קווין קלר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קווין קלר
Kevin Keller
קווין קלר
קווין קלר
הוצאה לאור ארצ'י קומיקס
הופעה ראשונה Veronica #202 (ספטמבר 2010)
יוצרים דן פרנט
גילום הדמות קייסי קוט (2017-)
מידע
מין זכר
נטייה הומוסקסואל
דמויות קשורות
משפחה טום קלר (אבא)
חברים ארצ'י אנדרוז
ג'אגהד ג'ונס
בטי קופר
ורוניקה לודג'
ג'ייסון ושריל בלוסום
רג'י מנטל
סברינה ספלמן
ג'וזי מקוי

קווין קלראנגלית: Kevin Keller) הוא דמות בדיונית שנוצרה על ידי הכותב והאמן דן פרנט, והופיעה לראשונה בחוברת Veronica #202 שפורסמה בספטמבר 2010. קווין הוא ההומוסקסואל המוצהר הראשון בתולדותיה של "ארצ'י קומיקס".

היסטוריה פרסומית ואפיון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסיפור הראשון בו קווין מופיע, ?Isn't It Bromantic, ורוניקה מביעה רצון לצאת עם קווין, אך קווין דוחה אותה. בהמשך, קווין מסביר לג'אגהד שהוא לא רצה לצאת עם ורוניקה מכיוון שהוא הומוסקסואל. לאחר מכן, קווין מתיידד עם ורוניקה והשניים הופכים לחברים טובים.

מנכ"ל-שותף של "ארצ'י קומיקס", ג'ון גולדווטר, הסביר כי הכללת דמות הומוסקסואלית מוצהרת היא דרך לפתוח את העולם של ריברדייל ולבצע סטיגמטיזציה להומוסקסואליות."עיר הולדתו של ארצ'י, ריברדייל, תמיד הייתה עולם בטוח לכולם, זה פשוט היה הגיוני לכתוב דמות הומוסקסואלית מוצהרת בספרי הקומיקס של ארצ'י".[1] הכותב של כותרי Veronica, דן הורן, הסכים ואמר: "זה מראה שריברדייל נמצאת במאה ה-21."

דמותו של קווין שבה ב-Veronica #205 וקיבלה סדרת מיני בעלת ארבע חוברות, Kevin Keller, שהחלה לרוץ החל מיוני 2011. הסדרה החדשה התמקדה בחייו של קווין לפני שהגיע לריברדייל, כולל מאבקיו בחטיבת הביניים. הסדרה גם חשפה שקווין נולד למשפחה בעלת רקע צבאי והציגה את דמותה של ונדי ויליאם, ידידה לשעבר של קווין.[2]

ביולי 2011 "ארצ'י קומיקס" הודיעה שדמותו של קווין תככב בסדרת סולו מתמשכת, שתיקרא גם היא Kevin Keller. הסדרה החדשה רצה לראשונה בפברואר 2012, והסתיימה בנובמבר 2014 לאחר 15 חוברות.

באפריל 2015 "ארצ'י קומיקס" הודיעה שקווין קלר יככב בסדרת סולו נוספת, Life with Kevin, סדרת מיני דיגיטלית עם אופציה להרחבה אם תזכה לפופולריות, שלא תיכלל בעיבוד המחודש של "ארצ'י קומיקס" לדמויתיהם של ארצ'י וחבריו שהחל בשנת 2015, אלא תהיה חלק מהעולם הקלאסי של ארצ'י ותתמקד בדמותו של קווין המבוגר שעבר לניו יורק לאחר סיום לימודיו בקולג'. הסדרה החלה לרוץ לראשונה ביוני 2016.[3]

גרסאות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחרי המוות עם ארצ'י[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – אחרי המוות עם ארצ'י

קווין מופיע בחוברת השנייה של אחרי המוות עם ארצ'י. במהלך העלילה, קווין מוצג כקשת מיומן שקיבל הכשרה צבאית מאביו שמת לפני תחילת העלילה.

החיים עם ארצ'י: חיי הנישואין[עריכת קוד מקור | עריכה]

קווין הופיע לראשונה כמבוגר בחוברת מס 16 (ינואר 2012) של החיים עם ארצ'י: חיי הנישואין, שעסק בנישואיו לקליי ווקר.[4][5] מאוחר יותר, אחרי שווקר נורה בניסיון שוד, קלר רץ ומנצח בבחירות לסנאט של ארצות הברית על מצע של הבטחת חקיקת חוק לבקרת נשק מחמירה יותר; הסדרה מסתיימת עם מותו של ארצ'י אנדרוז, שהציל את הסנטור החדש קלר שנבחר, מניסיון התנקשות.

במדיות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמותו של קווין קלר בגילומו של קייסי קוט.
  • בדרמת הנעורים "ריברדייל", המשודרת ברשת The CW, דמותו של קווין מגולמת על ידי קייסי קוט. בעונתה הראשונה של הסדרה, קווין מוצג כדמות משנית; אך החל מעונתה השנייה הוא מופיע כדמות ראשית.[6] בסדרה (כמו בקומיקס), קווין הוא תלמיד בתיכון ריברדייל וחברה הטוב ביותר של בטי קופר. עם זאת, בהמשך הוא נהיה גם לחברה הטוב ביותר של ורוניקה לודג', לצדה של בטי. במהלך הסדרה, קווין גם נאבק בנושא המיניות שלו, שכן הוא מרגיש מוגבל וחסר אפשרויות בניגוד לחבריו, מה שגרם לו לעיתים קרובות לפעול בפזיזות. במהלך העונה הראשונה, קווין יוצא עם סרפנט צעיר בשם חואקין, ולאורך הסדרה גם מנהל קשר מזדמן עם מוס מייסון, אך חואקין עוזב את ריברדייל ונאלץ להיפרד ממנו, ואילו מוס אינו מוכן לצאת מהארון כמו קווין, מה שמאלץ אותו לנקוט באמצעים אחרים על מנת לספק את עצמו. קווין הוא נער נאמן לחבריו, יוצא דופן וכריזמטי שמכיר היטב את הסצנה החברתית בריברדייל. בהיותו הומוסקסואל מוצהר, קווין מדבר בחופשיות על בחורים אחרים בפומבי ומראה עניין ונטייה אופנתית. לקווין ישנה גם נטייה להצהיר הצהרות בוטות מאוד על אנשים ואירועים בסדרה. עם זאת, בהמשך, קווין מודה בפני בטי שהוא נאבק במיניות שלו, מה שמוביל אותו להתנהגותו הפזיזה לעיתים.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופעתו הראשונה של קווין קלר ב-Veronica #202 הוכיחה את עצמה ככה פופולרית, עד שכל החוברות אזלו מהחנויות, מה שגרם ל"ארצ'י קומיקס" להנפיק את החוברת מחדש בפעם הראשונה בתולדותיה.[7]

הנשיא של הליגה ההומו-לסבית נגד השמצה, ג'ארט באריוס, שיבח את יצירת דמותו של קווין. "זה מרגש לראות את תיכון ריברדייל מקבל את הסטודנט ההומוסקסואל המוצהר הראשון שלה, ומעניק לקוראים חלון לחיי הנוער ההומוסקסואליים כיום, וכמו שדימויים של אנשים הומוסקסואלים וטרנסג'נדרים הופכים לתכופים יותר בטלוויזיה ובקולנוע, אנשים מאמצים ומצפים לראות ייצוג של הקהילה שלנו על פני פלטפורמות המדיה, כולל בספרי קומיקס." פרנט היה מועמד לפרס התקשורת של הליגה ההומו-לסבית נגד השמצה בשנת 2011 על יצירת וכתיבת דמותו של קווין.[2]

פרנט דיווח על כך שתגובת המעריצים לדמותו של קווין קלר הייתה חיובית ביותר: "לא כולם שמחים במיוחד מזה, אבל מאיפה שאני נמצא, התגובות עמדו על 98% חיוביות." פרנט ציין שמספר מעריצים הומוסקסואלים פנו אליו באופן אישי כדי להביע את הערכתם ולתאר לו את ההשפעה שהייתה לדמותו של קווין על גיל ההתבגרות שלהם.[8]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Cavna, Michael (2010-04-23). "Kevin Keller debuts as first openly gay character in Archie's Veronica Comics". The Washington Post. Retrieved 2010-09-16.
  2. ^ 1 2 "Kevin Keller proves a diverse and popular asset for Archie Comics". USA Today. 2011-02-02. Retrieved 2011-03-12.
  3. ^ Jesse Schedeen, Archie Announces 'Life With Kevin' and 'Betty & Veronica' Comics, IGN, ‏2016-04-12 (באנגלית)
  4. ^ Gene, George (2011-07-19). "Gay 'Archie' Character to Have His Own Comic Book". The New York Times. Retrieved 2011-08-21.
  5. ^ "Gay Archie Comics Character Kevin Keller to Meet His Future Husband In U.S. Military". Comics Alliance. 4 October 2011. Archived from the original on 6 October 2011.
  6. ^ Slezak, Michael (12 March 2016). "The CW's Riverdale Pilot Casts Newbie as Gay Student Kevin Keller". TVLine. Retrieved 12 March 2016.
  7. ^ "VERONICA #202 earns first reprint in Archie history". Comiclist.com. 2010-09-28. Retrieved 2011-03-12.
  8. ^ Ayers, Dennis (2011-02-03). "Kevin Keller's Bright Gay Future in Archie Comics". Afterelton.com. Archived from the original on 2011-03-12. Retrieved 2011-03-12.