ערים: המשחק ששווה מיליון דולר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערים: המשחק ששווה מיליון דולר
Awake: The Million Dollar Game
סמליל הסדרה
סמליל הסדרה
סוגה שעשועון
בימוי ריץ' קים
מנחים ג'יימס דייוויס
פרסים 2,500 דולר, 5,000 דולר, 7,500 דולר, 10,000 דולר, הסכום שספר המתמודד, הסכום שספרו כל המתמודדים, מיליון דולר
ארץ מקור ארצות הברית
שפות אנגלית
מספר עונות 1
מספר פרקים 8
הפקה
מפיק ויקטוריה אשבורן
דייוויד ברום
סטיוארט שווקרוס
יונג יאם
הפצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור נטפליקס
תקופת שידור מקורית 14 ביוני 2019 – הווה
קישורים חיצוניים
אתר רשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ערים: המשחק ששווה מיליון דולראנגלית: Awake: The Million Dollar Game) הוא שעשועון טלוויזיה אמריקאי של נטפליקס.[1] מנחה השעשועון הוא ג'יימס דייוויס.[2] כל שמונת הפרקים של העונה הראשונה עלו בנטפליקס ב-14 ביוני 2019.[3]

כללי המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בכל פרק שבעה מתמודדים ננעלים בתוך חדר סגור עם ערימות של מטבעות קוורטר (25 סנטים אמריקאים) וצריכים להיות ערים 24 שעות ולספור כמה שיותר מטבעות ושהספירה תהיה מדויקת כמה שיותר. לאחר 24 שעות המתמודדים יוצאים מהחדר ואומרים להפקה כמה לדעתם הם ספרו, כשבמקביל ההפקה סופרת כמה באמת הם ספרו. לאחר מכן עולים המתמודדים על במה בפני קהל, ומיד מתקיימת הדחה, כשהמתמודד שספר הכי מעט והמתמודד שהיה הכי רחוק בניחוש שלו מהספירה האמיתית שלו מודחים.

לאחר מכן יש שלוש משימות המאתגרות במיוחד אנשים שחושיהם עייפים, כשבכל משימה המתמודד שעשה את התוצאה הגרועה ביותר מודח. עם זאת, לאחר כל משימה מוכרז הזוכה, ולמתמודדים הנותרים יש "נקודת פרישה (buyout)", שבה אחד מהם יכול להבטיח קבלת סכום כסף (2,500, 5,000 ו-7,500 דולר בהתאמה למספר המשימה) ולפרוש, כשמיד לאחר מכן מתברר האם אכן הוא עשה את התוצאה הגרועה ביותר או שהציל מישהו אחר.

לאחר שנותרו רק שני מתמודדים, המתמודד שהניחוש של הספירה שלו היה מדויק פחות מודח והמתמודד המנצח זוכה בכל הכסף שספר במהלך ה-24 שעות, אך לפני כן יש "נקודת פרישה" המציעה פרס של 10,000 דולר לפורש.

המתמודד שנותר יכול לבחור האם לקחת את כל הכסף שספר וללכת, או להתמודד על ה"ביג בנק" - הכסף שספרו כל המתמודדים במהלך התוכנית. הוא זוכה בכסף באם ההפרש בין הספירה האמיתית שלו והניחוש שלו של סכום הספירה לא גדול מ-500 דולר.

באם הוא צודק, הוא יכול לבחור האם לקחת את ה"ביג בנק" וללכת, או להתמודד על מיליון דולר, בהם יזכה רק באם ההפרש בין הספירה האמיתית שלו והניחוש שלו של סכום הספירה לא גדול מ-25 דולר.

תוצאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך שמונת הפרקים של העונה הראשונה לא זכה אף מתמודד במיליון דולר, ובאחד הפרקים נאלצו לפרוש במהלך 24 שעות הערות שני מתמודדים בשל בעיות רפואיות.[4] המתמודד שהספירה שלו הייתה המדויקת ביותר היה רחוק בניחוש שלו רק 50 סנט מהתוצאה האמיתית, והמתמודד הכי פחות מדויק היה רחוק בניחוש כ-71,000 דולר מהתוצאה האמיתית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Kennon, Jackie. "New Netflix game show features Iowa contestant awake for over two days". www.kcrg.com (באנגלית). נבדק ב-2019-07-07.
  2. ^ "Everything you need to know about Netflix's new game show 'Awake: The Million Dollar Game'". meaww.com (באנגלית). נבדק ב-2019-07-07.
  3. ^ "Stream It Or Skip It: 'Awake: The Million Dollar Game' On Netflix, Where Sleep-Deprived Contestants Perform Physical Challenges". Decider (באנגלית). 2019-06-14. נבדק ב-2019-07-07.
  4. ^ Whalen, Andrew (2019-06-14). "On Netflix's 'Awake: The Million Dollar Game' contestant stays awake 24 Hours to count 4 million quarters, wins nothing". Newsweek. נבדק ב-2019-07-07.