פרדריק פדילה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פרדריק פדילה
Frederick M. Padilla
לידה אפריל 1959 (בן 65)
טורחון, ספרד עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
השתייכות חיל הנחתים של ארצות הברית
תקופת הפעילות 1983–2019 (כ־36 שנים)
דרגה מייג'ור גנרל (נחתים ארצות הברית) מייג'ור גנרל
תפקידים בשירות
עיטורים
מדליית השירות העילאי של מחלקת ההגנה  מדליית השירות העילאי של מחלקת ההגנה
לגיון ההצטיינות (לגיונר) לגיון ההצטיינות (3, כולל אות V)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פרדריק "פרד" מ. פדילהאנגלית: Frederick "Fred" M. Padilla; נולד ב-1959) הוא קצין בדימוס בדרגת מייג'ור גנרל בחיל הנחתים של ארצות הברית. כיהן כנשיא האוניברסיטה לביטחון לאומי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פדילה נולד בטורחון שבספרד, בן לאב ששירת כקצין בחיל האוויר של ארצות הברית. ב-1982 סיים תואר ראשון בגאוגרפיה מאוניברסיטת מזרח קרולינה וב-1983 התגייס לחיל הנחתים של ארצות הברית.

שירת כמפקד מחלקה, מפקד פלוגה ושליש בגדוד השלישי של רגימנט המרינס השישי. שימש מפקד פלוגה רובאית ומפקד פלוגה מסייעת בגדוד השלישי של רגימנט הנחתים התשיעי. קצין מבצעים בדיוויזיית הנחתים הראשונה ומפקד הגדוד הראשון ברגימנט הנחתים החמישי. בתקופת פיקודו השתתף הגדוד במלחמת עיראק והיה הכוח הקרקעי הקונבנציונלי הראשון שפלש למדינה, הוא השתלט על אזור שדות הנפט ברומליה שבסמוך לגבול עם כווית ובהמשך הוטלה עליו המשימה לכבוש את ארמון הנשיאות של סדאם חוסיין בבגדאד.

תפקידים נוספים כללו שירות באגף התכנון ובאגף המשאבים של המטות המשולבים, מפקד כוח הנחתים על ספינת האספקה "Canopus", מפקד בית הספר לחי"ר-מערב וראש מטה פיקוד פיתוח הלוחמה של הנחתים בבסיס קוונטיקו.

באוגוסט 2009 קודם לדרגת בריגדיר גנרל ומונה למפקד בסיס הטירונים של הנחתים באי פריס שבקרוליינה הדרומית.[1] ביולי 2011 מונה למפקד דיוויזיית הנחתים השלישית המוצבת באוקינאווה שביפן.[2]

ביולי 2013 קודם לדרגת מייג'ור גנרל ומונה לראש אגף תוכניות, מדיניות ומבצעים במטה חיל הנחתים. בנובמבר 2014 מונה לנשיא האוניברסיטה לביטחון לאומי וכיהן בתפקיד עד ספטמבר 2017. לאחר מכן מונה לראש מנהלת יכולות אינטגרציה משולבות במחלקת פיתוח הלוחמה והאינטגרציה של חיל הנחתים. הוא פרש מהשירות ב-2019.

פדילה בוגר המכללה לפיקוד ומטה של חיל האוויר, בוגר המכללה למטה של הכוחות המזוינים ובעל תואר שני בלימודי ביטחון לאומי ואסטרטגיה ממכללת המלחמה של הצי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פרדריק פדילה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Parris Island commander Padilla awarded his star, ‏islandpacket.com, ‏15 באוגוסט 2009
  2. ^ 3rd MarDiv welcomes new leader, אתר חיל הנחתים, 8 ביולי 2011