פיצה רומאית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פיצה רומאית

פיצה רומאית או רומאניתאיטלקית: Pizza Romana) היא סגנון של פיצה שמקורה ברומא, אך נפוצה כיום גם מחוץ לה, בעיקר במרכז איטליה.

בניגוד לפיצה נפוליטנה, המוכרת תחת איכות Traditional Speciality Guaranteed) TSG) לפי האיחוד האירופי ועל ידי אונסק"ו כמורשת תרבותית בלתי מוחשית, אין כיום הכרה מקבילה לפיצה רומאית, ובהתאם לכך אין הגדרה רשמית מוסכמת לגביה.

סוגי פיצות רומאיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיצה אל-טליו

ישנם שלושה סגנונות שונים של פיצה העשויים להתייחס לפיצה רומאית באיטליה:

פיצה אל-טליו[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיצה אל-טליואיטלקית: Pizza al taglio) או פיצה על משקל - זו בדרך כלל מגיעה בפרוסות מלבניות, ולרוב יש בסיס בצק עבה יותר, בדומה לפוקאצ'ות. היא נאכלת לרוב כאוכל רחוב יום-יומי או טייק אוויי.

פיצה עגולה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיצה עגולה
פינסה

פיצה עגולהאיטלקית: Pizza tonda) - פיצה עם בסיס בצק דק. זו הפיצה הנפוצה ביותר המוגשת בעת ישיבה במסעדות ברומא, וכן זהו ככל הנראה הסגנון הנפוץ ביותר של פיצה במסעדות ברוב אזורי איטליה. לפעמים זו מכונה 'פיצה נמוכה' (Pizza bassa) כדי להבדיל מ'פיצה גבוהה' (הסגנון הנפוליטני). אחד ההבדלים העיקריים במרכיבי הבצק בהשוואה לסגנון הנפוליטני הוא בתוספת השמן התורמת לפריכות המתקבלת, המתואר באמצעות המילה "scrocchiarella", כינוי אונומטופי מקומי עבור סוג פיצה זה בניב הרומנסקו.

פינסה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פינסהאיטלקית: Pinsa) - פוקצ'ה שמוצאה באזור לאציו, האופיינית למטבח הרומאי. זו הייתה ידוע כבר ברומא העתיקה והייתה, כמו גם היום, מנה פופולרית מאוד, המשמשת לעיתים קרובות לליווי מאכל נקניקים וגבינות במקום לחם. השם 'פינסה' מקורו מהמילה "Pinsare" (מלטינית: "Pinsere", שפירושה "להאריך"), פועל שמסביר גם את צורתה העגלגלה בעובי של כשני סנטימטרים. הפינסה עשירה מאוד בחלל בתוך הבצק, שהופך אותה פריכה מבחוץ ורכה מבפנים.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פיצה רומאית בוויקישיתוף