קוריאנוזאורוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןקוריאנוזאורוס
איור של קוראנוזאורוס
תקופה
קרטיקון עליון, 85–80 מיליון שנה לפני זמננו
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: זוחלים
סדרה: בעלי אגן דמוי עוף
תת־סדרה: צרפודה
משפחה: פארקוזאוריים
סוג: קוראנוזאורוס
מין: Koreanosaurus boseongensis
שם מדעי
Koreanosaurus
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קוראנוזאורוס (שם מדעי: Koreanosaurus; מילולית: "לטאה קוריאנית") הוא סוג דינוזאור אורניתופוד בן למשפחת הפארקוזאוריים שהתקיים במזרח אסיה של הקרטיקון העליון לפני 85 עד 80 מיליון שנה מזמננו. ממצאי הדינוזאור נמצאו בשנת 2008 ב-Seonso Conglomerate שבדרום קוריאה כממצא יחידי בלע כמה עצמות שבורות, בעיקר צלעות וחוליות וחסר גולגולת והסוג הוגדר בידי מין יו וצוותה ב-2011 ונכלל בו מין יחיד - Koreanosaurus boseongensis. בהמשך התגלו עוד שלושה שלדים במצב שימור גרוע שהיו שייכות למין.

דינוזאור זה היה אוכל צמחים עם מקור קשיח בולט באורך של מטר שהיה בעל חוליות צוואר ארוכות מאוד וייתכן שהיה מתחפר באדמה על ידי כפות רגליו הגדולות בעלות הטפרים החדים. הוא דמה במראה שלו לדינוזאורים אורניתופודים כמו הזפירוזאורוס, האורודרומיאוס והפארקוזאורוס ואורניתופודים דו-רגליים נוספים שהתקיימו בין אסיה לאמריקה הצפונית של הקרטיקון העליון. אפשרות נוספת היא שהיה קרוב לג'יהולוזאורוס ולמשפחה ג'יהולוזאוריים, או לפחות קרוב אליה ביותר[1].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קוריאנוזאורוס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Han, Feng-Lu; Paul M. Barrett; Richard J. Butler; Xing Xu (2012). "Postcranial anatomy of Jeholosaurus shangyuanensis (Dinosauria, Ornithischia) from the Lower Cretaceous Yixian Formation of China". Journal of Vertebrate Paleontology. 32 (6): 1370–1395