עזרה:חוקים, תקנות ופסקי דין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

להבאת מקורות למידע על חוקים, תקנות ופסקי דין בישראל משמשים כלים אחדים.

לנוסח עדכני של חוקים ותקנות יש להשתמש בספר החוקים הפתוח שבאתר ויקיטקסט. לקישור לחוק באתר זה משמשת תבנית:ויקיטקסט חוק, ולקישור לסעיף מסוים בחוק משמשת תבנית:סחפ. כאשר נדרש קישור לחוק או תקנות שאינם בספר החוקים הפתוח ניתן לקשר לנוסח שבאתר "נבו". בדרך כלל אין לקשר לנוסח עדכני במקורות אחרים (למשל משרדי ממשלה), משום שהם עלולים להיות לא מעודכנים.

להצגת היסטוריית החקיקה המלאה של חוק מסוים יש להשתמש בתבנית:חוק בכנסת, המקשרת למאגר החקיקה הלאומי שבאתר הכנסת. להצגת היסטוריית החקיקה של תיקון מסוים לחוק יש להשתמש בתבנית זו עם הפרמטר "משני". להצגת היסטוריית החקיקה של הצעת חוק שטרם הפכה לחוק משמשת תבנית הצעת חוק.

קובץ התקנות וילקוט הפרסומים מתפרסמים במלואם באתר "רשומות". לקישור לפרסום מסוים בקבצים אלה משמשות התבניות תבנית:קובץ התקנות ותבנית:ילקוט הפרסומים.

פסקי דין של בית המשפט העליון שניתנו החל משנת 2000 נמצאים באתר הרשות השופטת וניתן לקשר אליהם באמצעות תבנית:פס"ד עליון (התבנית נתמכת על ידי הבוקמרקלט). פסקי דין מוקדמים יותר טרם עלו לאתר הרשות השופטת. ניתן לקשר לפסק הדין באתר "נבו" (אך לשם איתור פסק הדין שם יש להיות בעל הרשאת גישה לאתר זה) או באתר חופשי כלשהו שמכיל את פסק הדין.

פסקי דין של ערכאות נמוכות יותר מתפרסמים באתר "נט המשפט", אך לא ניתן לקשר אליהם משום שה-URL המוצג אינו יציב. כאשר נדרש קישור לפסק דין כזה (פסק דין של בית משפט מחוזי, בית הדין לעבודה וכדומה) יש שלוש אפשרויות:

  • לקשר לפסק הדין באתר "תולעת המשפט", כאשר הוא נמצא שם.
  • לקשר לפסק הדין באתר "נבו" (אך לשם איתור פסק הדין שם יש להיות בעל הרשאת גישה לאתר זה).
  • לקחת את פסק הדין מאתר "נט המשפט" ולהעלות אותו לוויקישיתוף לקטגוריה Court decisions of Israel (הדבר אפשרי משום שאין הגנת זכויות יוצרים על פסקי דין ישראליים), ולקשר לעותק זה.