קארל טייקה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קארל טייקה
Carl Teike
לידה 5 בפברואר 1864
שצ'צ'ין, ממלכת פרוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 28 במאי 1922 (בגיל 58)
גוז'וב ויילקופולסקי, רפובליקת ויימאר עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת גרמנית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה אבוב, קרן יער עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קארל אלברט הרמן טייקהגרמנית: Carl Albert Hermann Teike;‏ 5 בפברואר 1864, שטטין28 במאי 1922, לנדסברג אן דר ורתה) היה מלחין גרמני שכתב מעל ל-100 מארשים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קארל טייקה נולד בשטטין (אז חלק של האימפריה הגרמנית) למשפחת נפח. הוא היה הרביעי בין 14 ילדי המשפחה. בגיל 14 הוא התחיל ללמוד מוזיקה ובמיוחד נגינה בקרן יער. לאחר שנתיים של לימוד הוא התקבל כנגן בתזמורת.

בגיל 19 קארל טייקה התנדב לצבא האימפריה הגרמנית ושירת כנגן תזמורת ביחידה שהוצבה באולם. לאחר שלוש שנות שירות הוא התאכזב מהשרות הצבאי והשתחרר. הוא התחיל לעבוד במשטרת אולם והתחתן. בשנת 1895 הוא עבר למשטרת פוטסדם. באותה תקופה בפוטסדם היה ממוקם ארמון הקיסר.

בשנת 1908 בעקבות החמרת במצבו הבריאותי קארל טייקה עזב את המשטרה והחל לעבוד בדואר של לנדסברג אן דר ורתה. הוא נפטר בשנת 1922. בשנת 1939 אחד מכיכרות העיר קיבלה שם Carl-Teike-Platz.

בהתאם למקום מגוריו, תקופת פעילותו מחולקות ל-3 תקופות. בתקופת "אולם" הוא כתב את היצירה המפורסמת Alte Kameraden. בפוטסדם היו מוצבות יחידות מובחרות של האימפריה. בהתאם לנהוג באותה תקופה, כל מעבר של יחידה צבאית בעיר הייתה מלווה בתזמורת. באותה תקופה הוזמנו אצל טייקה יצירות מארש רבות.

יצירותיו זכו בפופולריות גם מחוץ לגבולות האימפריה הגרמנית בשנת 1914 הוא קיבל הזמנה לכתיבת מארש עבוד משטרת ניו יורק.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קארל טייקה בוויקישיתוף