פורטל:השואה/מוזיאוני השואה/9

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האנדרטה במוזיאון לזכר הפרטיזנים היהודים - יצירתו של האמן והפרטיזן אלכסנדר בוגן
האנדרטה במוזיאון לזכר הפרטיזנים היהודים - יצירתו של האמן והפרטיזן אלכסנדר בוגן

מוזיאון הלוחם היהודי במלחמת העולם השנייה הוא מוזיאון בתהליך הקמה הנבנה בלטרון ונועד להנציח את זכרם של כמיליון וחצי חיילים יהודים שלחמו בקרב צבאות בעלות הברית והפרטיזנים נגד גרמניה הנאצית ובעלי בריתה במלחמת העולם השנייה ואת זכרם של כרבע מיליון מהם שנפלו במלחמה.

מנהל העמותה להקמת המוזיאון הוא צביקה קן-תור. המוזיאון נבנה בלטרון מדרום לתחנת המשטרה המשמשת כאתר ההנצחה של חיל השריון - יד לשריון.

המוזיאון פועל זמנית באתר "יד לשריון", ומתקיימים סיורים בתערוכה קבועה ובה מפורטים מספרם ושמותיהם של החיילים שנהרגו במלחמת העולם השנייה במלחמתם נגד הנאצים, וכן היהודים שפעלו בשורות הפרטיזנים והמחתרות וכל אלו שמלאו משימות נגד הנאצים.

כאשר יפתח המוזיאון באופן סופי ויגמרו עבודות ההקמה שלו קיים תכנון לחלק את המוזיאון לכ-6 חלקים שכל אחד מהם מהווה פרק היסטורי, הפרק הראשון יספר על פרוץ מלחמת העולם השנייה, הפרק השני על פלישת גרמניה לברית המועצות (שנודעה בשם מבצע ברברוסה), השלב השלישי על נקודת המבט של ארצות הברית ואת כניסתה למלחמה בעקבות המתקפה על פרל הארבור, השלב הרביעי יכלול את סיפורם של לוחמי המחתרות והפרטיזנים, השלב החמישי יכלול את המתנדבים מהיישוב יהודי והשלב הסופי יכלול את התהליך שבסופו הופך החייל היהודי לחייל עברי בשירות מדינת ישראל.