) מועמדות
פרסי ההיפ הופ הקוריאני (אנ') שיתוף הפעולה של השנה "Sexy Nukim" (אנ') (עם באלמינג טייגר (אנ')) זכייה
קליפ השנה זכייה
פרסי המוזיקה של סיאול (אנ') בחירת המעריצים - אפריל RM מועמדות

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

RM בצילומים לקליפ "Boy with Luv", מרץ 2019
ערך מורחב – דיסקוגרפיה של RM
עמוד ראשי
ראו גם – דיסקוגרפיית האלבומים של BTS, דיסקוגרפיית הסינגלים של BTS

שירים שנכתבו על ידי RM (אנ')

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיקסטייפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עמוד ראשי
ראו גם – וידאו קליפים של RM, וידאוגרפיה של BTS

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה תוכנית תפקיד פרקים הערות
2014 4things Show – Rap Monster עצמו 3 סרט תיעודי על RM
2015 Hot Brain: Problematic Men חבר קאסט 1–22 חידון/מופע ידע
Inkigayo (אנ') אורח עם סונג'אי (אנ') (מלהקת BtoB (אנ'))
2016 Close-up Observation Diary on Idol: Find Me עצמו 2 תוכנית ריאליטי על חיי היומיום שלו
Gura-Chacha: Time Slip – New Boy חבר קאסט פיילוט תוכנית ריאליטי
Inkigayo אורח עם ג'ין, קאי (אנ') ומיג'ו (אנ') (מלהקת לאבליז)
עם ג'ין
KCON New York (אנ') עם איילי (אנ')
2017 M Countdown (אנ') עם ג'יי-הופ וג'ימין
2022 מילון הידע חסר התועלת עם ג'אנג האנג-ג'ון (אנ')

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא RM בוויקישיתוף

ביאורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מאוחר יותר עלו על השיא חבריו ללהקת BTS ג'ימין ושוגה, ששניהם הגיעו למקום השני בבילבורד 200 עם אלבום האולפן הראשון שלהם Face (אנ') ו-D-Day (אנ') בהתאמה.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Tamar Herman, Get To Know BTS: Rap Monster, Billboard, ‏6 ביוני 2017
  2. ^ 1 2 Jae-Ha Kim וTribune Content Agency, BTS's Rap Monster talks travel, ‏1 באוקטובר 2017
  3. ^ Rap Monster Is Proving Assumptions About Korean Idol Rappers Wrong, www.vice.com (באנגלית)
  4. ^ Tamar Herman, BTS’ Rap Monster Changes Stage Name to RM, Billboard, ‏1 באוקטובר 2017
  5. ^ Wale & South Korean MC Rap Monster Demand “Change” On Their Political Collab, Genius (באנגלית)
  6. ^ Jeff Benjamin, The 25 Best K-Pop Albums of 2022: Staff Picks, Billboard, ‏5 בנובמבר 2022
  7. ^ Thomas Maresca, BTS named special presidential envoy by South Korea, UPI, ‏3 ביוני 2021
  8. ^ 이민지, BTS leader donates 100 mln won for students with hearing impairments, Yonhap News Agency, ‏2019-09-20 (באנגלית)