עידו מימון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עידו מימון
עידו מימון בהופעה בתל אביב, 2019
עידו מימון בהופעה בתל אביב, 2019
לידה 16 באפריל 1991 (בן 33)
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2013
עיסוק מפיק מוזיקלי, מלחין, מעבד, כותב, נגן
סוגה מוזיקה שחורה
כלי נגינה סקסופון, טוקבוקס (אנ')
שיתופי פעולה בולטים Black Eyed Peas, רביד פלוטניק, טונה, עדן דרסו, גיא מזיג, סטטיק ובן אל, אפרת גוש, הדג נחש, רועי כפרי, אלון עדר, קפה שחור חזק
www.idomaimon.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עידו מימון (נולד ב-16 באפריל 1991) הוא מפיק מוזיקלי, מלחין, מעבד, סקסופוניסט, ונגן טוקבוקס (אנ').

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מימון גדל בכפר סבא. בגיל 11 החל ללמוד נגינה בסקסופון במסגרת בית ספרית. בהיותו בן 17, יצר פסקול ומוזיקה מקורית לסדרה "אחמד וסלים", שגרפה מיליוני צפיות ביוטיוב ובהמשך נמכרה לערוץ ביפ.

ב-2008, בהיותו בתיכון, הוביל את להקת "פאנק יו", שזכתה בתחרות הלהקות הצעירות של "כוכב נולד 6" בפרס הראשון, הפקת סינגל מקורי על ידי דודו טסה.

מימון התגייס לצה"ל ב-2009 ושוחרר לאחר כשנה, כשהתגלה שחלה בסרטן. בהיותו חייל משוחרר התרכז בהחלמה מהמחלה, והחל לעבוד על "חלומות", אלבומו הראשון כמפיק ויוצר.

בסוף שנת 2013 הוציא את אלבומו הראשון, "חלומות", בהשתתפות אמנים אורחים, בהם טונה, נצ'י נצ' ויוסי פיין, שיחד עם המפיק אורי שוחט גם מיקסס את האלבום. את השיר "יום לילה יום" מתוך האלבום הפיק עם הבסיסט והמפיק המוזיקלי דני שניידרמן.

בינואר 2014 השיר "סוף סוף" (עם נצ'י נצ') מהאלבום "חלומות" נכלל בפלייליסט של גלגלצ והפך לשיר הראשון מהאלבום שהושמע ברדיו. עוד בשנה זו, הופיע מספר פעמים בודדות עם אורחי האלבום "חלומות" ושיריו, והשתתף כנגן אורח בהופעות של נצ'י נצ'.

בשנת 2015 הפיק את השיר "כלב מי שלא אוהב אותך" לאלבומו השלישי של נצ'י נצ', "ברוכים הבאים לפתח תקווה", ויצר את "דאבסטפ אפס" לפסקול הסרט "סרט אפס". באותה שנה, הופיע עם מנחי עסק שחור ב"מסיבת ההפתעה" של עסק שחור במועדון הבארבי.

בשנה זו גם החל להפיק מוזיקה מקורית לפרסומות, בין היתר גם לאקו 99 FM וקפה עלית.

במהלך שנת 2016, הפיק לרועי כפרי את השיר "בלון אדום", במסגרת הפינה "קלטת הילדים של רועי ונח" בתוכנית "ארץ נהדרת", והשתתף כנגן סקסופון בהקלטת השיר "יום אזכרה" של צליל דנין.

עוד בשנה זו, הצטרף להרכב ההופעות של "קפה שחור חזק", בו ניגן כשנתיים, ובמסגרת הופעות ההרכב בשיתוף אורחים, ניגן גם לצד אלון אולארצ'יק, מוקי וכנסיית השכל.

בשנת 2016 גם התארח מספר פעמים כנגן סקסופון וטוקבוקס בהופעות של נצ'י נצ'.

כמו כן בשנת 2016 השתתף בתכנותים לשיר "נתעשר" של סול ג'יי וכנגן סקסופון בשיר "בקרוב אצלך" של איזי.

בשנת 2017 ניגן סקסופון, טוקבוקס ומלודיקה בשיר "טניה" של ערוץ הכיבוד, שהופק ושודר לראשונה בתוכנית "ארץ נהדרת". בשנה זו גם הפיק לראפר אורטגה את השיר "גוד קארמה".

עוד בשנה זו הוציא מימון את השיר הראשון מתוך אלבומו השני, "סרטים", שאת מילותיו כתב ברק פלדמן, אותו ביצע אלון עדר.

בשנה זו גם הצטרף כנגן להופעות ההרכב "קוקי לבנה".

בשנת 2018 הפיק לאיה זהבי פייגלין גרסה מחודשת לשיר "איילת אהבים" במסגרת פרויקט "מכונת הזמן" של תחנת הרדיו כאן 88 לחידוש קלאסיקות ישראליות, שאף הגיעה למקום ה-10 במצעד השנתי של התחנה.

עוד בשנה זו הפיק את "לא לבד" לאלבום "נ.ו.ה" של השחקן והזמר נוה צור, השתתף כנגן סקסופון בהקלטת האלבום "חלום ישן" של לירון עמרם, והפיק בשיתוף פעולה עם עטר מיינר לאלבום "95%" של הראפר שלז.

בהמשך 2018, יצר מוזיקה מקורית עבור פרסומות טלוויזיה וניו מדיה ל"טבע נאות", למועדון הכדורגל בית"ר ירושלים, לארגון "דרכנו" והעמותה "אחת מתשע", והשתתף (בדמות עצמו) בדוקו ריאליטי של HOT "ביטים", שתיעדה את העבודה המשותפת של מימון עם עופרי קירל ונועה קירל.

כמו כן בשנה זו הוציא שני שירים נוספים לקראת אלבומו השני, "שבילים חדשים", בו מתארחת הראפרית עדן דרסו, ו"רומנטיקה" בביצועה של אופירה יוספי למילותיו של גרי אקשטיין, כשנה לאחר פטירתה. בשנה זו גם השתתף בפרויקט של דן תורן, ג'נגו ודורון פלסקוב, "האדמה שלי היא שירים", כשהפיק גרסה לשיר "אני שר".

בהמשך שנה זו, הפיק חומרים חדשים לנדב גדג'.

בשנת 2019 הפיק מוזיקלית לרביד פלוטניק את השיר "למעלה", שיצא באלבומו החמישי של פלוטניק, "ועכשיו לחלק האומנותי".

עוד בשנה זו הוציא מימון מספר סינגלים לקראת אלבומו השני כמפיק, "זכרונות מהעתיד", בהם "הכל קורה" (עם כהן@מושון וזיו) בו השתמש בסימפול של ברי סחרוף, "לתפוס אותה" (עם גיא מזיג) ושבילים חדשים (עם עדן דרסו).

ב-5 בספטמבר 2019 הוציא את אלבומו השני "זכרונות מהעתיד". באלבום מתארחים שאנן סטריט, יורם ארבל, נועם עמית, גיא מזיג, כהן@מושון, ZIV, אופירה יוספי, אלון עדר, עדן דרסו, רביד פלוטניק, שקל, שמואל יוסף (פרודוקס) וחנן בן ארי. האלבום משלב צלילים מהיסטוריית המוזיקה הישראלית יחד עם מוזיקה עכשווית.

בהמשך 2019, העביר סדנאות אמן ברחבי הארץ בנושא הפקה מוזיקלית, החל ללמד הפקה מוזיקלית ברימון בית ספר למוסיקה והתארח בהופעותיהם של גיא מזיג ועדן דרסו.

בינואר 2020 הפיק את "סיקסטייפ", מחרוזת שירים שהוציאה להקת הדג נחש לכבוד עשור לאלבומם "6".

במרץ 2020 הוציא את הסינגל "חופשי", בו מתארחים כהן ונועם עמית, מתוך פסקול סרטו של איתן פוקס "סאבלט", שהוקרן בבכורה עולמית באפריל 2020, בפסטיבל הסרטים טרייבקה שבניו יורק. בנוסף, ניגן באלבום "ניו זי לנד" של הראפר זי קיי, ובשיר "פוקחת עיניים לראות" של שירה גבריאלוב.

ביולי 2021 ניגן טוקבוקס בשיר "גשם מתוק", מתוך אלבום הבכורה של סטטיק ובן אל, "שבעה ירחים", בו אירחו את רמי קליינשטיין. כמו כן השתתף בנגינת קלידים בשיר "שירים שמחים" מתוך האלבום השלישי של שקל, "חסד עליון", ובנגינת טוקבוקס בשיר "ג'י פאנק בסגנון חבש" של הראפרים אופק אדנק ואיילו, שהופיע באלבום הבכורה של אופק אדנק, "מוזיקה שחורה".

ב-אוגוסט 2021 ניגן טוקבוקס בשיר "Hit It" של הבלאק אייד פיז.

בספטמבר 2021 ניגן טוקבוקס בשיר "PULL UP" של ויל.איי.אם, J Rey Soul ו-Nile Rodgers. עוד בשנה זו ניגן טוקבוקס בשיר "נסיכת הקלאב" של כרקוקלי, והפיק מוזיקלית את "איביי" עבור צליל דנין, באלבומה הראשון "רעבה ועצבנית".

במאי 2022 הפיק מוזיקלית, עיבד וניגן סקסופון בשיר "כוח גדול" של אפרת גוש. כמו כן בשנה זו ניגן גם בשיר "מלכת הרחבה" של רן דנקר ו"יום חדש" של מוקי ושקל. בנובמבר 2022 הפיק, עיבד וניגן את השיר "הבא שנוגע בי מת" של אפרת גוש.

יצירות ודיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומים מקוריים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • חלומות (2013)
  • זכרונות מהעתיד (2019)

הפקה מוזיקלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

שירים בהם השתתף כנגן[עריכת קוד מקור | עריכה]

מופעים בהם השתתף כנגן/אורח[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]