פואד פארס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פואד פארס
פרופסור פואד פארס
פרופסור פואד פארס
לידה 7 ביולי 1955 (בן 68)
חורפיש
ענף מדעי ביולוגיה
מקום לימודים
מוסדות
צאצאים ד"ר באסם פארס
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פואד פארס (נולד ב-7 ביולי 1955) הוא ביולוג ופרמקולוג ישראלי בן העדה הדרוזית, פרופסור חבר ומנהל המעבדה לגנטיקה מולקולרית באוניברסיטת חיפה, מנהל המעבדה לגנטיקה בית חולים כרמל ויזם בתחום הביוטכנולוגיה, היה שותף ואחד ממובילי הפיתוח בחברת הביומד פרולור[1].

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פואד פארס נולד בכפר חורפיש ב-1955. הוא סיים תואר ראשון בביולוגיה ב-1977 מהאוניברסיטה העברית בירושלים ותואר שני במדעי הרפואה ב-1983 מהטכניון. ב-1987 סיים את הדוקטורט בפרמקולוגיה בטכניון. את הפוסט דוקטורט עשה במעבדה לפרמקולוגיה וביולוגיה מולקולרית שבאוניברסיטת וושינגטון בסנט לואיס, מיזורי, ארצות הברית. כיום הוא פרופסור חבר במחלקה לביולוגיה של האדם באוניברסיטת חיפה.

פארס הוא חבר המועצה להשכלה גבוהה ובמסגרתה הוא פועל בוועדת המשנה לטכנולוגיה והנדסה, בוועדת המשנה להערכת איכות והבטחתה ובוועדת המשנה להרחבת נגישות המגזר הערבי להשכלה גבוהה. פארס היה ממייסדיה של חברת הביוטכנולוגיה הציבורית פרולור והוא דירקטור בחברה. באפריל 2013 מכרו פארס ושותפיו את חלקם בחברה בעסקת מניות לחברת אופקו הלת'.

פארס מנהל את פרויקט התרופה הבוטנית בחברת קנבוטק. שיטה זו מבודדת מולקולה המצויה בפטריה ייחודית ומשלב אותם עם קנבנואידים העשוי מחומרים שיוצרו מקנאביס אלו אמורים לשמש להריגת תאים סרטניים של המעי הגס והפנקריאס . יחד עם פארס עובד גם בנו ד"ר באסם פארס בוגר בית הספר לרפואה של הטכניון.

פארס נשוי ואב לארבעה, ביניהם בנו ד"ר באסם פארס.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]