עמותת סה"ר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עמותת סה"ר
לוגו סה"ר
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
עובדים 11 צוות, 250 התנדבות עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 2000–הווה (כ־24 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה אות הנשיא להתנדבות (2023) עריכת הנתון בוויקינתונים
sahar.org.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עמותת סה"ר (סיוע והקשבה ברשת) היא עמותה הפועלת משנת 2000, במטרה "להציל חיים ולהעניק סיוע נפשי מיידי, נגיש ואנונימי" באמצעות האינטרנט, לאנשים החווים מצוקה נפשית ומצבי אובדנות ובכך ממלאת תפקיד חשוב כחלק משירותי בריאות הנפש בקהילה ומשמשת עוגן ובית לגולשים, לפרוק את שעל ליבם. עמותת סה"ר היא הארגון היחיד בישראל המעניק עזרה נפשית מיידית באמצעים דיגיטליים בלבד, מערך הסיוע מבוסס על מספר ערוצים: אתר אינטרנט, ובו מידע חיוני לסובלים ממצוקה ולסובבים אותם; שיחות תמיכה אישיות לפונים באמצעות צ'אט או ווטסאפ; ניהול קבוצות תמיכה בפורום תפוז; מענה לפניות באמצעות דואר אלקטרוני; כמו כן סיירת סה"ר מאתרת הודעות מצוקה של הגולשים ופונה אליהם באופן אקטיבי, כותבת תגובה ראשונית, המעודדת פניה לעזרה.

העמותה מסייעת לכל המגזרים וקבוצות האוכלוסייה, נשים, גברים, בני נוער, עולים חדשים ועוד. התמיכה נעשית בשפות עברית וערבית. סה"ר מתמחה בזיהוי מצוקות רגשיות ובפיתוח והפעלת מענים רלוונטיים וחדשניים להתמודדות עמן, תוך התייחסות לצרכים הייחודיים של קבוצות האוכלוסייה השונות. במקרי הצורך סה"ר מפעילה גורמים נוספים כגון משטרה.

העמותה נתמכת באופן חלקי על ידי משרד הבריאות וע"י קרנות פילנתרופיות, עסקים ותורמים פרטיים. בראש העמותה עומדים יו"ר אמיר בלומנפלד והמנכ"ל יעל לוי. הצוות המקצועי המצומצם מונה כ-11 עובדים אשר מפעילים מעל 250 מתנדבים המתחזקים את ערוצי הסיוע השונים ומסייעים לכ־28 אלף גולשים במצוקה בשנה (נכון לשנת 2022). כלל שירותי העמותה ניתנים ללא תשלום על ידי המתנדבים אשר עוברים הכשרה מקיפה המבוצעת תחת פיקוח וליווי של הצוות המקצועי.

בנוסף לפעילותה עם ציבור הגולשים, העמותה עובדת בשיתוף פעולה עם מנהלי אתרים, בלוגים ופורומים ומייעצת בכל הקשור לניהול תגובות למצבי מצוקה נפשית המתגלים במרחב שלהם. העמותה משמשת כגורם סיוע רשמי של פייסבוק, אינסטגרם וואטסאפ בישראל וארגון שותף של המרכז למניעת התאבדויות של פייסבוק בישראל. סה"ר חברה במועצה הלאומית למניעת אובדנות ומשתתפת בדיונים בכנסת ומשרדי ממשלה להגברת המודעות הציבורית ומציאת דרכים למניעת התאבדויות.

הוקרה ופרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אות הנשיא להתנדבות[1] עבור תרומה ייחודית לחברה הישראלית לשנת 2023.
  • מגן שר הבריאות להתנדבות לשנת 2022[2].
  • תו מידות לאפקטיביות[3] על ידי ארגון מידות, עבור יצירת ערך חברתי תוך מיצוי מיטבי של משאבים.

מחקרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סה"ר מנתחת נתונים כדי לאתר מגמות עיקריות ולשקף לקובעי מדיניות את החוסן הנפשי של האוכלוסייה בישראל על מנת לאפשר קבלת החלטות מבוססות מידע בזמן אמת. יש בידינו את הטכנולוגיה לשקלל מדדי מצוקה נפשית, ולהצביע על סוגי מצוקות ומאפייני גיל ומגדר.

בנוסף, סה"ר משתתפת במחקרים על בריאות הנפש ותמיכה רגשית אונליין בשיתוף עם מוסדות מוסמכים. המחקרים זמינים לקריאה באתר סה"ר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]