פורטל:קומיקס/סדרה נבחרת/3

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ספינת החלל לביא היא סדרה של ספרי וחוברות קומיקס מאת חגי גילר ('חגילר'). הסדרה החלה עם שתי חוברות, "ספינת החלל לביא" ו"ספינת החלל לביא 2". עקב הביקוש הגדול יצאה עוד טרילוגית ספרים אודות גיבורי החוברות, שנקראו באותו שם. הסדרה מאוירת בסגנון לא ריאליסטי בכלל, עם השקעה מועטת באיורים בכלל - וזאת בכוונה תחילה, מכיוון שחוסר הריאליות של הדמויות תורם לאווירה ההומוריסטית הכללית. הספר הוא הומוריסטי וסאטירי ומעביר ביקורת על שלל נושאים כגון צה"ל, מדע בדיוני, התפישה המוטעית של אנשי ציבור ועוד.

החוברות והספרים אינם קשורים זה לזה או ממשיכים זה את זה, אך הם עוסקים באותן הדמויות ועל אותו הרקע, שמתואר בספר הראשון בטרילוגיה. "ספינת החלל לביא" מספרת על פרויקט החלל הישראלי הסודי שהקים בן-גוריון כתוצאה מעודף מימון של הממשלה החדשה. כדי לאייש את ספינת החלל הישראלית נבחר צוות מובחר של אנשי צבא כדי לשלוט בחללית ולסכל איומים על כדור הארץ. הצוות נאלץ להילחם בצבא גלקטי שמורכב מחמוסים, חושף שחיתויות במערכת הצבאית ומיישב כוכבי לכת במרחק גלקסיות מכדור הארץ.

הספרים רווים בבדיחות קרש, סאטירה על החברה הישראלית וקטעים הומוריסטים שנונים. על אף שהספרים מחזיקים בעלילה עקבית לאורך כל הטרילוגיה/החוברות, היא נקטעת פעמים רבות על ידי בדיחות לא קשורות, פלאשבקים לא ברורים, סטיות מהעלילה ללא הקשר או שבירה של הקיר הרביעי.