פורטל:פופ/ראו גם/הביטלס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ג'ון לנון[עריכת קוד מקור]

ג'ון לנון (1940 - ‏1980) היה אחד מסמלי שנות השישים, ואחד המייסדים הבולטים של הביטלס. לבדו ויחד עם פול מקרטני כתב והלחין לנון שירים רבים ומצליחים של הביטלס, שהובילו את הלהקה להישגיה. לאחר פרוק הלהקה באפריל 1970 פתח לנון בקריירת סולו מצליחה במהלכה גם כתב וביצע את השיר Imagine שהפך למעין המנון של חזון השלום, ובוצעו לו גרסאות כיסוי רבות במהלך השנים. ב-8 בדצמבר 1980 נרצח ג'ון לנון בפתח ביתו שבניו יורק.

פול מקרטני[עריכת קוד מקור]

פול מקרטני (1942 - ) הוא היוצר הפורה ביותר במאה ה-20 על פי ספר השיאים של גינס, מקרטני כתב וביצע שירים רבים ללהקת הביטלס אליה הצטרף כשהיה רק בן חמש עשרה. לאחר פרוק הביטלס הוציא מקרטני אלבום סולו, ולאחריו הקים יחד עם אשתו לינדה מקרטני את להקת Wings איתה הוציא 12 אלבומים וזכה בשלושה פרסי גראמי. לאחר התפרקות הלהקה ב-1981 פתח בקריירת סולו ובמהלכה אף הופיע בפארק הירקון בתל אביב.

ג'ורג' האריסון[עריכת קוד מקור]

ג'ורג' האריסון(1943 - 2001) היה הגיטריסט הביטלס, ונחשב לאחד הגיטריסטים הטובים בכל הזמנים. אל הלהקה הצטרף האריסון בגיל 14, לה כתב מספר שירים במהלך השנים ביניהם "Here Comes the Sun",‏ "While My Guitar Gently Weeps" ו-"Something". לאחר פרוק הביטלס פתח בקריירת סולו. בשנת 2001 נפטר ממחלת הסרטן בהיותו בן 58.

רינגו סטאר[עריכת קוד מקור]

ריצ'רד סטארקי, ובשם הבמה שלו, רינגו סטאר (1940 - ) היה המתופף בלהקה, ואף הסולן במספר שירים (ביניהם: "Yellow Submarine" ו-"With a Little Help from My Friends"). רינגו היה האחרון מבין הארבעה שהצטרף אל הלהקה, אותה פגש בהמבורג בזמן שפיט בסט היה מתופף הלהקה. לאחר פרוק הביטלס יצא סטאר בקריירת סולו, במהלכה הוציא חמישה עשר אלבומי אולפן.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור]