פסקאל אובולו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פסקאל אובולו
Pascale Obolo
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 7 בינואר 1967 (בת 57)
יאונדה, קמרון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה קמרוןקמרון קמרון
השכלה אוניברסיטת פריז VIII עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פסקאל אובולוצרפתית: Pascale Obolo; נולדה ב-7 בינואר 1967) היא במאית קולנוע ואמנית קמרונית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אובולו נולדה בקמרון, לאב שדגל במטרה הפאן-אפריקאית, וגידל אותה באידאולוגיה קומוניסטית, כולל לימוד השפה הרוסית וביקורים בברית המועצות. לאחר שאביה הוגלה מקמרון בשל אי הסכמתו עם הנשיא אהידג'ו, הוא לקח את משפחתו (אמה הייתה אחות, ויש לה 6 אחים ואחיות) לפרוורי פריז. היא גדלה שם, בשכונות מהגרים, מגיל שש, והפכה שם בנערותה לחלק מתרבות ההיפ-הופ, בו, לגברי אבולו, מצאה שייכות שלא הצליחה למצוא בתרבות הצרפתית. היא השתתפה במספר הרכבים עם נערות אחרות, אשר נאלצו להילחם על מקומן והלגיטימיות שלהן בתחום המוזיקה שהיה מאוד בשליטה גברית. הנערות היו, על פי אובולו, "מאוד מסורות ומאוד פמיניסטיות".[1]

אובולו היא בוגרת קונסרבטוריון הקולנוע Conservatoire Libre du Cinéma Français באוניברסיטת פריז VIII היא ידועה בשל סרטיה הפמיניסטיים המתעדים נשים בהיפ הופ בפרוורי צרפת ובתרבות המוזיקלית של אפריקה. ב-2005 יצא סרט הבכורה שלה, Calypso at Dirty Jim's, מחווה למוזיקת הקליפסו של טרינידד, אשר זכה בפרסים רבים ב-2006 כולל את פרס פסטיבל הסרטים הפאן-אפריקאי של קאן ופסטיבל סרטי אפריקה בתפוצות בניו יורק.[2] בשנת 2008 היא הפיקה את הסרט הקצר La Femme invisible (האישה הבלתי נראית).[3] סרטה הראשון באורך מלא, סרט תיעודי על קליפסו רוז, Calypso Rose: Lioness of the Jungle, יצא ב-2011.

אובולו היא מייסדת שותפה של מגזין האמנות Afrikadaa,[2] וגם משתתפת ביריד ספרי האמנות של אפריקה (AABF).[4] המגזין הוא לטענתה של אובולו הראשון שהוא של אפריקאים ועבור אפריקאים. היא עבדה עם מכון גתה בקמרון במשך מספר שנים על מה שהיא מתארת כ"פרויקט מונחה אדריכלות של סרט-פוגש-דפוס".[5]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פסקאל אובולו, במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Parcours : Pascale Obolo, reine camerounaise de l’art contemporain, Nicolas Michel, Jeune Afrique, 24 juin 2016
  2. ^ 1 2 "Pascale Obolo". Institute of African American Affairs.
  3. ^ Barlet, Olivier (1 באוגוסט 2016). Contemporary African Cinema. MSU Press. p. 337. ISBN 978-1-62895-270-4. {{cite book}}: (עזרה)
  4. ^ "Parcours: Pascale Obolo, reine camerounaise de l'art contemporain" (בצרפתית). Jeune Afrique.
  5. ^ "Pascale Obolo: the Cameroonian artist promoting a new kind of cultural criticism". True Africa. 20 בספטמבר 2015. {{cite web}}: (עזרה)