ציקי אבישר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ציקי אבישר
ציקי אבישר בפברואר 2023
ציקי אבישר בפברואר 2023
לידה 16 בספטמבר 1978 (בן 45)
י"ד באלול ה'תשל"ח
ירושלים, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
מפלגה "רוח חדשה במוצקין"
www.avisar.org.il
ראש עיריית קריית מוצקין ה־4
19 במרץ 2024 – מכהן
(5 שבועות ו־5 ימים)
חבר מועצת קריית מוצקין
2018–מכהן
(כ־6 שנים)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

צבי (ציקי) אבישר (נולד ב-16 בספטמבר 1978, י"ד באלול ה'תשל"ח) הוא ראש עיריית קריית מוצקין.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בירושלים לאתי וחיים אבישר, ולו אח ואחות[1]. הוא גדל בבירה עד גיל 10, עת עברה משפחתו להתגורר באילת. בעודו נער, הוא הקים בעיר סניפים של "נוער הליכוד" ותנועת הנוער "בית"ר". באותה עת, שימש גם ככתב ועורך בתחנת הרדיו "קול הים האדום"[2].

את שירותו בצה"ל עשה בחיל הים כלוחם ובהמשך, כסגן מפקד ספינות דבורה ודבור, בזירת ים סוף, ומול עזה וחופי לבנון. בנוסף, הוכשר כחובש קרבי. הוא אף שירת שירות קבע.

לאחר שחרורו מצה"ל, בשנים 2001–2004 עסק בבניית אגף המודיעין של משמר בתי המשפט ושימש כקצין המודיעין הראשון של בית המשפט העליון. לאחר מכן, הקים את בית התוכנה "SkyTech" שעסק בתוכן מקוון[2] ובמסגרת זאת, עד 2009, היה יועץ מקצועי של השרים במשרדי ביטחון הפנים, הקליטה, האוצר והתמ"ת. במקביל, ב-2005 הצטרף לצוות הבחירות של מפלגת הליכוד כיועץ לקמפיין של ראש הממשלה אריאל שרון.

במרץ 2011, יצא לאור ספרו "שרון – חמש שנים קדימה" הסוקר את מורשתו של שרון. באותה שנה גם ייסד את "האקדמיה הצעירה", מרכז ארצי להוראת מדעים מדויקים לבני נוער[2].

בשנת 2011 נבחר על ידי ראש עיריית קריית מוצקין, חיים צורי, להקים ולנהל את האגף לתקשוב, דוברות ויחסי הציבור בעירייה. לשם כך, עבר אבישר להתגורר בעיר.

בשנת 2014 ייסד אבישר את "מעבר לקשת - התנועה הציונית", תאגיד ציוני פילנתרופי הפועל ב-14 מדינות ומיוצג בקונגרס הציוני העולמי. התאגיד מחזק קהילות יהודיות ונאבק בארגוני ה-BDS ובגילויי אנטישמיות בתפוצות. אבישר ארגן הפגנות תמיכה בישראל באירופה[2].

בשנת 2016 הקים אבישר את תנועת "רוח חדשה במוצקין". זאת, לאחר שראש העירייה חיים צורי ביטל את תוכנית "משימת החלל", פרויקט העשרה בו השתתפו מאות מילדי קריית מוצקין ושאותו הוביל אבישר בהתנדבות[3]. בבחירות לרשויות המקומיות שנערכו באוקטובר 2018 התמודד על ראשות העיר והפסיד לחיים צורי כשקיבל 35% מהקולות. רשימת "רוח חדשה במוצקין" זכתה ב-5 מנדטים ואבישר שימש מאז כראש האופוזיציה במשך חמש שנים.

בבחירות לרשויות המקומיות בשנת 2024 התמודד בשנית על ראשות העיר מול חיים צורי[4] וניצח אותו בהפרש של 194 קולות[5]. סיעת "רוח חדשה במוצקין" זכתה באותן בחירות ב-7 מנדטים במועצת העיר.

אבישר בוגר האוניברסיטה העברית בגאוגרפיה עירונית ומוסמך במנהל עסקים[2] מהמכללה למנהל. בנוסף, הוא מחזיק ברישיון טיס אזרחי.

אבישר נשוי לאיילת ואב לארבעה[1]. הוא מתגורר בקריית מוצקין.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]