פרנץ טוסט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פרנץ טוסט
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 20 בינואר 1956 (בן 68)
Trins, אוסטריה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה אוסטריה עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה אוניברסיטת אינסברוק עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2000 עריכת הנתון בוויקינתונים
מעסיק אלפאטאורי עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פרנץ טוסטגרמנית: Franz Tost, נולד ב-20 בינואר 1956) שימש במשך 18 שנים כמנהל מנהל קבוצות המרוצים טורו רוסו ואלפאטאורי המתחרות באליפות הפורמולה 1. בעברו היה נהג מרוצים באליפות פורמולה פורד האוסטרית.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טוסט התחרה בפורמולה פורד פורמולה 3, הוא זכה באליפות הפורמולה פורד האוסטרית בשנת 1983. הוא הרגיש שהוא לא מיומן מספיק כדי להגיע לפסגת הספורט המוטורי. לכן הוא החליט ללמוד מדעי ספורט וניהול באוניברסיטת אינסברוק ובאוניברסיטת וינה, מה שהוביל אותו לעבודה כמנהל צוות בבית הספר למרוצים של וולטר לכנר. בשנת 1993 הוא הצטרף לווילי ובר שם ניהל תחילה את צוות הפורמולה 3 של קבוצת WTS. במהלך עבודתו פגש את ראלף שומאכר הצעיר והתבקש על ידי ווילי וובר להתלוות לשומאכר ביפן[1]. טוסט הוא אחד ממנהלי הקבוצות שהחזיקו בתפקיד הכי הרבה זמן ברציפות[2].

שומאכר הצטרף לקבוצת ויליאמס באליפות הפורמולה 1 בעונת 2000. טוסט הגיע בעקבותיו ושימש שמנהל הפעילות בשטח של ב.מ.וו, שהייתה ספקית המנועים של הקבוצה. הוא שימש בתפקיד עד לינואר 2006, אז מונה לתפקיד מנהל קבוצת טורו רוסו, שהצטרפה לאליפות במקומה של קבוצת מינארדי. בשנת 2020 שינתה הקבוצה את שמה לאלפאטאורי. טוסט המשיך לשאת בתפקיד מנהל הקבוצה. בסיום עונת 2023 פרש מתפקידו ומונה ליועץ בקבוצת רד בול לצידו של הלמוט מרקו[3].

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]