קיטי לרוי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קיטי לרוי
Kitty Leroy
קיטי לרוי
לידה 1850 עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 7 בדצמבר 1879 (בגיל 29 בערך) עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
ידועה בשל נרצחה על ידי בעלה במערב הפרוע
מקצוע בעלת מסבאה, מהמרת, רקדנית, אקדוחנית, זונה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קיטי לרויאנגלית: Kitty Leroy;‏ 18506 בדצמבר 1877) הייתה רקדנית, מהמרת, הבעלים של מסבאה מצליחה, זונה ואקדוחנית במערב הישן של ארצות הברית.

לרוי נולדה במישיגן ובגיל 10 כבר הייתה רקדנית מקצועית. בגיל ארבע עשרה היא הייתה מופיעה באולמות ריקודים ובמסבאות. היא גם פיתחה כישורי ירי והייתה מופיעה גם כאקדוחנית. היא התחתנה בפעם הראשונה בגיל 15, על פי המיתוס עם הגבר הראשון אשר הרשה לה לירות תפוחים מעל ראשו. אך הנישואים לא ארכו, במה שהפך לדפוס בחייה. היא נסעה מערבה בחיפוש אחר אורח חיים מרגש יותר ופרנסה, והשתקעה במשך זמן מה בדאלאס, טקסס. בגיל 20, היא נישאה פעם שנייה, ומופע הריקודים שלה היה בין האטרקציות הפופולריות בעיר. כעבור זמן מה היא הפסיקה לרקוד והתחילה לעבוד כמחלקת קלפים במשחרי פארו, והייתה נוהגת ללבוש בגדי גברים. היא הפכה למהמרת מיומנת.

היא ובעלה שמו פעמיהם לקליפורניה, שם הם קיוו לפתוח מסבאה. איפשהו לאורך הדרך, היא עזבה אותו למען גבר אחר, והתחתנה בפעם השלישית. הנישואים היו קצרים מאוד, ויצרו חומר לאגדות המערב הפרוע: על פי הסיפור, השניים התווכחו, והיא הזמינה אותו לקרב אקדחים. כשהוא סירב, ואמר שלא ילחם באישה, היא לבשה בגדי גברים, וחזרה על אתגרה שיילחם בה. היא שלפה את אקדחה, והוא לא, והיא ירתה בו. כשהוא לא מת מיד, היא קראה למטיף, והוא השיא אותם. בעלה הטרי מת תוך כמה ימים.[1]

לרוי אז נסעה לדדווד, בטריטוריית דקוטה, ב-1876, והגיעה לשם באותה שיירת עגלות עם קלמיטי ג'יין וביל היקוק הפראי. שם, היא עבדה בזנות בבית בושת המנוהל על ידי מולי ג'ונסון. היא פתחה מסבאת הימורים, ונישאה בפעם הרביעית, הפעם לפרוספקטור זהב גרמני. אך כשכספו אזל, הם החלו להתווכח לעיתים קרובות, ומערכת היחסים הסתיימה.

המסבאה שלה הייתה הצלחה גדולה. בנוסף להכנסות מהימורים, המקום הציע גם שירותי מין, ולרוי עצמה הייתה עובדת בזה מדי פעם, אך בעיקר ניהלה את הנשים האחרות. ב-11 ביוני 1877, לרוי נישאה בפעם החמישית והאחרונה, לפרוספקטור והמהמר סמואל קרלי. נישואים אלה, כמו האחרים, היו סוערים. קרלי היה קנאי, ולרוי לא הייתה מונוגמית באופייה, ובין היתר ניהלה רומן עם בעלה האחרון, ועל פי השמועה גם עם ביל היקוק. בליל ה-6 בדצמבר 1877,[2] קרלי ירה בלרוי והרג אותה, ואז הפנה על עצמו את האקדח והתאבד. הזוג הונחו צד בצד מול המסבאה כדי שיוכלו לבקרם, ואז נקברו ביחד. 

דמותה של קיטי לרוי מופיעה בסדרת הטלוויזיה של HBOדדווד, כקורבן רצח.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Kitty LeRoy Was A Jig Dancer And Much More, MARSHALL TRIMBLE, True West Magazine, August 3, 2016
  2. ^ "News of the Morning". Sacramento Daily Union. 7 בדצמבר 1877. SAMUEL CURLEY killed his wife, and then committed suicide at Deadwood, Dakota Territory, yesterday. {{cite news}}: (עזרה)