פורטל:היסטוריה/ספריית ויקיטקסט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ויקיטקסטאנגלית: Wikisource) הוא מיזם של קרן ויקימדיה ומיזם-אחות לוויקיפדיה. הפרויקט מיועד להיות ספרייה הכוללת מאגר חופשי של טקסטים. המהדורה הרב-לשונית של ויקיטקסט החלה את דרכה ב-6 בדצמבר 2003 והמהדורה העברית נפתחה ב-2 באוגוסט 2004. ביחד ולחוד מכילות ספריות אלו עשרות אלפי ספרים וטקסטים המחכים שתגלו אותם. בחלונות אלו מופיעים טקסטים נבחרים המתחלפים תדיר, קצה הקרחון וחלון תצוגה לאוצרות המחכים לכם באתרי ויקיטקסט.


עצרת מחאה נגד אירוע הירי בכיכר רבין, תל אביב
עצרת מחאה נגד אירוע הירי בכיכר רבין, תל אביב

הרצח בברנוער היה פיגוע ירי שהתרחש במוצאי שבת, 1 באוגוסט 2009, בבית אגודת הלהט"ב בתל אביב, בעת פעילות "הברנוער". בפיגוע נרצחו שניים ונפצעו רבים. מבצעו טרם נתפס. ב-8 באוגוסט, כשבוע לאחר הירי, נערכה בכיכר רבין בתל אביב עצרת הזדהות, שבה נכחו רבבות משתתפים. בעצרת דיברו המדריך חן לנגר שישב על כיסא גלגלים עקב הפציעה, אמנים חברי הקהילה ותומכיה, ונאמו אישי ציבור ובהם נשיא המדינה שמעון פרס, שרים וחברי הכנסת.

נאומו של חן לנגר בעצרת "ממשיכים בגאווה"

נאומה של לימור לבנת בעצרת "ממשיכים בגאווה"

נאומה של נורה גרינברג בעצרת "ממשיכים בגאווה"


טקסטים היסטוריים נוספים בספריית הפורטל

ספרים וטקסטים נוספים בשפה העברית באתר ויקיטקסט

הקונטראס הוא שם כולל לארגונים מחתרתיים שפעלו בניקרגואה בשנות ה-80 של המאה ה-20 נגד השלטון הסנדיניסטי. המילה contra היא קיצור ל-contrarrevolución ("נגד המהפכה"), והיא מתייחסת למהפכה הסנדיניסטית ב-1979, בה הודח הנשיא אנסטסיו סומוסה דביילה. ארצות הברית אימנה, מימנה וחימשה את הקונטראס, באמצעות ה-CIA‎, ואף הייתה מעורבת במאמצים ליצירת שיתוף פעולה וחזית אחידה בין הארגונים השונים. זאת, בהתאם למדיניותו של הנשיא רונלד רייגן, לסיוע לארגוני גרילה אנטי-קומוניסטיים ברחבי העולם. לאחר שרבו העדויות על כך שהקונטראס לא פוגעים רק במטרות צבאיות, אלא גם באזרחים, סירב הקונגרס לאשר את מימון הקונטראס. ב-1986 פסק בית הדין הבינלאומי לצדק, בפסק הדין ניקרגואה נגד ארצות הברית, כי תמיכתה של ארצות הברית בקונטראס, כמו גם פעולות אחרות שנקטה, כמיקוש נמליה של ניקרגואה, מהווה הפרה של המשפט הבינלאומי, והורה לה לפצות את ניקרגואה. ארצות הברית מעולם לא מילאה אחר פסק דין זה.


מסמכים רשמיים על תנועת ההתנגדות בניקרגואה, הוגשו על ידי מחלקת המדינה לקונגרס בשנת 1986.


טקסטים היסטוריים נוספים בספריית הפורטל

ספרים וטקסטים נוספים בשפות זרות באתר ויקיטקסט באנגלית