פורטל:קומיקס/דמות נבחרת/10

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אובליקסצרפתית: Obélix, בתרגום לאנגלית: Obelix) הוא אחד הגיבורים הראשיים של סדרת ספרי הקומיקס "אסטריקס" שיצרו הסופר רנה גוסיני והמאייר אלבר אודרזו. אובליקס הוא חברו הטוב של אסטריקס, באופיו הוא ילדותי ותמים, רעבתן וחובב תגרות ידיים עם הרומאים, ובעל כוח-על תמידי. בשער האחורי של ספרי אסטריקס בעברית נכתב "אסטריקס המבריקס ואובליקס המצחיקס" שכן הוא מספק רגעי הומור רבים.

אובליקס הוא בן-אדם גדול, גבוה ועב-בשר (הוא מתעצבן כשקוראים לו שמן ומעדיף להגדיר את עצמו כ"קצת מרופד"). אובליקס הוא ג'ינג'י בעל שפם וצמות, כולם בגוון ג'ינג'י-אדמוני עז. הוא לובש רק מכנסיים רחבים מדוגמים בפסים כחולים-לבנים עם חגורה ירוקה, וכן נעלי עור חומות וקסדה קטנה.

אובליקס הגאלי הוא חברו הטוב ביותר של אסטריקס, ומגדל כלבלב קטן, אך אמיץ ותוקפני, בשם מבריקס. אובליקס מתלווה לאסטריקס בהרפתקאותיו ומסייע לו בעיקר במקומות בהם צריכים כוח פיזי. בילדותו נפל אובליקס לקדירה ובה שיקוי הפלא של כהן-העץ אשפיקס, שמעניק כוח על-אנושי לשותה אותו. כתוצאה מכך אובליקס ניחן בכוח-על תמידי בעוד ששאר הגאלים צריכים לשתות כל פעם מחדש את השיקוי כדי לקבל את הכוח. בנוסף לכוח פיזי עצום השיקוי מעניק לאובליקס גם מהירות-על.

אובליקס הוא ילדותי באופיו, תמים ולא פיקח כמו אסטריקס. הוא בעל תיאבון רב ואוהב מאוד לאכול הרבה, במיוחד צלי שיפוד שעשוי מחזירי בר. הוא מוכן לאכול כמעט הכול, למעט הדגים של בסדראלפביתיקס/לאהיגייניקס, אבל כן אכל געפילטע פיש בפרובינציית יהודה. אהבתו הגדולה השנייה היא תגרות ידיים המוניות, בייחוד עם החיילים הרומים ושודדי הים (את הקטטות הללו הוא רואה כשעשוע ולעיתים הוא מתרגז כשהוא מנצח בקלות רבה מידי ומאשים את יריביו בכך ש"הפסיקו לשחק"). אובליקס נעלב בקלות ולעיתים מכה אנשים שעצבנו אותו, העליבו אותו או קראו לו שמן. למרות כוחו הרב (וכנראה בשל העובדה שהקומיקס מיועד גם לילדים), מכותיו של אובליקס אינן קטלניות ורק מותירות את החוטפים אותן חבולים, פצועים ושבורים מוראלית. אופיו הילדותי והתמים של אובליקס מספק רגעי הומור ואתנחתא קומית רבים.