עמוק בגרון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עמוק בגרון
Choke
כרזת הסרט (ארצות הברית)
כרזת הסרט (ארצות הברית)
מבוסס על Choke עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי קלארק גרג עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ביאו פליין
טריפ ווינסון
טמפל פנל
תסריט קלארק גרג
צ'אק פלאניוק (ספר)
עריכה ג'ו קלוץ עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים סם רוקוול
אנג'ליקה יוסטון
קלי מקדונלד
בראד ויליאם האנק
גיליאן ג'ייקובס
מוזיקה נתן לרסון עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ג'ו קלוץ
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה סרצ'לייט פיקצ'רס עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה Fox Searchlight Pictures
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 26 בספטמבר 2008 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 88 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט קומדיה, סרט דרמה, סרט המבוסס על יצירה ספרותית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 3.4 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו choke
פרסים זכייה פסטיבל סאנדנס
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
ויקטור ופייג'

עמוק בגרוןאנגלית: Choke) הוא סרט קולנוע אמריקאי מסוג דרמה-קומדיה שחורה שיצא ב-2008 בבימויו של קלארק גרג ובכיכובם של סם רוקוול, קלי מקדונלד ואנג'ליקה יוסטון. הסרט צולם בניו ג'רזי במשך שלושה שבועות ב-2007, והצגת הבכורה שלו הייתה שנה לאחר מכן בפסטיבל סאנדנס. העבודה על הסרט הושלמה שלושה ימים בלבד לפני הקרנתו בפסטיבל. הסרט מבוסס על רומן בעל שם זהה מאת צ'אק פלאניוק.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקטור מנצ'יני הוא מכור לסקס הפוקד באופן קבוע קבוצת תמיכה לשם גמילה, ועובד כשחקן בכפר המציג הדמיה של מושבה קולוניאלית בארצות הברית. הוא עובד במקום עם חברו הטוב, דני, שגם משתתף בקבוצת התמיכה בשל התמכרותו לאוננות. אמו של ויקטור חולה במחלת אלצהיימר, והיא מאושפזת בבית חולים פרטי. הוא נוהג לבקר אצלה באופן תדיר, ועל מנת לממן את שהותה במקום הוא נוהג לזייף חנק מאוכל במסעדות מתוך כוונה למשוך "מציל" עשיר שימשיך לתמוך בו כלכלית מתוך תחושת הרואיות ודאגה למצבו.

באחד מביקוריו אצל אמו הוא פוגש בפייג' מרשל המטפלת בה. היא מבשרת לו שמצבה של אמו מתדרדר, ושהצוות הרפואי במקום שוקל טיפול ניסיוני בהשתלת תאים בגופהּ, אך על מנת שהדבר יעבוד יש לקחת את התאים מחבל הטבור של תינוק הנושא את הגנים שלו. היא משכנעת אותו שעליו לקיים איתה יחסי מין כדי שהיא תלד לו ילד על מנת להציל את אמו, והוא מסכים.

ויקטור מעולם לא הכיר את אביו, והוא להוט לקבל מאמו את המידע אודות שורשיו, אך בכל פעם שהוא מגיע לבקר אצלה היא לא מזהה אותו. הוא משכנע את חברו דני להתחזות לו ולתחקר אותה. הוא מסכים, ומגלה שאמו של ויקטור מחזיקה ביומן אישי שאותו כתבה. ויקטור מוצא אותו, אך מתברר לו שהוא כתוב באיטלקית. פייג' מספרת לוויקטור שהיא קוראת איטלקית ומתנדבת לתרגם עבורו את היומן. פייג' וויקטור מנסים כמה פעמים לקיים יחסי מין, אך ויקטור באופן חריג מתקשה לשמור על זקפה כאשר הוא עם פייג', ובשיחה עם דני הוא מגיע למסקנה שהדבר קורה מכיוון שהוא מאוהב בה, ורוצה להכיר אותה לעומק בטרם ישכבו, שלא כפי שנהג עם נשים אחרות איתן קיים מין מזדמן.

במהלך הסרט משולבות סצנות קצרות החושפות חלקים מילדותו של ויקטור בצל אמו, שהייתה טיפוס מוחצן והזוי. השניים היו בבריחה מתמדת בהשפעת פרנויות של האם מפני רדיפה מהחוק. היא נהגה לחטוף אותו מפעם לפעם ולשכנע אותו לעזוב את המשפחות האומנות בהן היה נמצא, ולגרור אותו למעשי פשיעה קטנים כמו גנבת אוטובוס לשם טיול או פריצה לגן חיות בלילה על מנת לשחרר את החיות הכלואות.

פייג' חושפת את הכתוב ביומן, לפיו אמו של ויקטור טסה לאיטליה על מנת לגנוב את "העורלה המקודשת", זו שהייתה שייכת לישו - וממנה התעברה והביאה לעולם את ויקטור, מה שהופך אותו ל"הביאה השנייה". הוא מסרב בכל תוקף להאמין לכך, אך אט אט מתרצה. מצבה הבריאותי של אמו ממשיך להתדרדר, ולקראת הסוף היא מזהה אותו ומתוודה כי היא בעצמה אינה יודעת מיהו אביו האמיתי, היות שהיא גנבה אותו מעגלת ילדים בסופרמרקט כשהיה תינוק. ויקטור, שתוך כדי שיחתם מאכיל אותה, מאבד את העשתונות ומבלי לשים לב חונק אותה למוות באוכל. פייג' מגיעה ומנסה לבצע החייאה באמו, ותוך כדי פעולתה ויקטור שם לב שהיא עונדת על ידה תווית של מטופלת בבית החולים ושהיא כלל לא רופאה במקום אלא מתחזה. פייג' מתוודה וחושפת בפניו כי היא סטודנטית שנשרה מבית ספר לרפואה ואשפזה את עצמה מרצון בשל מצב קטטוני חריף אליו נקלעה.

כאשר הוא מחפש אותה שוב בבית החולים הוא מגלה שהיא שחררה את עצמה מבלי להיפרד ממנו. הסרט מסתיים לאחר ההלוויה של אמו, במהלך טיסה. ויקטור נכנס לתא השירותים לשם סקס מזדמן, ואליו מצטרפת פייג'.

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה מקום שם הפסטיבל תוצאה
2008 לוס אנג'לס קליפורניה, ארצות הברית פרס סטלייט מועמדות אחת
2008 פארק סיטי, יוטה ארצות הברית Sundance Film Festival זכייה אחת, מועמדות אחת

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא עמוק בגרון בוויקישיתוף