פיקסלים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פיקסלים
Pixels
כרזת הסרט באנגלית
כרזת הסרט באנגלית
מבוסס על "פיקסלים" מאת פטריק ג'ין
בימוי כריס קולומבוס עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי אדם סנדלר
כריס קולומבוס
אלן קוברט
מארק רדקליף
תסריט טים הרליהי
עריכה יוז וינבורן עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אדם סנדלר
קווין ג'יימס
מישל מונאהן
פיטר דינקלג'
ג'וש גד
בריאן קוקס
אשלי בנסון
ג'יין קרקובסקי
מוזיקה הנרי ג'קמן עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום אמיר מכרי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Happy Madison Productions
1492 Pictures
חברה מפיצה סרטי קולומביה
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית24 ביולי 2015
ישראלישראל23 ביולי 2015
משך הקרנה 105 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט מדע בדיוני, סרט קומדיית פעולה, סרט פרודיה, לייב אקשן, חוברת קומיקס עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 129 מיליון דולר
הכנסות 244.9 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו pixels
pixels-movie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פיקסליםאנגלית: Pixels) הוא סרט קומדיה-מדע בדיוני-פעולה של חברת סרטי קולומביה שיצא לאקרנים ב-23 ביולי 2015. הסרט מבוסס במקור על הסרטון הקצר "פיקסלים" של פטריק ג'ין. את הסרט ביים כריס קולומבוס ומככבים בו אדם סנדלר, קווין ג'יימס, מישל מונאהן, פיטר דינקלג', ג'וש גד, בריאן קוקס, אשלי בנסון וג'יין קרקובסקי.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1982 נערכת אליפות העולם במשחקי וידאו. סם ברנר, ויל "צ'ואי" קופר ולדלו למונסוף מתמודדים. ויל מומחה במשחק "claw" (מנוף שתופס פרסים). סם שמומחה במציאת דפוסי התנהגות במשחקים זוכה במשחקי גאלגה וסנטיפד ועולה לגמר מול אדי פלאנט, ילד שחצן רודף שמלות ואלוף הפק-מן, ומפסיד לו בדונקי קונג, בו אין דפוסי התנהגות בשלבים מתקדמים. נאס"א שולחת קפסולת זמן אל החלל החיצון אשר כוללת תמונות ותרבויות של הזמן הזה על מנת לשמור על השקט בין החיים מחוץ לכדור הארץ, כולל סרטון התחרות. אולם חייזרים שהתעניינו במשחקי הווידאו של שנות ה-80 ראו במשחקים אלה קריאת תיגר וזממו לשלוט בכדור הארץ באמצעות פיקסלים של משחקי הווידאו ושלחו גרסאות ענקיות של משחקי וידאו כדי לכבוש את כדור הארץ.

בעזרת משחק גאלגה החייזרים כבשו בסיס של חיל האוויר האמריקאי בגואם, ובעזרת משחק ארקנואיד את הטאג' מהאל בהודו. לאחר כל מתקפה נשלח לכדור הארץ קטע וידאו המורכב מקטעי הסרטים שהחייזרים מצאו בקפסולת הזמן. בקטעי הווידאו החייזרים מסבירים שהקרב ביניהם לבין בני האדם ייערך כמשחק מחשב, שבו לכל צד יש 3 חיים, ומאחר ובני האדם הפסידו ב2 קרבות, הם איבדו 2 חיים. לאחר שצד אחד מאבד את כל נקודותיו, הוא מושמד, והצד השני מנצח, וכעת לבני האדם נותר קרב אחד להפסיד בו לפני שיושמדו. בכל קרב, הצד המנצח מקבל פרס על ניצחונו מן הצד השני, וכן, 2 בני אדם נחטפו על ידי החייזרים במהלך 2 הקרבות.

בהווה הנשיא וויליאם "צ'ואי" קופר (קווין ג'יימס) קורא לחברו הטוב, סם ברנר (אדם סנדלר) אשר עכשיו הפך למתקין כבלים והיה חבר של אשתו של וויליאם (ג'יין קרקובסקי). ביחד עם ולדלו הוא מאמן מחלקה שלמה של "אריות הים" במשחקי מחשב. אולם כאשר הזירה השלישית נקבעת, בהייד פארק בלונדון, מתברר שהחיילים לא מצליחים להתמודד עם הזחל מסנטיפד. סם, אלוף העולם במשחק הזה, לוקח לידיו רובה אנרגיה ועובר לבדו את השלב הראשון. ולדלו מצטרף אליו בשלב השני בו יש שני זחלים והם מנצחים.

הזירה הרביעית נבחרת ברחובות ניו יורק בהשראת המשחק פק מן, אך הפעם בני האדם יגלמו את הרוחות, והחייזרים את פק מן. צ'ואי נאלץ לחון את אדי מהכלא, ויחד עם ממציא הפק-מן, פר' איוואטני, הארבעה ניגשים לאתגר עם מכוניות רפאים, אשר מייצגים את הרוחות במשחק. אוונטי מנסה להרגיע את פק-מן אך הוא אוכל את ידו. אדי, ולדלו וסם מצליחים להרוג לפק-מן מנת חיים אחת, אבל אז השנייה אוכלת את גרעין האנרגיה (שהופך את פק-מן לבלתי פגיע ל-10 שניות) והורסת לודלו את המכונית "פינקי". אדי מגיע במהירות חשודה והורס את מנת החיים השנייה. פק-מן השלישי נותר מול סם לבדו ומצליח לאכול את גרעין האנרגיה השני וסם בורח ממנו ברברס, תוך כדי שהוא סופר עד 10. מיד אחרי השנייה האחרונה פק-מן פוגע במכונית שלו ומת.

לאחר הניצחון הנשיא עורך מסיבה עם אדי, סם וודלו, אך במהלך המסיבה מתגלה שאדי השתמש בקודים על מנת לרמות במשחק, ולכן הדבר נחשב הפסד טכני-משמע, השמדת כדור הארץ.

למחרת החייזרים שולחים את כל הדמויות ממשחקי המחשב שקלטו, להשמדת המין האנושי, בזמן שהצוות מנסה ללא הצלחה להילחם בהם ברחובות וושינגטון די. סי.. החבורה מתפצלת: אדי וולדלו נלחמים ברעים שפולשים בזמן שצ'ואי, ויולט וסם נכנסים לחללית האם ומתמודדים מול הבוס האחרון: דונקי קונג ברמת הקושי הגבוהה ביותר, ללא דפוסי התנהגות. מאט, הבן של ויולט, מספר לסם שאדי בכלל רימה בתחרות, לכן הוא בעצם אלוף העולם בדונקי קונג. סם מגיע לפסגה ומביס את הגורילה, מה שמוביל לניצחון בני האדם. ולדלו מתחתן עם ליידי ליסה ממשחקי וידאו עליה פינטז 33 שנה ונולדים להם 5 קיוברט.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקן דמות תיאור דמות
אדם סנדלר סם ברנר דמות ראשית, חבר בצוות
מישל מונאהן ויולט ואן פאטן  לוטננט קולונל האחראית על מעבדת הפיתוח של כלי נשק כנגד החייזרים, חברה בצוות
קווין ג'יימס ויליאם קופר נשיא ארצות הברית
פיטר דינקלג' אדי פלאנט אויבו החצוף והרמאי של ברנר, חבר בצוות
ג'וש גד לאדלו למונסוף גאון עם טכניקות גרועות, חבר בצוות
בריאן קוקס אדמירל פורטר גנרל
ג'יין קרקובסקי אשתו של ויליאם קופר
דניס אקיאמה טורו איוואטאני ממציא המשחק "פק-מן"
סרינה ויליאמס משחקת את עצמה
אשלי בנסון העלמה ליסה לוחמת יפה ממשחק המחשב "Dojo Quest"
שון בין רב"ט היל מ"כ ב-SAS הבריטי

משחקים נוספים שמופיעים כרעים בפלישה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פיקסלים בוויקישיתוף