פייר בלוז

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פייר בלוז
Pierre Bleuse
לידה 6 בנובמבר 1977 (בן 46)
בולון-ביאנקור, צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
עיסוק כנר, מנצח
סוגה
שפה מועדפת צרפתית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה כינור עריכת הנתון בוויקינתונים
שיתופי פעולה בולטים
  • רביעיית סאטי
  • התזמורת הקאמרית של טולוז
  • אנסמבל "למניק מודרן"
  • האקדמיה התזמורתית למוזיקה
  • אנסמבל אנטרקונטמפורן
www.pierrebleuse.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פייר בלוזצרפתית: Pierre Bleuse; נולד ב-6 בנובמבר 1977) הוא כנר ומנצח צרפתי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פייר בלוז נולד בבולון-ביאנקור למשפחה של מוזיקאים. פייר בלוז החל את לימודיו המוזיקליים בנגינה בכינור בקונסרבטוריון של בולון-בילנקור בכיתותיהם של ז'אן לנרט וסוזן גסנר. הוא המשיך את לימודיו בקונסרבטואר של פריז בכיתותיהם של פייר דוקאן וגונאדי הופמן בשנת 1990. הוא השיג את פרסי הכינור והמוזיקה הקאמרית שלו ב-1994. לאחר מכן למד באוניברסיטת ז'נבה למוזיקה בכיתתו של פטריס פונטנרוסה. הוא סיים את לימודיו בפרס ראשון בשנת 2002.

לאחר לימודיו, הפך בלוז לחבר ברביעיית סאטי ובהרכבים Court-Circuit ו-TM+. הוא היה כנר ראשי ומנצח שותף של התזמורת הקאמרית של טולוז בין השנים 2000 ל-2010. הוא גם למד כינור בארוק אצל ז'יל קוליארד.

ב-2010 החליט פייר בלוז לפנות לניצוח. הוא למד אצל יורמה פאנולה בפינלנד, והמשיך את לימודי הניצוח אצל לורן גיי באוניברסיטת ז'נבה למוזיקה ב-2011.

משנת 2012 החל פייר בלוז בשיתוף פעולה קבוע עם תזמורת הקפיטול הלאומית של טולוז. הוא גם עבד כעוזר באופרה של ליון משנת 2017, בעיקר בהפקה של אורפיאו ואאורידיצ'ה, בבימויו של דייוויד מורטן. לאחר שנצפה על ידי תיירי פישר ב-2014 באוניברסיטת מוצרטיאום בזלצבורג, הוא הוזמן להופעת הבכורה שלו בארצות הברית לנצח על תזמורת יוטה בסולט לייק סיטי ביולי 2016.

בלוז היה שותף להקמת האנסמבל "למניק מודרן" לרפרטואר עכשווי, ושימש כמנהל המוזיקלי שלו. מייקל ג'רל הפקיד אותו בינואר 2017 על הניצוח על האנסמבל באופרה שלו קסנדרה, בכיכובה של פאני ארדנט, שהופיעה בתיאטרון הגדול של פרובאנס. מערכת היחסים הקרובה שלו עם ג'ארל הובילה אותו לנצח על קונצרט יום השנה באוקטובר 2018 באולם ויקטוריה בז'נבה, עם אאנסמבל "למניק מודרן" ותזמורת דה לה סוויס רומנדה. פייר ניצח על תזמורות שונות בצרפת. כגון: התזמורת הקאמרית של פריז, תזמורת פריז, התזמורת הסימפונית של נאנסי, תזמורת האופרה של טורס והתזמורת הלאומית של אוברן.

פייר בלוז היה שותף מייסד ומנהל אמנותי של האקדמיה התזמורתית למוזיקה, בית ספר אירופי ללימודי תזמורת. בלוז הפך למנצח הראשי של התזמורת הסימפונית של אודנסה בשנת 2021.

בדצמבר 2021, הודיע אנסמבל אנטרקונטמפורן על מינויו של בלוז למנהל המוזיקלי הבא שלו, החל בעונת 2023 - 2024, עם חוזה ראשוני של 4 שנים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פייר בלוז בוויקישיתוף