קונסטנטין קוזנצוב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קונסטנטין קוזנצוב
לידה 22 באוגוסט 1863
ניז'ני נובגורוד, האימפריה הרוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 30 בדצמבר 1936 (בגיל 73)
פריז, צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה בית הקברות מונפרנאס עריכת הנתון בוויקינתונים
יצירות ידועות Vue de Paris, Trocadéro עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קונסטנטין קוזנצוב, (ברוסית: Константин Кузнецов ‏ (10 באוגוסט 1863 - 30 בדצמבר 1936) היה צייר רוסי שבילה את רוב הקריירה שלו בצרפת; ידוע בזכות נופיו, ונופי העיר הסימבוליסטים שלו.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוא נולד למשפחת סוחרים אמידה שהייתה בעלת עסק מסחר שמרכזו באסטרחן. [1] הוא התחנך בבית, שם למד לנגן בפסנתר ובחליל. התעניינותו בציור נוצרה בהשראת הזמן שבו בילה בכפר, [2] ועבודותיו הראשונות היו בחיקוי של איוואן שישקין.

בסביבות 1892, הוא נכנס לאקדמיה לאמנות בסראטוב. שם פגש את ויקטור בוריסוב-מוסטוב ובשנת 1895 ליווה אותו לפריז, שם עבדו שניהם באולפנים של פרננד קורמה. בשנת 1899, הוא חזר הביתה כדי להתחתן, ואז חזר והתיישב בפריז בשנת 1900. באותה תקופה הוא הפך לעוזרו של פרדיננד הומבר. אשתו, אלכסנדרה, למדה באקדמיה ז'וליאן.

באותה שנה, הוא החל לערוך נסיעות תכופות לבריטני ונורמנדי, שם הפיק למעלה מ-150 ציורי חוף, ונקשר לבית הספר ברביזון (שבה פגש לראשונה בסראטוב);[2] צייר לעיתים קרובות עם ז'אן פסקה, שהיה גם מהגר רוסי.

הוא המשיך להציג במוסקבה ובסנט פטרסבורג, ומשנת 1905 היה חבר ב"איגוד האמנים במוסקבה". בשנת 1909, הוא עיצב תפאורה להפקה של האופרה-קומיק, אך מעולם לא נעשה בהם שימוש.[3]

לאחר 1927, הוא מעולם לא עזב את פריז; עבד לאורך הסיין בקיץ ובסטודיו שלו בשאר ימות השנה. במהלך תקופה זו, הסגנון שלו החל לעזוב את האימפרסיוניזם, עם פלטה צבעים כהה יותר וניגודים חדים יותר. בשנות ה-30 פנה ליצירת איורים; במיוחד עבור מהדורה מיוחדת, ממוספרת בשפה הצרפתית של ספר מאת ניקולאי גוגול. איוריו לכמה יצירות של פושקין מעולם לא פורסמו.

לאחר מותו של בנו הבכור ב-1933, בריאותו החלה להתדרדר והוא נפטר שלוש שנים לאחר מכן.

מורשת האמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

יצירותיו של קוזנצוב נמצאות באוספים מוזיאונים רבים, כולל גלריית טרטיאקוב הממלכתית והמוזיאון הרוסי, ומחוצה לה, במוזיאון ד'אורסה ובמוזיאון הקרנבל בפריז, בפונט-אוון ובמוזיאון העירוני של האג.

לאחר מותו של האמן נערכו בפריז תערוכות רטרוספקטיביות של עבודותיו בשנים 1937, 1964, 1965 ו-1966.

בשנת 2021 נערכה התערוכה בקנה מידה גדול של עבודותיו של קונסטנטין קוזנצוב ברוסיה בגלריה טרטיאקוב.[4]

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קונסטנטין קוזנצוב בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]