צ'ופ סואי אמריקאי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
צ'ופ סואי אמריקאי
American Chop Suey
מאכלים
סוג מנת פסטה עריכת הנתון בוויקינתונים
על שם צ'ופ סואי עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצא ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מרכיבים עיקריים מקרוני, בשר טחון, רוטב עגבניות עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אמריקן צ'ופ סואיאנגלית: American Chop Suey) היא קדרת פסטה של המטבח האמריקאי העשויה מבשר בקר טחון, מקרוני ורוטב עגבניות מתובל.[1]

מאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המנה נמצאת במטבח של ניו אינגלנד ובאזורים אחרים של ארצות הברית.[2][3][4] מחוץ לניו אינגלנד המאכל נקרא לפעמים גולאש אמריקאי או ג'וני מרזטי, בין השאר.[5] על אף שמו, יש לו רק קשר רחוק מאוד לצ'ופ סואי של המטבח הסיני והמטבח הסיני אמריקאי.[4]

מקור השם[עריכת קוד מקור | עריכה]

אף על פי שאוכל מנחם זה מושפע מהמטבח האיטלקי-אמריקאי וכן מהארוחות מהירות ומעשיות בניו אינגלנד הישנות יותר כמו "המציאה של תפוחי האדמה" ו"בלגן הכרח", הוא ידוע כ"אמריקן צ'ופ סואי" גם משום שהוא עשוי מסוג בשר אקראי, ירקות ותבלינים איטלקיים (אמריקאיים שאינם מוכרים כך באיטליה),[6] ומכיוון שפעם השתמשו במנה באורז, מרכיב בסיסי במטבח הסיני, במקום פסטה.[4]

צ'ופ סואי אמריקאי סטנדרטי מורכב ממקרוני בצורת מרפק וחתיכות בשר בקר טחון מבושל עם בצל מוקפץ ברוטב סמיך על בסיס עגבניות.[7] ניתן להגיש את המנה בצלחת או בקערה, בדרך כלל בליווי לחם ולעיתים קרובות רוטב ווסטרשייר.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא צ'ופ סואי אמריקאי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Mendelson, Anne (29 בנובמבר 2016). Chow Chop Suey: Food and the Chinese American Journey. Columbia University Press. ISBN 9780231541299. {{cite book}}: (עזרה)
  2. ^ Bedell, Malcolm. "Classics: American Chop Suey". From Away. fromaway.com. נבדק ב-22 באוגוסט 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "American Chop Suey Casserole". New England Today. newengland.com. נבדק ב-22 באוגוסט 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ 1 2 3 KENJI LÓPEZ-ALT, J. "American Chop Suey: The Cheesy, Beefy, Misnamed Stovetop Casserole That Deserves a Comeback". Serious Eats. seriouseats.com. נבדק ב-22 באוגוסט 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Vargas, Sally Pasley (3 בספטמבר 2019). "Recipe: American chop suey is beloved comfort food served by families all over the country". Boston Glove. נבדק ב-1 בדצמבר 2019. {{cite news}}: (עזרה)
  6. ^ Smith, Andrew F. (2007). The Oxford companion to American food and drink (illustrated ed.). ISBN 978-0-19-530796-2. נבדק ב-2010-10-08.
  7. ^ "What is American chop suey?". Ochef. נבדק ב-2013-10-28.