פורטל:פופ/תמפ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית



תקשורת, מצעדים ופרסים


לעמוד הראשי


1

מצעד פזמונים הוא דרוג פזמונים בנקודת זמן נתונה המתבצע בתדירות קבועה. דרוג השירים במצעדים מתבסס על נתוני מכירות סינגלים, השמעה בתחנות רדיו וטלוויזיה, דרוג הקהל או החלטת מפיקי המצעד. המצעדים משודרים ברדיו, מוקרנים בטלוויזיה או נכתבים בעיתון או באתר אינטרנט.

מצעדים הנחשבים לאמינים מתבססים על נתוני מכירות ו/או זמן אוויר. בישראל רוב המצעדים מתבססים על דרוג הקהל שכיום מתבצע בעיקר באמצעות האינטרנט.

2

פרס גראמי הוא אחד הפרסים המוערכים ביותר בתעשיית ההקלטות. טקס הענקת הפרס, שנערך בארצות הברית בדרך כלל בחודש פברואר, נחשב למקביל לאוסקר בעולם המוזיקה.

בטקס פרסי הגראמי מוענקים פרסים ב-30 סגנונות מוזיקליים, שנחלקים ל-108 קטגוריות. הבחירה מתבצעת על ידי גוף בשם "האקדמיה הלאומית לאמנויות ומדעי ההקלטה" (National Academy of Recording Arts and Sciences), בו חברים מוזיקאים, מפיקים, טכנאי הקלטות ועוד אנשי מקצוע מתעשיית המוזיקה האמריקאית. ישנם מוזיקאים וחובבי מוזיקה המייחסים חשיבות נמוכה לפרסים, כי לטענתם חברי האקדמיה נוטים לבחור באופן שמרני באמנים מצליחים או באמנים שהתעשייה מעוניינת לקדם.

3

MTV (קיצור של Music Television) הוא ערוץ טלוויזיה אמריקני המשדר קליפים של מוזיקה פופולרית. עם התפתחות הערוץ הוא החל להפיק גם סדרות טלוויזיה, טקסי פרסים למיניהם ותכנים נוספים.

רשת MTV היא רשת ערוצים בינלאומית שמפעילה ערוצים מקומיים ברחבי העולם: ארצות הברית, אירופה, אסיה ועוד. וערוצי נישה: מוזיקה שחורה, מוזיקה אלטרנטיבית, פופ, רוק, VH1, ניקלודאון ועוד.


MTV הוקם כערוץ כבלים אמריקני בניו יורק ב-1 באוגוסט 1981, ומשנת 1985 הוא נמצא בבעלות תאגיד התקשורת "ויאקום" (Viacom). הערוץ היה פורץ דרך במובנים רבים, הן בתחומי התקשורת והן בתחום המוזיקה. לערוץ היה חלק חשוב בהצלחתם של כוכבי מוזיקה רבים, ביניהם מייקל ג'קסון, מדונה ובון ג'ובי.

4

טקס פרסי המוזיקה הבריטית, במקור פרסי ה-Brit, הוא טקס שבו מוענקים פרסי מוזיקה לאמנים בריטים שונים שעוסקים בעיקר ברוק ובפופ.

הטקס נוסד ב-1977 על ידי ארגון "תעשיית הפונוגרפיה הבריטית" (BPI) ומשנת 1982 הוא מתקיים מדי שנה. מאז שנת 1989 מופק האירוע בחסותה של חברת מאסטרקארד.

מספר הזכיות הרב ביותר לאמן יחיד שייך לזמר רובי ויליאמס, שקטף בחלוף השנים 13 פרסים כאמן סולו ועוד 3 כחלק מההרכב טייק ד'את. בקטגוריות הבינלאומיות הישג זה שמור ללהקת U2 שזכתה ברבות השנים ב-7 פרסים.

5

טקס פרסי המוזיקה של MTV אירופה ובראשי התבות באנגלית: EMA, הוא טקס מוזיקה של חברת MTV האירופאית, אשר מתקיים מדי שנה (בחודש נובמבר) במדינה אחרת באירופה, החל משנת 1994.

מדי שנה בוחר הקהל את האמנים ואת השירים הטובים ביותר לאותה שנה, באמצעות שליחת SMS או דרך אתר האינטרנט. הטקס נחשב לאחד מהחשובים במוזיקה המודרנית וזוכה למדרוג גבוה מדי שנה. בין הקטגוריות בטקס: השיר הטוב ביותר, הווידאו קליפ הטוב ביותר, זמר השנה, זמרת השנה, פריצת השנה ועוד. את הטקס מנחה בכל שנה ידוען אחר, והחל משנת 2006 גם "מנחה דיגיטלי" מהאינטרנט. הטקס מועבר מדי שנה בשידור חי בערוץ MTV האירופאי.

6

הבילבורד הוט 100 הוא מצעד הפזמונים המרכזי של תעשיית המוזיקה האמריקאית המתעדכן מדי שבוע על ידי מגזין הבילבורד. במצעד משוקללים נתוני המכירות בארצות הברית ונתוני זמן האוויר שמקבל הסינגל בתחנות הרדיו האמריקאיות. מדי שנה מקיים המצעד גם מצעד שנתי, המציין את הלהיטים הגדולים של אותה השנה.

למצעד קיימת גם גרסה המשקללת את הנתונים באירופה, בקנדה, בברזיל ובטורקיה, וכן מצעדי פזמונים המייצגים את סגנונות מוזיקליים שונים.

7

במצעד הפזמונים הבינלאומי השנתי לשנת 2014 זכה בתואר שיר השנה השיר "Chandelier" של הזמרת האוסטרלית סיה, שנבחרה לאחת מאנשי השנה במוזיקה, יחד עם ביונסה ומארון 5. לשיר הגרוע של השנה נבחר השיר "Wiggle" של ג'ייסון דירולו בשיתוף עם סנופ דוג.

חמשת המקומות הראשונים
  1. "Chandelier" - סיה
  2. "Happy" - פארל ויליאמס
  3. "All of Me" - ג'ון לג'נד
  4. "Take Me to Church" - הוזייר
  5. "Say Something" - אגרייט ביג וורלד יחד עם כריסטינה אגילרה

8

פורטל:פופ/תמפ/8

9

פורטל:פופ/תמפ/9

10

פורטל:פופ/תמפ/10